    From: zbigi <z...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wklad kominowy do kominka pod katem 45 czy 90 stopni?
    Date: Fri, 25 Feb 2011 06:56:42 +0100

    news:ik6kju$a8q$1@news.onet.pl...

> [...]

    Welna niepotrzebna? No, no... Brak welny w takim kominie, to jeden z
    podstawowych bledow wymienianych chorem przez producentow tych kominow.

    > a ta ceramika to nie na wełnie sie trzyma? bo niby co ma ją stabilizować.

    Ma byc rowno wymurowana/sklejona. Pustaki oslonowe sa oslona dla kanalu
    dymowego - chronia go przed silami zewnetrznymi.

    Miseczka na skropliny niepotrzebna? To moze i te wklady ceramiczne mozna
    pominac i wybudowac z amych ksztaltek ceramicznych? Znow da sie urwac
    pare zlotych.
    Ja tam nie planuje miec zadnego kondensacyjnego kotla ale miseczke na
    skropliny, po 9 latach eksploatacji klasycznego murowanego komina,
    uwazam za bardzo mily ficzer - zwlaszcza po kilkukrotnym wyplynieciu
    deszczu przez dolna wyczystke. ;)

    No i z komina systemowego robi sie komin kombinowany. Moze nawet
    przekombinowany. Nie po to place za rozwiazanie systemowe, by wprowadzac
    do niego swoje, niesprawdzone modyfikacje.

    BTW zalinkowany komin ma kanal spalin srednicy 20cm, a pustak ma bok 38cm.
    W konkurencji, dla kanalu o takiej srednicy, obowiazuje juz wiekszy
    pustak: 40cm.
    W marcu maja dobra promocje na Leiera chyba. Albo na cos innego - na
    Interbudzie kilku producentow bylo, to i juz sie pogubilem, kto i co.
    BTW Interbudu: zastanawiales sie Budyniu nad centralnym odkurzaczem? Tyz
    znalazlem dobra promocje :)
    --
    zbigi i stopka zastepcza