  • 1. Data: 2011-02-24 14:45:06
    Temat: wklad kominowy do kominka pod katem 45 czy 90 stopni?
    Od: "iorrt" <i...@w...pl>

    Witam. Bardzo prosze oWasza opinie - czy do kominka nalezy zastosowac wklad
    45 czy lepiej 90 stopni? Wiem, ze w przypadku 45 stopni spaliny na pewno
    latwiej sa odprowadzane - natomiast podobno w przypadku silnych opadow
    deszczu moze dojsc do zawilgocenia wkladu kominkowego. Ze wzgledu na spadek
    krople wody splywaja po sciankach wprost do paleniska - w przypadku 45 st. Z
    gory dzieki za pomoc.

    Pozdr.m.

  • 2. Data: 2011-02-24 20:09:50
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > krople wody splywaja po sciankach wprost do paleniska - w przypadku 45 st. Z

    mam 45 stopni i żadnych oznak zawilgocenia kominka (cokolwiek to
    znaczy) nie stwierdziłem... za to nie muszę się martwić, że mi sadza
    zalega na poziomym odcinku rury...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2011-02-24 21:18:37
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "iorrt" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam. Bardzo prosze oWasza opinie - czy do kominka nalezy zastosowac wklad
    > 45 czy lepiej 90 stopni? Wiem, ze w przypadku 45 stopni spaliny na pewno

    podłącze sie do topiku - potrzebuje 8mb komina wyłącznie do kominka z płaszczem
    wodnym. Ma być dobry i tani :-)
    Taki moze być? http://allegro.pl/najlepszy-uniewersalny-8-m-b-komin
    -ceramiczny-200-i1474065558.html

    czy to wejscie 45stopni ma być? z ciagiem przy tej długosci nie bedzie chyba
    problemu. Na co zwrócic jeszcze uwage?

    b.

  • 4. Data: 2011-02-24 22:02:38
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    -ceramiczny-200-i1474065558.html

    > czy to wejscie 45stopni ma być? z ciagiem przy tej długosci nie bedzie chyba

    Jak dla mnie może być, tylko poproś o deklarację zgodności, wymień trójnik na 45
    stopni, wełna jest niepotrzebna, podobnie jak i miseczka na skropliny, więc
    możesz poszukać czegoś tańszego. No i ze 3-4 ostatnie pustaki też Ci nie są
    potrzebne, bo pewnie ponad dachem wymurujesz z klinkieru.
    Jak Ci to będzie majster murował, to się przyglądaj.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2011-02-24 22:14:03
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Jak dla mnie może być, tylko poproś o deklarację zgodności, wymień trójnik na 45
    > stopni, wełna jest niepotrzebna,

    a ta ceramika to nie na wełnie sie trzyma? bo niby co ma ją stabilizować.

    >podobnie jak i miseczka na skropliny, więc
    > możesz poszukać czegoś tańszego. No i ze 3-4 ostatnie pustaki też Ci nie są
    > potrzebne, bo pewnie ponad dachem wymurujesz z klinkieru.

    a gdyby obkleić płytkami klinkierowymi?

    i jeszcze jedno - kominek z płaszczem wodnym daje niższą temperature spalin (chyba?)
    dajcie linka gdzie dobiore średnice komina do tego. Niby mam - ale wole sie upewnić.

    b.

  • 6. Data: 2011-02-24 22:53:20
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > a ta ceramika to nie na wełnie sie trzyma? bo niby co ma ją stabilizować.

    Gruby sznur. W zestawach schiedla do kominów dymnych taki dają.

    > a gdyby obkleić płytkami klinkierowymi?

    W teleexpresie mówili, że mają odpadać.
    Dwóch moich sąsiadów ma płytki i jeszcze się trzymają... Ja nie ryzykowałem.

    > i jeszcze jedno - kominek z płaszczem wodnym daje niższą temperature spalin
    > (chyba?) dajcie linka gdzie dobiore średnice
    > komina do tego. Niby mam - ale wole sie upewnić.

    Niby ma niższą, ale taki kominek to po prostu kocioł CO na drewno. A do nich, o
    ile wiem, nie buduje się specjalnych kominów.
    No i nie znam nikogo, kto przy wkładzie kominkowym, ma większą średnicę komina
    niż 20cm. Mój ma właśnie 20cm a wlot powietrza do wkładu do 12,5cm. Kominek
    10-12kW.

    --
    Bartek

  • 7. Data: 2011-02-25 05:56:42
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Budyń napisał(a):
    > Użytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisał w wiadomości

    Welna niepotrzebna? No, no... Brak welny w takim kominie, to jeden z
    podstawowych bledow wymienianych chorem przez producentow tych kominow.

    > a ta ceramika to nie na wełnie sie trzyma? bo niby co ma ją stabilizować.

    Ma byc rowno wymurowana/sklejona. Pustaki oslonowe sa oslona dla kanalu
    dymowego - chronia go przed silami zewnetrznymi.

    Miseczka na skropliny niepotrzebna? To moze i te wklady ceramiczne mozna
    pominac i wybudowac z amych ksztaltek ceramicznych? Znow da sie urwac
    pare zlotych.
    Ja tam nie planuje miec zadnego kondensacyjnego kotla ale miseczke na
    skropliny, po 9 latach eksploatacji klasycznego murowanego komina,
    uwazam za bardzo mily ficzer - zwlaszcza po kilkukrotnym wyplynieciu
    deszczu przez dolna wyczystke. ;)

    No i z komina systemowego robi sie komin kombinowany. Moze nawet
    przekombinowany. Nie po to place za rozwiazanie systemowe, by wprowadzac
    do niego swoje, niesprawdzone modyfikacje.

    BTW zalinkowany komin ma kanal spalin srednicy 20cm, a pustak ma bok 38cm.
    W konkurencji, dla kanalu o takiej srednicy, obowiazuje juz wiekszy
    pustak: 40cm.
    W marcu maja dobra promocje na Leiera chyba. Albo na cos innego - na
    Interbudzie kilku producentow bylo, to i juz sie pogubilem, kto i co.
    BTW Interbudu: zastanawiales sie Budyniu nad centralnym odkurzaczem? Tyz
    znalazlem dobra promocje :)
    --
    zbigi i stopka zastepcza

  • 8. Data: 2011-02-25 08:06:05
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > BTW zalinkowany komin ma kanal spalin srednicy 20cm, a pustak ma bok 38cm.
    > W konkurencji, dla kanalu o takiej srednicy, obowiazuje juz wiekszy
    > pustak: 40cm.

    zrobiłem analize rysunkowa i wyszło mi ze 20 to jest zewnętrzna średnica - czyli tak
    naprawde jest to 18,

    > W marcu maja dobra promocje na Leiera chyba. Albo na cos innego - na

    Jeden pies, niech bedzie Leier. Inne sensowne nazwy?

    > BTW Interbudu: zastanawiales sie Budyniu nad centralnym odkurzaczem? Tyz
    > znalazlem dobra promocje :)

    Mysle ze zrobie - ale mysle ze duzo później niż myśle :-) Co najwyżej kanały
    rozprowadzę.

    b.