    From: "tornad" <t...@o...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wlacznik automatyczny do pompy
    Date: Thu, 12 Feb 2009 15:12:47 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Wiosna poki nie udroznia sie pozamarzane dreny
    > mam przez pare dni problemy z podsiakajaca woda do piwnicy
    > Mam w piwnicy wpuszczone na okolo 60 cm w dwoch miejscach rury fi 30
    > Cos w rodzaju studzienek w ktorych mozna wstawic pompy
    >   http://www.allegro.pl/show_item.php?item=543348634
    > Mysle teraz jak  zorganizowac automatyczne wlaczanie i wylaczanie
    > po wypompowaniu
    > W dzien moge sam pilnowac ale nie ma mie tam przez noc
    > z pozdrowieniami i uśmiechami
    > smal
    >
    > sklep: http://trawki.pl/

    Mlody, nic nie kombinuj tylko poszukaj porzadnej, np. pompy w obudowie
    zeliwnej z wbudowanym wylacznikiem. Moze to byc, jak ktos tu juz napisal,
    pompa z wylacznikiem plywakowym lub lepiej z przesuwajacym sie na drucie w
    gore i w dol, plywakiem styropianowym, ktory naciska dzwigienke, ktora z kolei
    naciska mikrowylacznik zamontowany hermetycznie w pompie i ktory jest
    polaczony w szereg z kablem zasilajacym. Takie pompy sa produkowane przez
    fachowcow i one maja wieloletnia zywotnosc.
    Jak Twoj superspecjal elektroniczny wylacznik z badziewna pompa sie zepsuje a
    Ciebie w domu przez tydzien nie bedzie, to przyjdzie fachowiec i pierwsze co
    zrobi to te Twoje druty i swiatelka wypieprzy w cholere i zainstaluje
    normalna, do tego celu stosowana, firmowa pompe. To urzadzenie musi byc
    niezawodne a czym mniej elementow, tym rzadziej sie psuje. Taka pompa kosztuje
    tu okolo 150 dolarow.
    Ja to kilka razy przerabialem i sie na tym znam. Jedno co do
    tego "wymyslilem", to system dwu pomp wstawionych w te studzienke i
    polaczonych hydraulicznie rownolegle ale tak, aby pompa glowna, zasilana
    normalnie z sieci, byla nieco nizej a druga, zasilana z wypasionego
    akumulatora, byla wyzej. System ten zainstalowalem w domu zalanym z powodu
    przerwy w dostawie elektryki. Zestaw, ktory ja "wymyslilem" jest tez
    oczywiscie produkowany lacznie z ladowarka, ktora podladowuje akumulator, aby
    zawsze mial pelna moc i byl w stanie zapewnic awaryjne pompowanie wody ze
    studzienki przez dobe.
    Facet byl i do tej pory jest bardzo zadowolony (bonus dostalem i kawe podaje,
    co sie tu w Usa rzadko zdarza).
    Reasumujac, swoja inwencje tworcza poswiec na zainstalowanie pompy awaryjnej.
    Ta Twoja automatyka nie zadziala przeciez w przypadku braku pradu co sie
    przecie czesto zdarza i musisz to wziac pod uwage.
    A ha, w rurach wychodzacych z tych pomp musza byc zawory kulowe. Pzdr.