    From: Rafał <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: włącznik w meblach
    Date: Fri, 16 Jul 2010 12:48:31 +0200

    W dniu 16.07.2010 12:12, Chiron pisze:

    > Rzecz w tym, że tam nie było żadnej "krańcówki". Raczej podejrzewałem
    > jakiś kontaktron- w blacie szuflady odróżniało się coś okrągłego,
    > wielkości małego guzika- co mogło być magnesem. Bardziej chodziło mi o
    > ten wyłącznik czasowy- wbrew pozorom- dosyć ważny: jak się nie domknie
    > drzwi szuflady czy szafki- i tak się wyłączy. OK- można zrobić czujnik-
    > jednak takie rozwiązanie (samoczynne wyłączanie)- jednak wydaje mi się
    > fajniejsze:-)

    No z kontraktonem też może być, ale łatwiej moim zdaniem z tą krancówką.
    Sam wyłącznik czasowy nie jest problemem. W sieci jest mnóstwo schematów
    takowego, na upartego można zastosować taki jak na klatkach schodowych.
    Choć ja, jeżeli miałbym takie coś robić, wykonał bym to na
    mikroprocesorze, może nawet wyjdzie taniej niż na elementach
    dyskretnych, a daje dużo większe możliwości.
    Przykładowo płynne ściemnianie, sygnalizacja dźwiękowa, możliwość
    ustawiania czasów, prowadzenie statystyk;)
    Jednym procesorkiem obsłużysz pokaźną liczbę szuflad, a i tak pewnie
    starzy portów i pamięci żeby "ekspres do kawy" podłączyć;)