  • Date: Fri, 16 Jul 2010 17:03:24 +0200
    From: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: włącznik w meblach

    Rafał pisze:

    > No z kontraktonem też może być, ale łatwiej moim zdaniem z tą krancówką.

    Przecież krańcówka działa identycznie jak kontrakton, tylko zamiast
    jakiejś dźwigni jest magnes

    > Sam wyłącznik czasowy nie jest problemem. W sieci jest mnóstwo schematów
    > takowego, na upartego można zastosować taki jak na klatkach schodowych.
    > Choć ja, jeżeli miałbym takie coś robić, wykonał bym to na
    > mikroprocesorze, może nawet wyjdzie taniej niż na elementach
    > dyskretnych, a daje dużo większe możliwości.

    W tym akurat wypadku sądzę, że były zastosowane 2 elementy
    załączająco-rozłączające i kondensator większej pojemności. Do tego
    zasilanie i nic więcej nie potrzeba.

    > Przykładowo płynne ściemnianie, sygnalizacja dźwiękowa, możliwość
    > ustawiania czasów, prowadzenie statystyk;)
    > Jednym procesorkiem obsłużysz pokaźną liczbę szuflad, a i tak pewnie
    > starzy portów i pamięci żeby "ekspres do kawy" podłączyć;)

    "Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie
    prostsze." A.Einstein

    mikroprocesor można wykorzystać w inny sposób :P