  • Data: 2010-01-10 11:28:18
    Temat: Re: wycena poddasza
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:hiart0$t9t$1@newsread1.aster.pl...

    > Generalnie z tymi normami dotyczącymi powierzchni to jest niezły burdel.
    > Nie wdając sie w szczegóły powierzchnie w dalszym ciągu liczy się w
    > oparciu o PN70 i ISO, ale trzeba podać według jakiej normy jest ona
    > liczona. Ja w dalszym ciągu widuje projekty budynków liczone w tych dwóch
    > normach.

    Przeczytaj poniżej komentarz. Wydaje się być napisane przez kompetentną
    osobę.

    "Niestety edytowany tekst jest nieprawdziwy, niezgodny ze stanem faktycznym
    i prawnym i wobec tego wprowadza użytkowników Wikipedii w błąd. Błąd dotyczy
    przede wszystkim zakresu zastosowania polskiej normy PN-70/B-02365. Autor
    (autorzy) nie przeczytał dokładnie przepisów tej normy. Miała ona
    zastosowanie wyłącznie do celów p r o j e k t o w y ch, zastosowanie normy
    określono w sposób jednoznaczny w p.1.2. Tym samym nie miała ona, nie mogła
    i nie może mieć nadal zastosowania do obliczania p.u. lokali dla celów
    obligacyjnych,np. zobowiązań finansowych. Te kwestie regulowały przepisy
    prawa odrębne dla lokali komunalnych i odrębne dla lokali spółdzielczych,
    ale podstawową metodą ustalania wielkości pu, był obmiar z natury (rozumiany
    także jako część dokumentacji powykonawczej, a nie jakieś 'sufitowe'
    dodawania czy odejmowania. W tej kwestii jest bogate orzecznictwo sądów
    powszechnych. Użytkowników lokali spółdzielczych należy odesłać do
    opublikowanej w organie promulgacyjnym Centralnego Związku Spółdzielni
    Mieszkaniowych przepisów uchwały Rady i Zarządu CZSBM w sprawie rozliczeń
    finansowych spółdzielni z członkami, gdzie sposób ustalania pu. lokali dla
    tych celów został określony jednoznacznie i wyczerpująco. W późniejszym
    okresie na wzór tych przepisów dostosowano przepisy ustawy obowiązującej,
    także obecnie, w domach komunalnych"

    Marek