eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniewymagania wentylacyjne w pomieszczeniach z kotłami turbo › Re: wymagania wentylacyjne w pomieszczeniach z kotłami turbo
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wymagania wentylacyjne w pomieszczeniach z kotłami turbo
    Date: Wed, 9 Sep 2015 09:07:23 +0200

    dyskusyjnych:msmvsn$99n$...@d...me...

    > czyli w mieszkaniach ogrzewanych elektrycznie też? robimy mały oddzielny
    > sraczyk o powierzchni 0.8m2 i kratka w drzwiach żeby nam dmuchało w stopy?
    > Paranoja jakaś...

    A widziałeś jakieś nowe mieszkanie z takimi drzwiami?
    A może widziałeś takie drzwi w markecie? Podpowiem to co jest sprzedawane z
    3-5 otworami fi 5cm ma za małą powierzchnię otworów.

    Ot taki martwy przepis który miał jakiś sens gdy w kamienicach masowo
    montowano piecyki gazowe, ale czasem trafi się taki kominiarz co się czepia
    i nic nie zrobisz.

    O ile w przypadku dziur w drzwiach przepis choć absurdalny jest po ich
    stronie to oni zupełnie nie ogarniają kotłów z zamknięta komorą.

    Robiłem kiedyś projekt gdzie kocioł z zamknięta komora był w garderobie. W
    całym domu wentylacja mechaniczna a kominiarz który go opiniował napisał że
    mam dołożyć wentylację grawitacyjną jak mu zacytowałem rozporządzenie, że
    gdy jest zamknięta komora to może być wentylacja mechaniczna to mi odpisał
    że jego rozporządzenie nie obchodzi i mam dołożyć grawitacyjną bo nie
    podpisze. Wydawałoby się że sprawa prosta bo przepis jasny, ale gdzie tam.
    Znalezienie kominiarza który zna przepisy zajęło firmie ładnych parę
    tygodni.

    Pozdrawiam
    Ergie