  • Data: 2020-05-01 15:47:01
    Temat: Re: wywala różnicówka
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, May 1, 2020 at 2:57:00 PM UTC+2, Uzytkownik wrote:
> [...]
    wybor jest kiepski i czlowiek sie cieszy, ze ktos chce przyjsc od reki.

    > Wiesz, dlaczego tak jest?
    >
    > Jedziesz do klienta. Widzisz masę problemów. Wypadałoby doprowadzić
    > przynajmniej tę remontowaną część do porządku tak jak powinno to być
    > zrobione i w miarę możliwości ogarnąć całość. Tłumaczysz klientowi co
    > jest do zrobienia i ile to będzie kosztować.
    >
    > "Łooooo matko..... tak drogo, a może by się dało to (i tu pada odwieczne
    > magiczne słowo "jakoś") zrobić taniej tak, żeby działało? To ile pan
    > liczysz za każdą godzinę roboty 40, 50zł?"

    Oczywiscie bywa tak, ale u mnie w mieszkaniu byla 100% wymiana instalacji (2
    przewodowa alu na normalna...) i koszt tego to kilka procent calosci...
    Nie mowilem, ze za drogo ;) a nawet nie chcialem sie zgodzic na 1 roznicowke 3F na
    calosc, czego gosc zrozumiec nie mogl... po co jeszcze kolejne dawac? ...

    > Nie śledzę wszystkich problemów. Jak Ci się chce to opisz w skrócie.

    Dociagnat przewod do skrzynki, dal papier i powiedzial, ze mam sie umawiac z
    energetyka na montaz licznika, przyjechali, powiedzieli "przeciez tu nic nie jest
    zrobione.." i pojechali. Uzyskanie info jak to ma wygladac bylo droga przez meke, jak
    dzwonie zapytac, to "wez pan elektryka", mowie, ze mam... "i nie wie?" itp...

    > A kim był w tej energetyce? Kasjerem czy też trudnił się przyjmowaniem
    > wniosków? ;)

    podpinal budynki m.in, czyli u mnie slup => skrzynka + ontaz licznika ...

    > Bo widzisz, do modernizacji instalacji elektrycznej już nie wystarczą
    > Świadectwa Kwalifikacyjne, nawet z pomiarami ochronnymi. Tu już trzeba
    > mieć Uprawnienia Budowlane w zakresie projektowania instalacji
    > elektrycznych oraz kierowania tego typu robotami.

    Moze i tak, ale kto to sprawdza? ;)
    Jak budowalem chalupe ( ~20 lat temu) to mi ten gosc podpinal w stanie surowym
    otwartym, instalacja skladala sie z jednej lampy i jednego gniazda, roznicowki 3F
    (kore sam zainstalowal)... reszte pozniej robil ojciec, niestety zmarl przed odbiorem
    budynku, wiec ten sam elektryk zajmowal sie pomiarami i biurokracja do odbioru
    budynku...