  • Data: 2010-10-24 13:38:15
    Temat: Re: z cyklu "grzejecie juz" ? :) ciag dalszy..
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik tarnus napisał:

    > Po podłodze wyszło by mi wszystko sporo lepiej ale wiesz że skosy liczy się
    > inaczej do celów powierzchni użytkowej.
    > U mnie byłoby wtedy pow podłóg około 160m2.
    > Tak naprawdę do obliczeń powinno się brać pod uwagę kubaturę netto (brutto
    > jak jest w projektach to po obrysie budynku)

    Nooo. w ten sposób, to musiałbym przyjąć 138,5 m2, bo tyle wychodzi w
    projekcie pow użytkowej... Wtedy byloby ok 90 kWh/m2

    Jednak powierzchni grzanej jest ciut więcej, a skosy na poddaszu są
    wysokie - ściana kolankowa 120 cm, tylko w jednym pomieszczeniu ma ok 80 cm.
    Zatem nie odpadnie dużo, ale to teoria ;-))).

    > Coś za dużo przyjąłeś na CWU.
    > Na 4 osobową rodzinę myślę że nie powinno być więcej niż 14GJ.
    > U mnie jak jeszcze nie miałem solarów wychodziło w porze letniej około 12GJ.

    Dość dużo wody idzie - miesięcznie ok 20 m3 w tym 10 m3 to cwu...
    Wziąłem z zapasem ;-)))