    From: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zabudowanie grzejnika szakami kuchennymi?
    Date: Sun, 24 Jan 2010 02:01:05 +0100

    Uzytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisal
    w wiadomosci news:2rall5pet6aqbaua7gpvhrfe9nn74psbhj@4ax.com...
    > Pod oknem w kuchni jest grzejnik.
    > z powodu planowanych przerobek wyleci sciania boczna, wiec bedziemy
    > musieli zrobic meble kuchenne rowniez pod oknem.
    > wyjscia widze 2:
    > 1. przesuunac grzejnik spod okna w jakies inne miejsce, gdzie sie da
    > zainstalowac grzejnik, no ale wtedy kupe zabawy z kuciem, ciagnieciem
    > rur (fakt ze raptem ze 4-5 metrow, ale 2 rogi trzeba zaliczyc itp.
    > 2. zaslonic szafkami kuchennymi rowniez grzejniki
    > ktos mi mowil ze w takim wypadku robi sie dluzszy blat w ktorym robi
    > sie otwor na przeplyw powietrza (zaslania sie toto jakas kratka) a
> [...]

    Grzejnik pod oknem ma te zalete ze blokuje najzimniejsze miejsce i zapobiega
    wykraplaniu sie pary na oknie, grzybieniu szpalet itd. Od tylu szafki mozesz
    przykleic styropian.
    Jest jeszcze trzecie wyjscie: mozesz podniesc grzejnik, tak aby jego wylot
    (zakladam ze grzejnik to plytowy konwektor) zlicowac lub prawnie zlicowac z
    powierzchnia blatu. Taki grzejnik 85% swojej pracy wykonuje przez
    wykorzystanie konwekcyjnego przeplywu powietrza i ogrzewanie tego powietrza
    a tylko 15% to wypromieniowanie ciepla. Grzejnik nie musi wisiec na scianie
    na standardowych wieszakach, moze stac na nózkach, mozna pospawac wieszaki
    na których powiesisz grzejnik w dodgodniejszej pozycji w stosunku do mebli.
    Rurki przedluzysz rurkami pex.
    --
    Jackare