eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.ogrodyzasiałem wczoraj trawę - można chodzić po wysianych nasionach ?Re: zasiałem wczoraj trawę - można chodzić po wysianych nasionach ?
    From: <news.neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: zasiałem wczoraj trawę - można chodzić po wysianych nasionach ?
    Date: Wed, 28 Apr 2010 13:08:55 +0200

    Użytkownik "BbT" <m...@g...com.a.spam.jest.be> napisał w
    wiadomości news:4bd56a64$1@news.home.net.pl...

    > Po pierwsze walcowanie zwieksza styk nasion z gleba, wiec zwieksza
    > prawdopodobiensto wykielkowania.
    >
    > Moja druga obserwacja jest taka, ze po zwalcowaniu pojawiaja sie gory i
    > doliny na wydawaloby sie wyrownanym terenie.
    > Zeby otrzymac rowny i ladny trawnik trzeba:
    >
    > 1. przekopac, tak na 20cm.
    > 2. zwalcowac
    > 3. wyrownac np. dluga deska
    > 4. wysiac nasiona
    > 5. zagrabic na 3-5 cm, zeby sie nasiona z gleba wymieszaly
    > 6. zwalcowac.
    >
    > Przyznam, ze to sporo roboty, ale rowny trawnik lepiej wyglada i latwiej
> [...]
    Rok temu siałem trawę na 10 arach. Pomysł, który zapodałeś napewno jest
    dobry ale za to bardzo roboczo i czasochłonny.
    Z mojego doświadczenia: trawę po zasianiu ubijałem kawałkiem deski
    przyczepionej do rączki od szczotki.
    Jak popadał deszcz to dodatkowo ją uklepał. Faktycznie pojawiły się
    nierówności na rzekomo równym terenie.
    W tej chwili trawa ma już rok i tych nierówności nie widać ani nie czuć
    podczas koszenia.
    Według mnie ważniesze jest aby: przed zasianiem ziemia była dobrze
    oczyszczona z chwastów (później trudno je wyplenić),
    przed wzejściem trawy ziemia była cały czas mokra, trawnik musi być
    nawożony - gwarantuje to gęstą i zieloną trawę
    (a taką właśnie mam). A odpowiadając na pierwsze pytanie w głównym poście:
    lepiej chodzić zmienając ścieżki
    (pojedyncze chodzenie po nasionach nie zaszkodzi). Trzeba uważać aby nasiona
    nie przyklejały się do butów
    więc w deszcz lub po podlaniu lepiej nie biegać po powstającym trawniku.
    Jeszcze jedna uwaga: znajoma wjechała samochodem na mój trawnik po około
    trzech tygodniach od wześcia trawy
    i nic się nie stało.

    Pozdrawiam
    Artur