    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: zawór RTL
    Date: Mon, 11 Apr 2011 20:59:27 +0200

    "lukas" <l...@w...pl> wrote:

    > to co, mogę według ciebie puścić z kotła (zimą temp zasilania >70C) z
    > pominięciem grzejnika prosto do podłogi i na wylocie z podłogi dać tylko rtl?
    > Bo jest tak jak piszesz, grzejnik też nie jest za ciepły, tylko, że on
    > dostaje wysoką temperaturę więc ma możliwość rozgrzania się.

    I grzeje? jak długo? :) Spadek temperatury na grzejnikach jest bardzo mały, więc
    czy puścisz te 70 bezpośrednio w podlogę, czy obniżysz grzejnikiem do 60, moim
    zdaniem, nie ma większego znaczenia. Później dopiero podłogówka ściągnie to do
    20, może 30 stopni. Jeśli temp. za podłogówką osiągnie to co ustawione na RTL,
    obieg się zatrzyma i podłoga nie będzie się bardziej grzać.
    Skonsultuj to z hydraulikiem. Ja mam podłączone bezpośrednio, ale u mnie
    maksymalna temperatura zasilania, przy -20 stopniach, była nieco powyżej 50
    stopni...

    --
    Bartek