    Subject: Re: zbiorniki na wode ....
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Thu, 9 Mar 2017 09:48:58 +0100

    W dniu 2017-03-08 o 21:15, JKK pisze:

    > Jeśli chcesz:
    > - notorycznie uzupełniać powietrze w zbiorniku (poduszka powietrzna
    > będąca powietrze pod ciśnieniem po jakimś czasie rozpuszcza się w
    > wodzie i jej po prostu ubywa) -> bierz ocynkowany;

    Raz na pół roku, a czynność zajmuje raptem 15 min.
    Jak chcesz wymieniać przepony co 2-3 lata, a zbiornik co 4-8 lat to
    bierz przeponowy. Hydraulik przynajmniej będzie miał utrzymanie.

    > - mieć oszroniony, wręcz mokry i kapiący zbiornik -> bierz ocynkowany;

    Jak chcesz wymieniać co 5-8 lat skorodowane zbiorniki to bierz
    przeponowy. To, że woda jest tylko w worku nie oznacza, że para wodna z
    powietrza się nie wykropli na powierzchni zimnej membrany. Ponadto
    membrany dość szybko się perforują i przepuszczają wodę do zbiornika.
    Nie wspomnę już o tym, że te membrany produkowane są przez Chińczyków z
    surowców wtórnych i zawierają wiele toksyn, które przedostają się do
    wody. Tworzywo z którego się wykonuje to zazwyczaj EPDM z wypełniaczami
    i nie ma nic wspólnego z prawdziwą gumą.
    Szczytem szczęścia byłby zbiornik nierdzewny ze stali bezniklowej
    (niektórych ludzi nikiel uczula) i z przeponą silikonową lub chociaż
    porządną przeponą z czystego EPDM bez wypełniaczy z recyklingu, ale
    "konia z rzędem temu", kto znajdzie taki zbiornik.

    > - mieć rozwiązanie z pierwszej połowy XX w -> bierz ocynkowany;

    Mieć nowoczesne, problematyczne urządzenie, bierz hydrofor z przeponą.

    > ... ... ...
    > W przeciwnym razie bierz - jak już pisałem - przeponowy.
    > A Panowie hydraulicy jak wszyscy, troszczą się o swój interes.

    I dlatego zamiast zaproponować hydrofor ocynkowany bez przepony, który
    bezawaryjnie wytrzyma minimum 20 lat, a nie rzadko i 40 to proponują
    proponują hydrofory przeponowe, gdzie będą mieli zapewnioną pracę zawsze
    po zakończeniu okresu gwarancyjnego.

    > Wielu jest jeszcze takich, że "jak się nie napluje na konopie przy
    > skręcaniu gwintu to będzie kapało".

    Mądralo! Znasz lepsze uszczelnienie od konopi?

    > Nie daj się wkręcić w staroć.
    > Pozdrawiam - JK

    Nie daj się wkręcić w machinę do zarabiania pieniędzy.

    Myślę, że lepszy będzie hydrofor ocynkowany bez przepony lub ze stali
    nierdzewnej bezniklowej.