    From: Tadeusz Smal <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: zioła
    Date: Wed, 18 Jan 2012 17:36:42 +0100

    W dniu 2012-01-18 16:48, XL pisze:

    > Nie uważam tak, wiele razy kupowałam różne i były OK - jeśli Ci się coś nie
    > udało z nimi, to problem raczej leży w błędach w uprawie po zakupie.
    :)
    W pełni i jak mało kiedy zgadzam się z Tobą

    :)
    Ja mam 2 kasztany jadalne w gruncie, które owocowały już jedno 3 a
    drugie 4 sezony.
    W ubiegłym roku nic nie było bo przemarzły pąki w nocy z 3 na 4 maja

    > A ja mam od wielu lat figowe drzewka, samodzielnie rozmnożone z jednego
    > egzemplarza. Drzewka były trzy, teraz są dwa, w dużej donicy i w beczce
    > drewnianej, corocznie je przycinam, aby zmieściły się na zimę w piwnicy. Od
    > lat corocznie mam własne figi, dojrzewają w sierpniu.
    :)

    Miałem prawie dwumetrowe ale poprzedniej zimy zaskoczył mnie atak zimy
    w listopadzie , donica w której była przymarzła w ziemi a jak odpuściło
    w grudniu to już było po ptakach
    :(
    Mam rodzinę we Włoszech , którzy są w Polsce przynajmniej raz w roku i
    przywożą mi zawsze jakieś sadzonki. Byli teraz na święta i mam
    kilkadziesiąt oliwek oraz kilka granatów.

    > To raczej problem z rodzajem wody, może masz chlorowaną albo za dużo
    > podlewasz.
    :)
    Jeżeli chodzi o rozmaryn to w gruncie nawet w naszej cieplejszej
    Wielkopolsce jest dla niego za zimno a w mieszkaniu przy normalnych
    temperaturach pokojowych rzędu powyżej 20 stopni jest jemu za gorąco
    i ma za suche powietrze.
    Rozmaryn musi tez przejść okres spoczynku w nieco chłodniejszym
    pomieszczeniu .
    Dziś nawet robiłem fotki wielkości sadzonek jakie mi pozostały

    Dla mnie to Ty bardziej znosisz dzielnie to wnoszenie do domu donic na
    zimę.Jak dokończę budowę domu to ruszam z budową szklarni oraz ogrodu
    zimowego.

    Pisząc o agawie miałaś na myśli te o jadalnych owocach?
    Miałem kiedyś taką ale nie miałem wtedy jeszcze piwnicy
    a w domu Zona pozwalała mi ustawiać doniczki tylko na jednym oknie
    :((((((
    Wchodzi tam 12 doniczek D12 i wolę ustawić tam coś dla mnie cenniejszego
    a ze "wszystkich cudów natury, poważam jedynie trawy"
    to mam tam 12 sadzonek trawy cytrynowej (Cymbopogon Citratus)
    :)
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262