  • Data: 2011-07-26 17:45:05
    Temat: Re: źle wykonana ława
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w

    > Jakoś nie mam przekonania do ściany fundamentowej wylewanej... Niby tak
    > się robi, ale jakoś oczami wyobraźni widzę spękania, rysy itd. Ściana z
    > bloczków wydaje mi się mniej podatna na pęknięcia.

    Eeee tam. Beton leje sie od lat, a bloczki muruje relatywnie krotko. Czemu
    bloczki maja byc mocniejsze od betonu skoro to kawalki betonu miedzy ktorymi
    jest jedynie slabsza zaprawa? Jak pojawi sie rysa to i te bloczki beda dla
    niej jak przezroczyste. Rysy nic sobie nie robia z betonu, cegiel i czego
    tam jeszcze. Natomiast murowanie z bloczkow eliminuje koniecznosc stawiania
    szalunku, sprzetu i ludzi. To chyba jedyna zaleta.

    > Czy pomysł ściany zrobionej częściowo z wylewanego betonu i częściowo z
    > bloczków ma w ogóle sens? Nie ma jakichś przeciwwskazań? Całej wylewanej
    > nie zrobię, bo mam już kupioną pierwszą partię bloczków (na ok. 4
    > warstwy).

    A czemu nie? I tak najwazniejsza jest zbrojona lawa.

    Pozdro.. TK