  • Data: 2011-07-27 09:54:23
    Temat: Re: źle wykonana ława
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY> szukaj wiadomości tego autora

    news:j0of77$fk6$1@news.onet.pl...
    > Grunt mam nie za ciekawy - glina, glina i glina :-) - ale mam tzw rumosz
    > glinasto-skalny.

    To podobnie jak u mnie, tyle, że ja nie mam skał w glinie.

    > Robiłem sobie ekspertyzę geologiczną, bo bałem się, żeby nie było to
    > osuwisko - teren górski - i okazało się, że miejsce jest bezpieczne, ale
    > odwodnienia wymagało.

    Drenaż wokół budynku? Teren pochyły, więc woda sobie zapewne ładnie spływa w
    dół.

> [...]
    > chwilowo padały przed ich zasypaniem, ale ją wypompowałem, a potem
    > zasypałem żwirem rzecznym. zalałem chudziak i jest ok. To woda opadowa, bo
    > nic tu nie podcieka, chociaż w terenie znajdują się liczne podziemne cieki
    > wodne - pod domem mam spokój.
    >
    > Te fundamenty robiłem blisko dwa lata temu i dziś nie widzę żadnych
    > problemów z nimi - budynek już stoi.
    >
    > W domu suchutko, a izolację robiłem tylko na poziomie zero. Najważniejsze,
    > że ten poziom zero jest ponad poziomem gruntu - w najniższym punkcje
    > części mieszkalnej coś ponad pół metra, w garażu niecałe 20 cm - jest

    Ja mam poziom zero (cały budynek łącznie z garażem) 50cm powyżej poziomu
    obecnej drogi (gruntowej). Działka jest nieco niżej niż droga (niewiele,
    może z 10cm).

    Wydaje się, że 50cm jest rozsądne, wyżej nie ma sensu.

    > Ław od ścian fundamentowych nie odizolowywałem, bo nie widziałem sensu,
    > izolacji pionowej też nie robiłem... ;-)

    Wiesz, niektórzy zarzucili mi, że popełniłem straszliwą zbrodnię nie
    izolując folią ławy fundamentowej (aczkolwiek dodatek uszczelniający do
    betonu dałem). Jednak ścianę fundamentową już zaizoluję - być może to bez
    sensu, bo wilgoć i tak wejdzie, ale koszt to niewielki, więc dam. Dla
    spokoju sumienia.