  • Data: 2012-01-03 12:08:10
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 7]
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    13g2000vbn.googlegroups.com...

    >A kociol weglowy z oprzyrzadowaniem (i porzadnym baniakiem CWU z
    >nierdzewki - bo taki w tej cenie dostaniesz do tej PC) bedzie
    >kosztowal polowe tego.
    ,
    E no bez jaj 15tys za kocioł+ baniak- to chyba tak ja z PC wiessmana;)
    A kocioł gazowy będzie kosztował 10-20% ceny PC

    >Pytanie wiec jest - czy warto oszczedzac 5-7% kosztow budowy domu na
    >instalacji ktora wykorzystywana jest w 60-70% czasu zycia domu i ktora
    >w decydujacym stopniu decyduje o komforcie mieszkania w nim ? Czy za
    >5-7% kosztow budowy domu chcesz stac sie jego niewolnikiem przez
    >60-70% czasu i musiec mu sluzyc w postaci bycia palaczem,
    >przenoszenia / zrzucania 3-5t brudnego, czarnego, pylacego wegla,
    >cotygodniowego czyszczenia kotla i posiadania wszechobecnego syfu w
    >kotlowni?

    I na to pytanie każdy powienien sobie odpowiedzieć ale podstawić swoje
    procenty
    No naciągane jest to że przez 60-70% czasu jesteś niewolnikiem kotła. I ten
    brud w kotłowni to też przesada. nawet na Twoim ulubionym forum muratora
    zobaczysz fotki na prawdę czystych kotłowni węglowych. A kotłownie z kotłem
    gazowym?

    >Ja za 5-7% kosztow budowy moglbym zrezygnowac z podgrzewanej deski
    >sedesowej. Moglbym zrezygnowac z mojej yntelygentnej instalacji
    >elektrycznej w ktorej przez internet moge sobie wylaczyc swiatlo w
    >kuchni. Ale na pewno nie zrezygnowalbym z instalacji ktora w
    >najwiekszym mozliwym stopniu decyduje nie tylko o komforcie mieszkania
    >i uzytkowania domu ale i jest jednym z jego najwyzszych kosztow
    >eksploatacyjnych :)
    Tylko jak zrezygnujesz z ciepłaej deski i możliwości wyłączania światła w
    kuchni podczas siedzenia na ciepłym klopie to koszty budowy domu Tobie
    spadną i koszt PC procentowo wzrośnie. Mnie wcale nie bawiła domowa
    inteligencja, instalację spokojnie upchnełem w 36 polowej rozdzielni, pomimo
    brakui went mech i reku koszty mnie nie zabijaja a i komfort oddychania tez
    niczego sobie/podobnie jak mechaniczni;)

    >Wiesz czemu 100% moich znajomych ktorzy "wybrali" kociol na wegiel
    >dokonalo takiego wyboru ? Bo baby tak wybraly! Bo baby stwierdzily, ze
    >tak bedzie najtaniej. Bo baby to maja gdzies - i tak obsluga kotla i
    >zrzucaniem wegla zajmuje sie chlop :D A baba mogla sobie kupic za
    >oszczedzona kase firaneczki w falbaneczki albo jedwabny obrusik ;-)
    >Moze przejaskrawiam ale naprawde tak bylo/jest :-)

    Może i masz trochę racji ale też i bardzo przejaskrawiasz. Myśle że swojej
    kotłowni aktualnie spędzasz podobna ilość czasu co ekogroszkowcy czy Marko
    przy liczniku gazu;)
    Tak szacuje maks. godzinę tygodniowo na obsługę kotłowni groszkowej. Palisz
    fajki? Palacze dużo więcej czasu tracą na tarasach, balkonach czy marznąc
    przed domem aby powdychać nikotyny;))

    I myślę że nie podlega dyskusji że PC jest mniej obsługowa od kotła
    stałopaliwowego(od gazu już nie). Ale trzeba sobie uzmysłowić że darmowych
    obiadów nie ma i zawsze jest coś za coś