  • Data: 2012-01-03 12:27:57
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 7]
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Sty, 13:08, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > E no bez jaj 15tys za kocioł+ baniak- to chyba tak ja z PC wiessmana;)
    > A kocioł gazowy będzie kosztował 10-20% ceny PC

    Pisze o baniaku CWU dwuplaszczowym z nierdzewki -> taki 150/150 to
    koszt 6-7k pln. "Zwykly" baniak z wezownica tez kosztuje 2-3k pln ale
    np. Ecopol daje w standardzie baniak z nierdzewki od chelkowskiego
    wiec trzymajmy sie tego samego standardu :-) Takze spoko - mysle ze
    15k pln to minimum, doliczajac naczynie wzbiorcze (+ kupe rury 28 z
    miedzi ktorej cena ostatnio zabija) plus mieszacz z zaworem 3-4g za
    400-500 pln plus wymiennik za 500-600 plus dodatkowe grube (i drogie -
    o ile pamietam 150 pln / mb, a kolanka drugie tyle) rury spalinowe,
    mysle ze nawet dojdziemy bardziej do 20k pln :)

    > I na to pytanie każdy powienien sobie odpowiedzieć ale podstawić swoje
    > procenty
    > No naciągane jest to że przez 60-70% czasu jesteś niewolnikiem kotła. I ten
    > brud w kotłowni to też przesada. nawet na Twoim ulubionym forum muratora
    > zobaczysz fotki na prawdę czystych kotłowni węglowych.

    Wysprzatac mozna wszystko do zdjecia :-) Tylko jakim kosztem ;) Ja
    mieszkam na slasku, 95% uzytkownikow domu ma piece na wegiel. Wiem z
    doswiadczenia jaki to syf. Nikt w zyciu mnie nie przekona, ze
    kotlownia nawet z nowoczesnym piecem z podajnikiem jest czysta -
    owszem moze taka byc ale kosztem niewolnictwa bycia dodatkowo
    sprzataczka :-)

    > A kotłownie z kotłem
    > gazowym?

    Tu jest komfort. Ale kosztem wyzszej eksploatacji. Trzeba policzyc czy
    PC bedzie miala sens i sie oplaci. Nie zawsze tak przeciez bedzie :)
    Ja gazu nie mam, a kumpel ktory mial pod nosem - wybral PC bo za
    podlaczenie chcieli 10k pln. Jest zadowolony bo chate 150m2 ogrzewa za
    1700 pln / rok.

    > Tylko jak zrezygnujesz z ciepłaej  deski i możliwości wyłączania światła w
    > kuchni podczas siedzenia na ciepłym klopie to koszty budowy domu Tobie
    > spadną i koszt PC procentowo wzrośnie. Mnie wcale nie bawiła domowa
    > inteligencja, instalację spokojnie upchnełem w 36 polowej rozdzielni, pomimo
    > brakui went mech i reku koszty mnie nie zabijaja a i komfort oddychania tez
    > niczego sobie/podobnie jak mechaniczni;)

    No i masz jak wybrales. O ile wiem popalasz drewnem. Wiem ile to
    roboty bo palilem w pierwszym roku glownie w kominku. Jak to sie
    skonczylo to wiesz :D

    > Może i masz trochę racji ale też i bardzo przejaskrawiasz. Myśle że swojej
    > kotłowni aktualnie spędzasz podobna ilość czasu co ekogroszkowcy czy Marko
    > przy liczniku gazu;)

    Nie bylem tam od dwoch tygodni, teraz to sobie odpalam chroma, klikam
    w zakladke i mam na biezaco wykresy i dokladne zuzycie z historia :)
    Po pierwszym sezonie przechodze na rozliczenie wedlug prognozy na caly
    rok - dzieki temu ogrzewanie bedzie mnie kosztowac ~300 pln co dwa
    miesiace, a nie 2-3k pln raz na rok - to tez duzy plus takiego sposobu
    ogrzewania :)

    > Tak szacuje maks. godzinę tygodniowo na obsługę kotłowni groszkowej. Palisz
    > fajki? Palacze dużo więcej czasu tracą na tarasach, balkonach czy marznąc
    > przed domem aby powdychać nikotyny;))

    Nie pale. Porownujesz palenie fajki do zrzucenia 3-5t opalu ? :-) A
    potem przetransportowania tych 3-5t do pieca, a potem wyciagniecia i
    wyrzucenia tony popiolu ? :) I tych kilkunastu/dziesieciu godzin na
    czyszczenie i ladowanie ? Naprawde mnie nie przekonasz - mam kilka
    ciotek ktore pala od 30 lat weglem w przeroznych piecach, mam mnostwo
    znajomych ktorzy sie pobudowali i juz zaluja ze nie maja czegos
    bezobslugowego :) Zaluja glownie chlopy, babom jak pisalem to zwisa,
    fajnie maja bo tanio i one tak jak Ty - nie licza pracy jaka musi ich
    malz wlozyc w obsluge tego badziewia ;)

    > I myślę że nie podlega dyskusji że PC jest mniej obsługowa od kotła
    > stałopaliwowego(od gazu już nie). Ale trzeba sobie uzmysłowić że darmowych
    > obiadów nie ma i zawsze jest coś za coś

    A 3/4 energii ktore biore z gruntu jest za darmo i co mi Pan
    zrobisz :-)
    pozdr.

    --
    Adam