    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 7]
    Date: Wed, 4 Jan 2012 21:58:54 +0100

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > 1300kWh / 30 = 43kWh / 24h = srednia moc 1,8kW. Przy COPie 3 pompa
    > zuzyla przy tym 433kWh energii co dla taryfy calodobowej u mnie po
    > 0,48 (to jest tanio w skali kraju) daje 207 pln. Przy czym jezeli jemu
    > wystarcza zrodlo ciepla 1,8kW to dom ma PASYWNY! :) W tym czasie
    > musial ostro popalac w piecu / kominku / czymkolwiek innym, nie ma
    > innego wytlumaczenia.

    > Pompa ciepla powietrze-woda ktora grzeje z COPem 3 przy 6stC kosztuje
    > 15-18k pln. Pompa ciepla za 3-4k pln to pompa do grzania CWU o b.
    > malej mocy, ktora przy 6stC ma COP ponizej 2. Cudow nie ma - jak to
> [...]

    a czym sie rózni pompa do grzania CWU od CO?
    Np taka:
    http://allegro.pl/pompa-pompy-ciepla-5kw-panasonic-k
    ociol-piec-basen-i2021857764.html
    Musze sie upewnic jaka dokladnie pompe kupil, ale wydaje mi sie ze mówil o
    viessmanie.
    Wczesniej niespecjalnie sie tym interesowalem, nawet namawialem go na solary
    zamiast pompy :)

    > PS. Gdzie mieszkasz ze masz temperatury ciagle powyzej 6stC ? :) U

    Nie do konca ciagle, bo dzis troche sie ochlodzilo (teraz jest 3 stopnie), ale w
    weekend i w zeszlym tygodniu w ciagu dnia bylo 8-9 stopni i piekne slonce. Szyby
    w samochodzie skrobalem tej "zimy" 2 razy.
    Mieszkam pod Wroclawiem.

    --
    Bartek