eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniezuzycie energii pompy ciepla [tydzien ... chyba juz 10] › Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien ... chyba juz 10]
    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien ... chyba juz 10]
    Date: Mon, 23 Jan 2012 07:41:04 +0100

    "Robert G" <r...@g...pl> wrote:
    > Oczywiście, że tak, bo pogody nie da się przewidzieć, ale u mnie w południe
    > było na plusie, ale teraz już jest chyba z minus 4...pokrywa śnieżna utrzymuje
    > się od połowy listopada.
    > Czy będą jeszcze siarczyste mrozy...? mogą być, ale w ciągu dnia będą lżejsze,
    > bo słońce coraz wyżej...
    > Słowem, zima jest dużo łagodniejsza, niż w ub roku, ale śniegu nawaliło dość
    > sporo u nas.

    U mnie śniegu, takiego żeby się samochód poślizgał, albo żeby dziecko na sankach
    ciągnąć, jeszcze tej zimy nie było...
    To co spadło nie przykrywało nawet trawy, a i tak topiło się w ciągu 2 dni max.

    > Aaa, no i to zużycie, które podałem wyżej, odnosi się do okresu od 15.10.11 do
    > dziś. W okresie, który prezentuje Adam, poszło mi ciut ponad tonę węgla. Na
    > miesiąc schodzi mi średnio 540 kg węgla, czyli grzeję za kwotę ok 380 zł/mc
    > wliczając w to CWU i przy temperaturach średnich na poziomie minus dwa do
    > minus cztery. Ogrzewana powierzchnia to 180 m2 i kubatura 600 m3.

    No to u mnie dom podobny (180m2 i 770m3) i wystarcza gazu za jakieś 200zł
    miesięcznie, w tym ok. 100zł to CWU.
    Dodatkowo taczka drewna co 3-4 dni do kominka (nie mam płaszcza wodnego). Staram
    się palić bez przerwy (nawet popiół na gorąco usuwam), ale jak już zgaśnie, to
    czasami tydzień nie rozpalam, czekając aż drewno wyschnie.

    --
    Bartek