eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniezuzycie energii pompy ciepla [tydzien ... chyba juz 10] › Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien ... chyba juz 10]
  • Data: 2012-01-23 11:06:37
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien ... chyba juz 10]
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > Czyli 15kWh / dzien na CO. Masz mega cieply dom albo kominek daje
    > drugie, a nawet trzecie tyle - moj dom potrzebuje ok 80-90kWh czyli 6
    > x tyle :-)

    Wg mnie tak nie można liczyć. Dom nie jest mega ciepły, choć styropianu mam 18cm
    a wełny w dachu 30cm.
    Trochę wychładza wentylacja, trochę skopane ocieplenie dachu, trochę szpary w
    oknach, roletach itd.
    Ale dla mnie nie jest istotne ile zużywam kWh, a ile wynoszą miesięczne rachunki
    za opał oraz jaki koszt inwestycyjny poniosłem.
    Kominek na pewno daje więcej ciepła niż kocioł gazowy, bo gdy się w nim pali, to
    z anemostatów leci 40-50 stopni 400-600m3/h w całym domu. W tym czasie regulator
    pokojowy całkowicie odłącza grzanie CO. Kocioł załącza się zwykle w nocy i wtedy
    gdy jestem w pracy, bo kominek działa w trybie spowolnionym (może się tak palić
    nawet całą dobę).

    --
    Bartek