  • 11. Data: 2010-12-28 23:43:44
    Temat: Re: Rekuperacja i wentylacja przez komin
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Gru, 13:35, "4CX250" <taunusmtv@po ta. onet.pl> wrote:

    > Mnie to się jedno nie podoba w mechanicznej wentylacji.
    > Nie ma bola ile razy jestem u kogoś kto ma rekuperatory to zawsze kicham.
    > Niestety grzybki w przewodach nie są dobre dla alergika i nie tylko bo wolne
    > rodniki są rakotwórcze i jak ktoś nie dba
    > o czystość przewodów to ja to od razu odczuwam.

    No wlasnie, skad te grzybki tam niby ? Grzybki to moga sie pojawic
    conajwyzej w klimatyzacji, gdzie to samo powietrze jest ponownie
    wykorzystywane (do schlodzenia). Tutaj zawsze przez przewody nawiewowe
    leci nam "nowe" powietrze z zewnatrz i nigdy nie wystepuje punkt rosy
    - w tych kanalach jest sucho jak pieprz :) Grzyb rosnie kiedy ma
    dostep do wilgoci i kiedy ma pozywke. Tutaj nie ma ani jednego, ani
    drugiego. Kichasz z innego powodu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2010-12-29 19:45:26
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    h.googlegroups.com...

    > Tutaj zawsze przez przewody nawiewowe
    > leci nam "nowe" powietrze z zewnatrz i nigdy nie wystepuje punkt rosy
    > - w tych kanalach jest sucho jak pieprz :)

    Jak z wilgotnością powietrza w domu przez te mrozy? Jest suche, daje się odczuc
    dyskomfort?

    --
    pozdr Z.