  • 41. Data: 2016-09-11 16:21:47
    Temat: Re: Rekuperator - bełkot marketingowy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kiedys tutaj zwolennicy rekuperatorow uzgodnili wspolne stanowisko ze rekuperatory to
    tylko komfort. I tak jak pralka automatyczna w domu z oszczednoscia nie maja nic
    wspolnego bo nie da sie zejsc z kosztami eksploatacji ponizej poziomu prania w rzece.
    Postep z wentylacja grawitacyjna spowodowal ze sa kratki reagujace na wilgotnosc albo
    takie w ktorych mozna ustawic przeplyw. Wentylacja mechaniczna jest sporo tansza od
    takiej ze zludnymi oszczednosciami a tak samo sprawna w zapewnianiu komfortu.

  • 42. Data: 2016-09-11 16:29:26
    Od: quent <q...@g...com>

    Aha... No teraz już wszystko jasne. Jak kogoś nie stać na Mercedesa to wynajduje
    argumenty aby usprawiedliwić zakup furmanki.

  • 43. Data: 2016-09-11 16:41:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-09-11 o 11:33, quent pisze:

    > WM/reku powoduje, że stale masz świeże powietrze w domu.
    > Bez WM/reku często zachodzi potrzeba "wietrzenia oknami", bywa, że jest
    > zaduch itp.

    No to jak mam otwarte lub uchylone okno to też mam stale świeże powietrze.

    > W wymienniku się obniża.

    No kombinuj dalej, obniża się kosztem czego?

  • 44. Data: 2016-09-11 16:43:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Lepsza furmanka za gotowke niz mercedes na kredyt, zwlaszcza we frankach.

  • 45. Data: 2016-09-11 16:58:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 września 2016 11:33:31 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > Bez WM/reku często zachodzi potrzeba "wietrzenia oknami", bywa, że jest
    > zaduch itp.
    Często tego typu teksty czytam i sie zastanawiam jak to możliwe że przez ponad 40 lat
    mnie takie zjawiska omijały. A mieszkałem(i bywam do dzisiaj) w domu wybudowanym
    przez Niemca przed wojną, mieszkałem(i bywam regularnie do dzisiaj) w domu z 1969
    roku i mieszkam w domu z 2008roku. W międzyczasie w kilku mieszkaniach w bloku tez
    mieszkałem

  • 46. Data: 2016-09-11 17:02:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 września 2016 16:21:49 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Kiedys tutaj zwolennicy rekuperatorow uzgodnili wspolne stanowisko ze rekuperatory
    to tylko komfort.
    Tylko równocześnie twierdzą że wentylacja grawitacyjna to brak komfortu a to bzdura
    Dobrze jednak że już mało kto próbuje kreatywnie liczyć udowadniając sens ekonomiczny
    bo tego przy went mech+reku brak.

  • 47. Data: 2016-09-11 17:22:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    brak ekonomicznosci wynika z wysokiej ceny urzadzen. W Polsce ze wzgledu na zbyt
    wysokie i niczym nie uzasadnione koszty rekuperatorow ludzie dedykowane do kawalerek
    instaluja w domach o powierzchni 120m2. Rekuperator dziala bo wykorzystuje proste
    prawa fizyki. Ale zeby oszczedzal musi miec odpowiednia powierzchnie. Duza
    powierzchnia to wysoka cena i kolko z nieoplacalnoscia sie zamyka. Kiedys probowalem
    schladzac pokoj 40m2 klimatyzatorem przenosnym. Porazka. Ale wstawiony do 12m2
    dzialal.

  • 48. Data: 2016-09-11 20:43:30
    Od: quent <x...@x...com>

    On 11.09.2016 16:43, Zenek Kapelinder wrote:
    > Lepsza furmanka za gotowke niz mercedes na kredyt, zwlaszcza we frankach.

    To zależy właśnie.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 49. Data: 2016-09-11 20:44:42
    Od: quent <x...@x...com>

    On 11.09.2016 17:02, Kris wrote:
    > Tylko równocześnie twierdzą że wentylacja grawitacyjna to brak komfortu a to
    bzdura

    Komfort jest jakby mniejszy ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 50. Data: 2016-09-11 20:46:58
    Od: quent <x...@x...com>

    On 11.09.2016 16:41, nadir wrote:
    > No to jak mam otwarte lub uchylone okno to też mam stale świeże powietrze.

    Przy grawitacyjnej latem powietrze często "stoi" trzeba wahlować ;-)
    Zimą znów często zasysa zbyt intensywnie ect.

    > No kombinuj dalej, obniża się kosztem czego?

    Jak to w wymmienniku.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info