  • 41. Data: 2010-03-16 18:12:15
    Temat: Re: Rekuperator - warto zakladac?
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    news:382713fc-e337-445b-8c28-

    > ;)))

    >do tej pory nie otrzymalem oferty - Wy bierzecie kredyt hip na maks ok
    >8% a ja Wam place 10% za Wasze oszczednosci?
    >czyzby okazywalo sie, ze oszczednosci sa jednak drozsze?

    Nie sa bo dla nas to tylko mozliwosc zarobienia dodatkowo. Ty nie majac
    oszczednosci takiego wyboru nie masz i kredyt kosztuje Cie 8% a nas 0.

    >wlasnie wielkim dobrodziejstwem jest kapital wlasny/oszczednosci i
    >buduje sie z kredytu
    >a jak nie masz lepszego pomyslu dzisiaj co robic z nadmiarem plynnosci
    >to bilansuj kredyt (plac odsetki od roznicy miedzy kredytem a
    >oszczednosciami, przy okazji oprocentowanie brutto bez Belki ;-)

    Jak juz splacimy kredyt odsetkami to tych oszczednosci bedziemy mieli
    jeszcze wiecej, bo przeciez caly czas bedziemy odkladac. Strach pomyslec co
    sie wtedy stanie. To posiadanie oszczednosci najzwyczajniej nas zrujnuje bo
    bedzie jeszcze bardziej kosztowne. Taki Bill Gates musi miec przerabane...

    >a moze mozna Wasze oszczednosci wypozyczyc na 5%? biore kazda ilosc...

    >dopoki nie dostane oferty za Wasze oszczednosci dopoty traktuje, ze sa
    >drozsze niz kredyt :)

    Jak mamy Ci dac oszczednosci to nam zagwarantuj te 5%. Dom na kredyt to
    raczej kiepska gwarancja, bo w razie czego bedziemy ostatni w kolejce po
    zwrot chocby pozyczonego kapitalu. :-)

    Bede sie jednakowoz eotowal, bo ciagle nie rozumiem tej nowozytnej
    finansjery.

    Pozdro.. TK

  • 42. Data: 2010-03-16 19:58:41
    Temat: Re: Rekuperator - warto zakładać?
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Mar 15, 6:46 pm, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:
    > Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Za piec dych miesiecznie. Powiedz mi, ze to nie luksus...
    >
    > Pozdro.. TK

    Aco jest nie jest luksusem w naszym pszenno-buraczanym kraju.
    Kiedys czlowiek mial konia i nie musial placic OC teraz ma samochod i
    musi miec OC i jeszcze przeglad.
    Czy samochod jest luksusem? Zapewne tak bo przeciez placic 50 zl/mc

  • 43. Data: 2010-03-16 20:14:19
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Mój symulator mówi: w złotówkach to jest tak (dla uproszczenia przyjmuje
    > ogrzewanie prądem tylko II taryfa, rekuperator spr 50%, dane pogodowe sezon
    > 2008/2009), daje równiez dla przykładu bardzo małą wymiane powietrza (jesli
    > ktos lubi srodowisko łodzi podwodnej i grzyby) :-)
    >
    > budynek symulacyjny 1 (dach 15, ściany 5, podłoga 10)
    > duza wymiana powietrza 2xV/h bez rekuperatora koszt 7637zł, z rekuperatorem
    > 5329zł

    Czyli zysk 2308 zł/sezon ?

    > mała wymiana powietrza 0,2/h bez rekuperatora koszt 3483zł, z
    > rekuperatorem 3253zł

    230 zł/sezon

    > budynek symulacyjny 2 (dach 30, ściany 15, podłoga 15)
    > duza wymiana powietrza 2xV/h bez rekuperatora koszt 6092zł, z rekuperatorem
    > 3785zł
    > mała wymiana powietrza 0,2/h bez rekuperatora koszt 1939zł, z
    > rekuperatorem 1708zł

    2307 zł i 231 zł/sezon ? Czyli jednak w obu przypadkach zysk jest taki sam ?
    Procenty są jednak do picia ?

  • 44. Data: 2010-03-17 00:06:47
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    >musi miec OC i jeszcze przeglad.
    >Czy samochod jest luksusem? Zapewne tak bo przeciez placic 50 zl/mc

    To nie tak.
    Jak chcesz jezdzic samochodem to musisz placic OC i przeglady. Jak chcesz
    mieszkac w domu to nie musisz placic za wentylacje. Chcesz miec wygodniej i
    przyjemniej to niestety trzeba dodatkowo placic. Czy to luksus? Nie ma co
    moze czepiac sie semantyki. Ogolnie chodzi o podstawowa scieme, ze
    wentylacja mechaniczna oszczedza cenne zlotowki. Jak widac latem nie
    oszczedza a wrecz generuje koszty, moze przyjemne koszty ale jednak.
    Oczywiscie mozna wylaczyc, tylko po co ta zabawa? Wychodzi wiec po polowie.
    O ile mozna co kolwiek zaoszczedzic zima, choc to tez wydaje sie jakos coraz
    mniej oczywiste w jakiejs znaczacej skali, ale przyjmijmy ze tak jest, to
    latem wyciagnie wszystko to co zaoszczedziles zima. Masz zatem nowoczesny
    komin z wiatraczkami bez szans zwrotu. Moim zdaniem dla wygody, albo dajecie
    sie nabrac, ze to sie zwroci w rozsadnym czasie.

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2010-03-17 08:20:10
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    On 16 Mar, 15:19, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w
    > wiadomościnews:hnlpns$k6h$1@news.interia.pl...
    >
    >do tej pory nie otrzymalem oferty - Wy bierzecie kredyt hip na maks ok
    >8% a ja Wam place 10% za Wasze oszczednosci?

    A jak nie wywiążesz sie z umowy to co?
    Chociaż w sumie nic. Pozbawisz mnie kłopotliwych oszczędnosci/gotówki;))

    Krzysiek

  • 46. Data: 2010-03-17 09:10:20
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 17 Mar, 01:06, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:
    > Moim zdaniem dla wygody, albo dajecie sie nabrac, ze to sie zwroci w rozsadnym
    czasie.

    jesli liczysz ze sie zwroci 5-10lat to wiadomo, ze sie przeliczysz
    ale liczysz dlatego bo finansujesz gotowka ktora nie jest darmowa

    natomiast majac taniutkie finansowanie na 30lat liczylbym, ze sie
    zwroci np w 20 i tez bedzie dobrze

    wiem, ze ciezko sie przestawic ale wlasnie uzywanie gotowy to jest
    dopiero luxus... inna sprawa, ze on nie musi sie zwrocic ;-)

    a jak polaczyc wygode i nawet dlugi ale zwrot to nie ma co sie
    zastanawiac

    z.

  • 47. Data: 2010-03-17 09:12:22
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 17 Mar, 09:20, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > A jak nie wywiążesz sie z umowy to co?

    a chcesz cos zaoferowac?

    > Chociaż w sumie nic. Pozbawisz mnie kłopotliwych oszczędnosci/gotówki;))

    no jak nie wiesz na co uzyc to klopotliwe :-)
    oczywiscie daje zabezpieczenie hipoteczne, innego nie mam
    mozemy ewentualnie rozmawiac o LTV bys sie czul komfortowo :-)

    ale pamietaj na dluugi termin...

    z.

  • 48. Data: 2010-03-17 09:37:12
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Uzytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisal w wiadomosci

> [...]
    > dopiero luxus... inna sprawa, ze on nie musi sie zwrocic ;-)
    >
    > a jak polaczyc wygode i nawet dlugi ale zwrot to nie ma co sie

    Ja sie nie zastanawiam, bede mial co najwyzej drozej, ale Ty montuj
    koniecznie. Tez bym zamontowal gdyby bylo za darmo. Do raty kredytu
    doliczysz max. 200zl i 50zl comiesiecznych rachunkow za prad z filtrami. No
    trudno o bardziej darmowe zycie naprawde.

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2010-03-17 10:30:59
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 17 Mar, 10:37, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:

    > Ja sie nie zastanawiam, bede mial co najwyzej drozej

    rekuperator nie sluzy do zarabiania, to po prostu inaczej wydane
    pieniadze, ktore i tak wydajesz na wentylacje grawitacyjna, nominalnie
    - zgadza sie - jest drozszy jako wartosc poczatkowa ale juz
    porownujac miesiecznie w dlugim okresie jest o czym dyskutowac

    > ale Ty montuj koniecznie.

    sie nawet nie zastanawiam :-) polecam rowniez innym ale tylko w
    nowobudowanym, na etapie projektu i najlepiej wlasnie z kredytu

    > Tez bym zamontowal gdyby bylo za darmo. Do raty kredytu
    > doliczysz max. 200zl

    200*12/6% = 40000... czy o tyle jest d r o z s z a mechaniczna z
    rekuperatorem od grawitacyjnej?
    raczej z 4x mniej... a i liczylbym, że to max raczej

    > i 50zl comiesiecznych rachunkow za prad z filtrami. No trudno o bardziej darmowe
    zycie naprawde.

    przy 100Wx24hx30dnix0,3pln/kWh = 21.6pln/miesiac a 100W to raczej max
    a nie srednia, filtry sa pomijalne

    tu nie chodzi o darmowe tylko o dobre wydawanie kasy, ciezko
    oszczedzonej kasy :-)

    z.

  • 50. Data: 2010-03-17 10:49:32
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
    On 17 Mar, 09:20, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    >oczywiscie daje zabezpieczenie hipoteczne, innego nie mam

    To jeszcze pod zastaw Swojej hipoteki nie wziełeś długoterminowego kredytu
    hipotecznego na maks 8%?

    >mozemy ewentualnie rozmawiac o LTV bys sie czul komfortowo :-)

    >ale pamietaj na dluugi termin...

    Obyśmy obydwoje dozyli finału tej transakcji:)

    Krzysiek