  • 71. Data: 2009-10-27 12:26:54
    Temat: Re: Rozgrzalem podlogowke.
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Paź, 13:13, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Ja nie jestem Maniek. Pewnie chciales napisac, ze pogodowka ma sterowac
    > temperatura przy ktorej ma byc wylaczanie kotla, ale wyszlo Ci cos zupelnie
    > innego.

    BTW. Jak juz sie czepiamy slowek - "sterowac" to mozna urzadzeniem, a
    nie temperatura - temperatura to tylko jakas wartosc fizyczna.
    Pozostane wiec przy moim stwierdzeniu, ze pogodowka bedzie
    *kontrolowac* temperature powrotu przez *sterowanie* kotlem (wlacz/
    wylacz).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 72. Data: 2009-10-27 12:35:27
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    m.googlegroups.com...

    >No wlasnie *dokladnie* to napisalem: "pogodowka bedzie [...] *i*
    >jednoczesnie rowniez na podstawie krzywej grzewczej kontrolowac
    >temperature powrotu ?".

    >Jak niby inaczej ma kontrolowac temperature powrotu jak nie wylaczajac
    >i wlaczajac kociol ?

    Nie jak tylko po co. Ja sie nie czepiam, ja po prostu nie rozumiem co
    piszesz.

    >BTW. Dalej nie wiem co w moim ukladzie jest fizycznie niemozliwe

    Przeciez Ci odpisalem.

  • 73. Data: 2009-10-27 12:41:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    c.googlegroups.com...
    On 27 Paź, 13:13, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    >BTW. Jak juz sie czepiamy slowek - "sterowac" to mozna urzadzeniem, a

    Dzieki temu, ze uzywam tego slowa jestem jednoznaczny.

> [...]
    >Pozostane wiec przy moim stwierdzeniu, ze pogodowka bedzie
    >*kontrolowac* temperature powrotu przez *sterowanie* kotlem (wlacz/

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kontrola
    Raz uzywasz jako sprawdzanie a raz jako nadzor - to sa dwa rozne znaczenia.
    A w jakim znaczeniu tu uzyles slowa *kontrolowac*?

    Pogodowka nie moze jednoczesnie sterowac temperatura zasilania i powrotu.
    Jedna temperatura wynika z drugiej plus warunki zewnetrzne, ktore sa poza
    kontrola.

  • 74. Data: 2009-10-27 12:42:26
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    .googlegroups.com...
    On 26 Paź, 23:31, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:

    >Jest jeden szkopul. Licznik DWUTARYFOWY! :) Tak to bym sobie mogl

    Można fajne symulacje zrobić tu:

    http://www.energa.pl/kalkulator

    Krzysiek

  • 75. Data: 2009-10-27 13:01:31
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Paź, 13:41, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Dzieki temu, ze uzywam tego slowa jestem jednoznaczny.

    Ale takie uzycie nie ma sensu, bo nie da sie fizycznie sterowac
    temperatura. Mozna ja regulowac np. poprzez sterowanie kotlem.

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Kontrola
    > Raz uzywasz jako sprawdzanie a raz jako nadzor - to sa dwa rozne znaczenia.
    > A w jakim znaczeniu tu uzyles slowa *kontrolowac*?

    Dobra, wymiekam :) Robi sie bezsensowny offtopic na temat j.
    polskiego. Sam jak widac uzywasz zlych sformulowan i na dodatek nie
    potrafisz sie przyznac do bledu (o co mnie posadzales, o ironio
    losu ;)

    > Pogodowka nie moze jednoczesnie sterowac temperatura zasilania i powrotu.
    > Jedna temperatura wynika z drugiej plus warunki zewnetrzne, ktore sa poza
    > kontrola.

    No i znowu sie mylisz bo temperatura powrotu, przy takiej samej temp.
    zasilania i takich samych warunkach na zewnatrz *moze byc inna*.
    Kiedy? A wlasnie wtedy jak napalimy w kominku, nagrzejemy powietrze do
    ilustam stopni wiecej, podlogowka "straci na mocy" i (Twoje ulubione
    slowo) fizycznie bedzie oddawac mniej ciepla, a wiec na powrocie
    bedzie wyzsza temperatura (mniej energii oddane z grzejnika). I caly
    czas o tym piszemy, a Ty usilnie czepiasz sie gramatyki zamiast -
    powtorze sie - skupic sie na meritum sprawy!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 76. Data: 2009-10-27 13:06:39
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Paź, 13:35, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Przeciez Ci odpisalem.

    Napisales cytuje:

    "- za dnia sciany, ale niektore i wsposob zmienny, masz dogrzewane
    sloncem,
    noca juz nie
    - dodaj wiatry i inne takie i juz masz ciekawiej
    - od srodka masz ludzi - wchodza wychodza
    - zamykanie otwieranie okien/drzwi - nawet zaslony maja swoj udzial. "

    Nie widze tutaj odpowiedzi co jest FIZYCZNIE niemozliwe. Dla mnie
    fizycznie niemozliwe jest np. podpalenie sztabki zlota. W Twojej
    odpowiedzi nie ma ani grama (metafora - nie czepiamy sie!)
    konkretow :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 77. Data: 2009-10-27 14:20:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    .googlegroups.com...

> [...]

    >- zamykanie otwieranie okien/drzwi - nawet zaslony maja swoj udzial. "

    >Nie widze tutaj odpowiedzi co jest FIZYCZNIE niemozliwe.

    No przeciez mowilismy o skutecznym sterowaniu temperatura, to jest w tym
    ukladzie fizycznie niemozliwe, beda to ustawienia powaznie zgrubne. Tylko
    czemu piszesz to w tym miejscu, a nie we wlasciwej galezi?

  • 78. Data: 2009-10-27 14:27:48
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    c.googlegroups.com...

    >Ale takie uzycie nie ma sensu, bo nie da sie fizycznie sterowac
    >temperatura. Mozna ja regulowac np. poprzez sterowanie kotlem.

    Zdefiniuj: "fuizyczne sterowanie temperatura".

> [...]
    >polskiego. Sam jak widac uzywasz zlych sformulowan i na dodatek nie
    >potrafisz sie przyznac do bledu (o co mnie posadzales, o ironio

    O ironio losu, nie chodzi o wyklady z jez. polskiego tylko o zrozumienie. Ty
    mnie rozumiesz ja Ciebie nie i tyle.

    >No i znowu sie mylisz bo temperatura powrotu, przy takiej samej temp.
    >zasilania i takich samych warunkach na zewnatrz *moze byc inna*.

    Kwantyfikatory Ci sie pomerdaly - gdzie napisalem, ze nie moze? A przy
    zmiennych warunkach na zewnetrz jest jeszce gorzej - wiec jak chcesz
    jednoczesnie panowac nad temperatura zasilania i powrotu?

  • 79. Data: 2009-10-27 15:49:37
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > zgrzewarke i 3 tygodnie po fachowcach poprawial, a w zasadzie robil od
    > nowa, cala instalacje - nie wiem ile w sumie wydal bo musial kupowac
    > wiekszosc rurek jeszcze raz - przy czym fachowcy uzywali rurek US
    > METRIX ktore jak pewnie wiesz naleza do najtanszej dostepnej
    > marketowej chinszczyzny :) A ja (pewnie dlatego ze jestem bogaty gosc
    > jak mowisz;) polozylem sobie cala instalacje na rozdzielaczach, na
    > pexach Wavina, z mozliwoscia nawet przymykania cyrkulacji oddzielnie
    > na kazdym obiegu cieplej wody.. Poszlo mi 300mb rury i w sumie wydalem

    No to sąsiada wyru.....li.
    Trochę mnie dziwi, że nie ściągnął instalatorów, żeby poprawili to co
    spierniczyli, choć powiem Ci, że czasami bywają tacy upierdliwi klienci,
    którzy już po skończonej robocie zmieniają koncepcje i myślą, że będzie się
    im to przerabiać za "Bóg zapłać".

    > Wiec zaleznosc wydanej kasy do bezawaryjnosci i jakosci wcale nie jest
    > liniowa, czasem nawet ta funkcja sie odwraca ;)

    Przykre, ale tak też bywa.

    > BTW. Wiem, ze sam jestes instalatorem i zebys mnie zle nie zrozumial -
    > wiem i uwazam, ze za dobra robote trzeba dobrze zaplacic... LUB zrobic
    > ja samemu :))) Ze ja mam taka mozliwosc to z niej korzystam.

    Chodziło mi o to, że Ty porównywałeś ile zaoszczędziłeś w stosunku do
    sąsiada. Oczywiście zaoszczędziłeś, ale przede wszystkim dlatego, że
    potrafisz to zrobić i sam sobie robiłeś.
    Materiały, materiałami, oczywiście, że są tańsze i droższe, gorsze i lepsze.
    Wavin nie jest drogi, a przy tym dość dobry, ale robiąc podłogówkę jednak
    wolał bym nie ryzykować i po prostu położyć rurę Hertz lub Tece. Z
    grzejnikami nie ma problemu żeby kłaść tańsze i nieco gorsze, bo w razie
    problemów można wykuć bruzdę w ścianie lub zamontować na ścianie nowe
    odcinki rur. W przypadku uszkodzenia podłogówki trzeba będzie rwać podłogę
    lub zrezygnować z niej i zamontować grzejniki.
    Oczywiście moze też być i taka sytuacja, ze sąsiad ma zamontowane rury
    Diamond lub inną chińszczyznę, które przepłacił.

  • 80. Data: 2009-10-27 16:37:28
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Bez termostatu mozesz miec nieciekawie - za zimno, lub za drogo, wg
    > warunkow. Pogodowka moim zdaniem jest tu bardziej wtorna. Tzn. potrzebne sa
    > oba, ale bardziej potrzebny jest raczej termostat. No chyba, ze w podlogowym
    > to jakos inaczej wszystko wyglada, ale nie sadze.

    Wygląda to niestety zupełnie inaczej niż z grzejnikami. Inercja płyty wynosi kilka -
    kilkanaście godzin. Czyli teraz musisz nagrzać płytę do temperatury właściwej do
    warunków (pogody zewnętrznej) za kilka godzin. Stąd jedyne sensowne rozwiązanie to
    predykcja temperatury zewnętrznej.