  • 1. Data: 2015-12-05 08:49:28
    Temat: Rozkład temperatury w pionowej rurze - gdzie zamontować czujnik termostatu?
    Od: Bartosz Radwan <b...@s...info>

    Cześć,

    Mam budynek okresowo używany również w zimie, mam doprowadzoną tam wodę
    rurą PE ?32mm, rura wchodzi przez fundament na głębokości ponad 1m,
    przechodzi przez płytę, izolację (styropian) i wylewkę, i biegnie ?
    pionowo na odcinku ok. 2m do zbiornika przeponowego.

    Aby woda w rurze (zbiornika nie rozważajmy) nie zamarzała, planuję
    ogrzewać ją kablem grzejnym devi pipeguard 25 (25W/mb @ 10°C) sterowanym
    termostatem.

    W którym miejscu rury powinienem umieścić czujnik termostatu tak, aby
    mierzyć temperaturę w najzimniejszym miejscu rury (najbardziej narażonym
    na zamarzniecie)?

    Z góry dzięki za odpowiedzi.

    Bartek

  • 2. Data: 2015-12-05 09:25:28
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 08:49:29 UTC+1 użytkownik Bartosz Radwan napisał:
> [...]
    >
    > W którym miejscu rury powinienem umieścić czujnik termostatu tak, aby
    > mierzyć temperaturę w najzimniejszym miejscu rury (najbardziej narażonym

    na dole czyli przy podłodze

    b.

  • 3. Data: 2015-12-05 09:53:35
    Od: Bartosz Radwan <b...@s...info>

    On 05.12.2015 09:25, Budyń wrote:
    > na dole czyli przy podłodze

    Dzięki.

    Jeszcze jedno - czy utrzymywanie w tym miejsc temperatury rury na
    poziomie 5°C ?1°C (histereza termostaty) jest wystarczające?

    Bartek

  • 4. Data: 2015-12-05 10:43:13
    Od: a...@g...com

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 09:53:36 UTC+1 użytkownik Bartosz Radwan napisał:

    > Dzięki.
    >
    > Jeszcze jedno - czy utrzymywanie w tym miejsc temperatury rury na
    > poziomie 5°C ?1°C (histereza termostaty) jest wystarczające?

    jesli ustawisz na dole taką to na górze bedzie woda zimniejsza i zamarznie. Ciepło
    niekoniecznie przemieszcza sie do góry, to takie uproszczenie zeby ludziom w głowach
    nie mieszać :)
    Ustaw 2st?1 i wystarczy. No i oczywiscie porządnie zaizoluj ta rurę.

    b.

  • 5. Data: 2015-12-05 14:37:33
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-05 o 08:49, Bartosz Radwan pisze:

> [...]
    >
    > W którym miejscu rury powinienem umieścić czujnik termostatu tak, aby
    > mierzyć temperaturę w najzimniejszym miejscu rury (najbardziej

    Kup kabel termostatyczny samoregulujący. Podłączasz do zasilania, a on
    sam utrzymuje stabilnie temperaturę zwiększając lub zmniejszając moc
    grzewczą i to na każdym choćby najmniejszym odcinku niezależnie.

  • 6. Data: 2015-12-21 11:17:58
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    >
    > W którym miejscu rury powinienem umieścić czujnik termostatu tak, aby
    > mierzyć temperaturę w najzimniejszym miejscu rury (najbardziej narażonym
    Nie mam pojęcia, gdzie będzie u Ciebie najzimniejsze miejsce rury. To
    zależy od izolacji, a ta może być dobra na dole a słabsza na górze albo
    na odwrót.
    A co by szkodziło dać 2 albo nawet 3 termostaty połączone równolegle?
    Koszt groszowy, a masz święty spokój.
    Jacek

  • 7. Data: 2015-12-21 11:33:08
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 11:18:00 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
    > A co by szkodziło dać 2 albo nawet 3 termostaty połączone równolegle?
    > Koszt groszowy, a masz święty spokój.

    pokaz no link do tych groszowych termostatów :)

    b.

  • 8. Data: 2015-12-21 12:06:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ze dwa lata temu za termostat do bojlera zaplacilem w sklepie ponizej dziesieciu
    zlotych. Ale bog widzi moja krzywde. Dyche dalem za termostat z czujnikiem na koncu
    kapilary. Skrecony na minimum przy +5 sie przelacza. Jak ktos potrzebuje nizej to
    taka mala srubka sobie moze doregulowac. Jak widzisz sa tanie termostaty.

  • 9. Data: 2015-12-21 12:38:42
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-12-21 o 11:33, Budyń pisze:
    > pokaz no link do tych groszowych termostatów :)
    Uprzejmie proszę:
    http://allegro.pl/wylacznik-termiczny-zwarty-bimetal
    -termik-20-c-i5836728029.html

    dokładnie 500 groszy sztuka.
    Jacek

  • 10. Data: 2015-12-21 12:48:31
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 12:38:45 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
    > Uprzejmie proszę:
    > http://allegro.pl/wylacznik-termiczny-zwarty-bimetal
    -termik-20-c-i5836728029.html

    > dokładnie 500 groszy sztuka.
    > Jacek

    wezcie no pokazcie to co sie da zastosowac a nie "takie tylko inne".
    Tak kogutek, kupilem takie 2szt z kapilarą za nieduze pieniądze. Jeden padł po
    miesiacu, jesli chodzi o zabezpieczenie to mało bym ufał.

    b.