  • 1. Data: 2011-09-19 18:02:03
    Temat: Różna grubość styropianu (izolacja zewnętrzna ścian)
    Od: "Bogdann" <p...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy jest sens (ekonomiczny) stosować niejednakową grubość styropianu przy
    ocieplaniu domu? Przykładowo ścianę północną i wschodnią domu dałbym 20cm
    styropianu, południową i zachodnią - 15cm styropianu.

    pzdr
    Bogdan

  • 2. Data: 2011-09-19 18:07:16
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Bogdann napisał:
    > Przykładowo ścianę północną i wschodnią domu dałbym 20cm
    > styropianu, południową i zachodnią - 15cm styropianu.

    Ale chodzi Ci o optymalizację kosztów ocieplenia, czy inne względy - np
    estetyczno-architektoniczne?

    Bo mi się widzi, że raczej chyba nie ma sensu, ale mogę się mylić :-)

    pozdr.
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-09-19 18:14:25
    Od: "Bogdann" <p...@p...onet.pl>

    > Ale chodzi Ci o optymalizację kosztów ocieplenia, czy inne względy - np
    > estetyczno-architektoniczne?

    Hej

    Poniekąd słusznie zauważyłeś - chodzi też o względy estetyczne :) Bo od
    północy mam praktycznie samą ścianę (małe okienko do łazienki i garażu),
    natomiast od południa i zachodu mam duże przeszklenia. Nie chciałbym 20cm
    styropianu, bo wtedy okna będą bardzo głęboko osadowione w styropianie (okna
    są 3 cm obsadzone poza obręb ścian).

    W projekcie mam ocieplenie 15cm styropianu, ale zastanowilem się, czy
    gdbybym dorzucil 5cm od polnocy, czy budynek bylby cieplejszy na tyle, ze
    mialoby to sens.

    pzdr
    Bogdan

  • 4. Data: 2011-09-19 22:14:53
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2011-09-19 20:14, Bogdann pisze:

> [...]
    >
    > W projekcie mam ocieplenie 15cm styropianu, ale zastanowilem się, czy
    > gdbybym dorzucil 5cm od polnocy, czy budynek bylby cieplejszy na tyle, ze

    Też tak zrobiłem - 16cm na trzech ścianach / 20cm na północnej.
    Optycznie nie widać różnicy, czy jest cieplej? Zapewne w niewielkim stopniu.
    Jeśli mogę coś doradzić, to kup styropian frezowany i nieco twardszy niż
    najtańsze fasadowe. Bardzo dobrze się to obrabia, klei, no i
    minimalizujesz kolejne mostki na łączeniach płyt.

    Pozdrawiam,
    Yarecky.

  • 5. Data: 2011-09-20 06:05:51
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "yarecky" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > najtańsze fasadowe. Bardzo dobrze się to obrabia, klei, no i
    > minimalizujesz kolejne mostki na łączeniach płyt.

    na fundament kupiłem z termoorganiki frezowny. Te frezy mnie na kolana nie powaliły,
    były "takie se" wiec na sciany poszedł styro bez frezu bo bez sensu przepłacać za to.
    Zadbałem tylko zeby płyty brzegami kleić (pianą)

    b.

  • 6. Data: 2011-09-20 11:58:17
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

[...]

    ja kupowałem z Izolbetu i tylko 5zl drożej za frez na 1m3 wyszło, więc nie
    sa to jakieś koszta duże.
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-09-20 19:06:46
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]

    > najtańsze fasadowe. Bardzo dobrze się to obrabia, klei, no i
    > minimalizujesz kolejne mostki na łączeniach płyt.

    Ale twardszy bedzie zimniejszy.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2011-09-21 12:02:25
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > Ale twardszy bedzie zimniejszy.
    >
    > Pozdro.. TK
    A to mnie zaskoczyłeś. Zawsze myślałem, że jest właśnie odwrotnie.
    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6481
    (20110921) __________

  • 9. Data: 2011-09-21 18:27:42
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "jachoska" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A to mnie zaskoczyłeś. Zawsze myślałem, że jest właśnie odwrotnie.

    Zaleznosc jest dosc prosta. W twardym styropianie jest wiecej styropianu
    :-), dla tego jest twardszy i ciezszy. Skoro styropianu w styropianie jest
    wiecej to w tym samym kawalku bedzie mniej powietrza, ktore jest izolatorem
    zamknietym w malych porach styropianu.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2011-09-24 09:09:15
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Ze wspomaganiem mego znajomego, bardzo doświadczonego inżyniera nadzoru
    (budowy w rodzaju biurowce w centrum Warszawy)
    ,przepatrzyliśmy/przedyskutowaliśmy sprawę docieplania.
    W zasadzie powyżej 10 cm styropianu nie ma sensu dawać. Ważna jest za to
    szczelina wentylacyjna, która przez "fachowców" często jest "zapominana".