  • 31. Data: 2022-09-02 11:59:49
    Temat: Re: Roznicówka przy basenie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik adres@serwer ...

    > Czyli jako
    > pierwszy powinien być zamontowany wyłącznik różnicowo-prądowy
    > selektywny 100 lub 300mA, a jako kolejny stopień wyłącznik
    > różnicowo-prądowy przeciwporażeniowy 30mA.

    https://allegro.pl/oferta/schneider-wylacznik-roznic
    owopradowy-2p-25a-
    30ma-10096346131

    czytam opis i piszą ze on zapewnia ochrone zarówno 30 jak i 300mA.
    Sciema i maja byc dwa rozne czy jest ok?

    "Wyłączniki różnicowoprądowe z serii ID K zapewniają ochronę przed
    porażeniem przy dotyku bezpośrednim (? 30 mA) i pośrednim (300 mA) oraz
    chronią instalację przed możliwością pożaru."

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 32. Data: 2022-09-02 12:16:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2022 o 11:59 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

> [...]
    > porażeniem przy dotyku bezpośrednim (? 30 mA) i pośrednim (300 mA) oraz
    > chronią instalację przed możliwością pożaru."

    Ten z linku jest 30mV. W serii ID K są też 300mA - ale nie dwa w jednym
    urządzeniu :-)

    W twoim przypadku (jeden obwód chroniony różnicówką) zastosowałbym coś
    takiego:

    https://allegro.pl/oferta/roznicowka-z-czlonem-nadpr
    adowym-b16-30ma-1p-lc-11410951272

    TG

  • 33. Data: 2022-09-02 15:59:53
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 2 September 2022 at 12:16:38 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    prąd przy basenie to zawsze porażenie
    i 30 zgonów w Hameryce

  • 34. Data: 2022-09-03 21:10:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 31 Aug 2022 14:02:19 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > To rodzaj terapii. Kiedy dostanie strzała w psyk za każdym razem
    > kiedy
    > powie jakiś debilizm (czli w sumie zawsze), w końcu się obrazi

    LOL, to tak nie działa. Twoje wysiłki jak krew w piach, są
    ignorowane, w jego świcie nie są w jakikolwiek sposób zauważalne.

    i sobie
    > pójdzie, jaki kiedyś Expert obraził się na cały świat.

    Expert został, że tak powiem, naturalnie odizolowany.

    > końcu zmęczy. Nawet schizofrenik w końcu sobie zdaje sprawę z
    > choroby.

    Nie w tym przypadku.

    --
    Marek

  • 35. Data: 2022-09-03 21:22:50
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 3 September 2022 at 21:10:37 UTC+2, Marek wrote:
    @heby ma białaczkę
    i należy być dla niego wyrozumiałym

  • 36. Data: 2022-09-04 16:21:19
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 01.09.2022 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik yabba ...@...pl ...

    > Wtyczka z bolcem wiec zakładam ze wymaga PE

    > W wiekszosci domu mam instalacje dwuzyłowa. Na ogrodzie rowniez
    > dwuzyłowa. Podłaczajac gniazdko z bolcem, bolec podłączam pod N.

    Pytanie było o typ sieci zasilającej dom, a nie o typ sieci w domu.
    Najprawdopodobniej masz TN-C. Może jednak być i TT, przy której nie
    wolno łączyć "bolca" z N.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 37. Data: 2022-09-05 07:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Dla różnicówki to żadna różnica.
    > Ale takie coś jest zabronione - przy upływie prądu, róznicówka
    > rozłącza oba bieguny - w tym wypadku rozłączy też przewód PEN,
    > czyli nie będzie uziemienia na bolcu.

    Dlaczego miałaby rozlaczyc PE?
    Przeciez N robiące role PE podłączyłbym z pominieciem roznicówki, za
    roznicówką, blizej rozdzielni.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

  • 39. Data: 2022-09-05 07:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik yabba ...@...pl ...

    > Pytanie było o typ sieci zasilającej dom, a nie o typ sieci w domu.
    > Najprawdopodobniej masz TN-C. Może jednak być i TT, przy której nie
    > wolno łączyć "bolca" z N.

    Skad miałbym to wiedziec?
    Jezeli byłaby przypadkiem TT i nie wolno łaczyc bolca z N to z czym
    nalezałoby go połączyc? To jest osiedle domów z lat 90 i wiekszosc
    domów ma instalacje dwuzyłowe, bez przewodów ochronnych.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 38. Data: 2022-09-05 07:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

    > brak uziemienia to jedno, ale zerowanie za różnicówką na 99,99%
    > będzie ją wywalało jeśli np. urządzenie (pompa) będzie stała na
    > ziemi (nie izolatorze). Część prądu pójdzie w ziemię z pominięciem
    > różnicówki, czyli wykryje(zgodnie z prawdą) upływność...

    Nie wiem czy dobrze rozumiem ale chyba własnie o to chodzi zeby wtedy
    rozłącząło?
    Przeciez np pompa zanurzeniowa jest w basenie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 40. Data: 2022-09-05 10:48:49
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 5 września 2022 o 07:00:06 UTC+2 Budzik napisał(a):

    > Nie wiem czy dobrze rozumiem ale chyba własnie o to chodzi zeby wtedy
    > rozłącząło?
    > Przeciez np pompa zanurzeniowa jest w basenie...

    No nie...

    To jeszcze raz:

    Mowimy o wlączeniu róznicowki w te 2 przewody N, L i rozdzieleniu N za roznicowka (
    na bolec w gnieździe), jak napisałeś wczesniej :

    > A jaka roznice dla roznicówki ma to czy bolec z gniazdka jest
    > podłączony do uziemienia czy do N ale juz za roznicówka? Odległosc ma
    > znaczenie?

    W takim układzie, zakladając, że pompa w pierwszej klasie ochronności, czyli używa
    ochronnego z bolca, jest on np. podpiety do metalowej obudowy:

    Przy sprawnej pompie (brak upływnośći):
    1. Prawidłowe podpięcie zasilanie ma L, N przez różnicówkę, suma prądów na obu
    przewodach jest zero (co plynie jednym wraca "w drugą stronę" drugim). Ochronny PE,
    obudowa... nie ma wpływu na różnicówkę, dopiero jakieś zwarcie do niej ją wywali...
    2. Bezsensowne podpięcie: N zbocznikowany na bolec. W ten sposób lączycz "przy
    okazji" N zasilania silnika z obudową (przez tą zworę do bolca w gniazdku), czyli jak
    tylko obudowa stanie na czymś przewodzącym do ziemi (np. mokra trawa), to część prądu
    wróci przez N, ale część bezpośrednio do ziemi przez N do gniazda, bocznik, PE do
    obudowy, obudowe... jaki procent zależy od stosunku oporności tego połączenia i N do
    uziemienia w skrzynce... ale przy okazji wyłączy różnicówke, bo suma prądów
    przestanie się zgadzać. Tą zworą w gniezdzie robisz "przebicie" do obudowy...

    Jeśli podział N będzie przed różnicówką, to oczywiście tak samo też część prądu może
    płynąć przez obudowę, ale nie jest to rejestrowane przez różnicówke i jej nie wywali
    Żeby na obudowie nie pojawiło się niebezpieczne napięcie uziemienie MUSI być
    porządne!!!