  • 1. Data: 2013-12-08 21:19:33
    Temat: Rura do ogrzewania - zwrot VAT
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    Witam

    Podpowiedzcie, czy ta rura:
    http://www.leroymerlin.pl/hydraulika/instalacje-wodn
    e-i-gazowe/instalacje-polietylenowe-pex/rura-wielowa
    rstwowa-wavin,p148081,l544.html
    może być ujęta w wykazie VZM-1 ? (zwrot różnicy VAT za mat.bud.)?
    Wg wpisanego na stronie (i na fakturze) PKWiU to raczej nie podlega
    odliczeniu, ale nie jestem pewien, czy nie łapie się pod jakieś ogólne
    materiały (niezależne od PKWiU)...
    Podpowiecie?

  • 2. Data: 2013-12-08 21:36:01
    Temat: Re: Rura do ogrzewania - zwrot VAT
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Robert" <a...@p...jak.trzeba> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wg wpisanego na stronie (i na fakturze) PKWiU to raczej nie podlega
    > odliczeniu, ale nie jestem pewien, czy nie łapie się pod jakieś ogólne

    Często nowe wyroby dziedziczą pkwiu po starych dla których są
    zamiennikiem.
    Tak widziałem -> plastyfikator do zaprawy betonowej miał nr pkwiu wapna.
    A jakie to PKWiU ?
    g.

  • 3. Data: 2013-12-08 22:38:29
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

> [...]
    > Wg wpisanego na stronie (i na fakturze) PKWiU to raczej nie podlega
    > odliczeniu, ale nie jestem pewien, czy nie łapie się pod jakieś ogólne

    Niby można.
    Pozycja 26 załącznika
    ex 25.21.2 "Rury, przewody i węże oraz ich osprzęt z tworzyw
    sztucznych - z wyłączeniem węży i sztucznych jelit do kiełbas"

    lub pozycja 167
    "Armatura metalowa sieci domowej"

    Ale ani to metalowe ani plastykowe.
    PKWiU wskazuje na plastyk.
    g.

  • 4. Data: 2013-12-08 22:45:31
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    "Grzegorz" napisał:
    > Często nowe wyroby dziedziczą pkwiu po starych dla których są
    > zamiennikiem.
    > Tak widziałem -> plastyfikator do zaprawy betonowej miał nr pkwiu wapna.
    > A jakie to PKWiU ?

    Zgodnie z podaną stroną: 25.21.21-70

    Teraz kolejne fakturki analizuję i mam kilka kratek kominkowych, które mają
    podane PKWiU 28.75.27-37.12
    I znowu w wykazie ich nie ma, ale na kilku stronach (grzebiąc w sieci)
    wskazują, że się kwalifikuje do odpisania.
    Tylko jakoś mi tak głupio ujmować w wykazie, skoro ewidentnie PKWiU
    niezgodny...

    Chyba, że podciągać pod poz. 84 z tego wykazu:
    http://castoramapl.s3.amazonaws.com/regulaminy/zalac
    znik%20obwieszczenie_nowe_zwrotvat.pdf

    ?

  • 5. Data: 2013-12-08 22:52:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 grudnia 2013 22:45:31 UTC+1 użytkownik Robert napisał:

    > Chyba, �e podci�ga� pod poz. 84 z tego wykazu:
    >http://castoramapl.s3.amazonaws.com/regulaminy/zala
    cznik%20obwieszczenie_nowe_zw>rotvat.pdf
    Jeśli masz wątpliwość czy zwrot sie nalezy czy nie to wpisuj do formularza o zwrot
    vat. Najwyżej US Ciebie wezwie i poproszą o skorygowanie. Jak nie wpiszesz a zwrot by
    się należał to jesteś w plecy

  • 6. Data: 2013-12-11 18:41:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Grzegorz" <n...@g...pl> wrote in message
    > Ale ani to metalowe ani plastykowe.
    > PKWiU wskazuje na plastyk.

    Poiletylen to jak najbardziej tworzywo sztuczne :-)