  • 1. Data: 2011-12-17 18:35:01
    Temat: Rurki do solarów
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Wykonuję właśnie pion sanitarno-instalacyjny.
    Od kotłowni aż po strych będzie szyb w którym znajdzie się pion
    kanalizacyjny, rury CWU, CO.
    Ponieważ może w przyszłości pomyślałbym o solarach więc teraz może warto
    byłby umieścić tam stosowne rurki aby nie demolować obudowy tego szybu.

    Jakie najlepiej rozwiązanie zastosować?

    --
    M.

  • 2. Data: 2011-12-17 21:53:42
    Temat: Re: Rurki do solarów
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "SkiMir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ponieważ może w przyszłości pomyślałbym o solarach więc teraz może warto
    > byłby umieścić tam stosowne rurki aby nie demolować obudowy tego szybu.

    Rura jakiej potrzebujesz to miedz, najlepiej miekka z tzw. klebka. Unikniesz
    laczen po drodze, a jezeli takie musza byc to lutem twardym.
    Srednica to bodaj 15mm (tak to sie chyba w miedzi oznacza). Rurki musza byc
    w otulinie kauczukowej na calej dlugosci.
    Jesli moge Ci doradzic cos z praktycznego punktu widzenia, to przemysl
    miejsce kolektorow tak, zeby mozliwe bylo umieszczenie odpowietrznikow pod
    dachem - najlepiej na strychu.
    Kolektory musza byc wtedy nieco nizej. Ja akurat mam na poludniowej stronie
    nieco nizszego dachu, wiec rury do kolektora "ida" sobie pod gasiorem i
    schodza w dol do kolektorow. Na strychu powyzej sa odpowietrzniki, wiec nia
    ma potrzeby wychodzenia na dach przy byle problemie.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2011-12-18 10:41:51
    Temat: Re: Rurki do solar?w
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-12-17 22:53, Maniek4 pisze:

    > Rura jakiej potrzebujesz to miedz, najlepiej miekka z tzw. klebka. Unikniesz
    > laczen po drodze, a jezeli takie musza byc to lutem twardym.

    Ile tych rur ma być? Dwie czy więcej?
    Mówię tylko o samym pionie - wyprowadziłbym jedne końce w kotłowni a
    drugie gdzieś właśnie pod kalenicą.

    --
    M.

  • 4. Data: 2011-12-18 11:12:35
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Ile tych rur ma być? Dwie czy więcej?
    > Mówię tylko o samym pionie - wyprowadziłbym jedne końce w kotłowni a
    > drugie gdzieś właśnie pod kalenicą.

    Rurki maja byc dwie - zasilanie i powrot.
    Nie zapomnij o kablu dwie zyly min. 0,5mm^2 do czujnika temp. kolektora.

    Pozdro.. TK