    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rurki do solarów
    Date: Sat, 17 Dec 2011 22:53:42 +0100

    Użytkownik "SkiMir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:jcinck$r8g$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > Witam
    >
    > Wykonuję właśnie pion sanitarno-instalacyjny.
    > Od kotłowni aż po strych będzie szyb w którym znajdzie się pion
    > kanalizacyjny, rury CWU, CO.
    > Ponieważ może w przyszłości pomyślałbym o solarach więc teraz może warto
    > byłby umieścić tam stosowne rurki aby nie demolować obudowy tego szybu.
    >
    > Jakie najlepiej rozwiązanie zastosować?

    Rura jakiej potrzebujesz to miedz, najlepiej miekka z tzw. klebka. Unikniesz
    laczen po drodze, a jezeli takie musza byc to lutem twardym.
    Srednica to bodaj 15mm (tak to sie chyba w miedzi oznacza). Rurki musza byc
    w otulinie kauczukowej na calej dlugosci.
    Jesli moge Ci doradzic cos z praktycznego punktu widzenia, to przemysl
    miejsce kolektorow tak, zeby mozliwe bylo umieszczenie odpowietrznikow pod
    dachem - najlepiej na strychu.
    Kolektory musza byc wtedy nieco nizej. Ja akurat mam na poludniowej stronie
    nieco nizszego dachu, wiec rury do kolektora "ida" sobie pod gasiorem i
    schodza w dol do kolektorow. Na strychu powyzej sa odpowietrzniki, wiec nia
    ma potrzeby wychodzenia na dach przy byle problemie.

    Pozdro.. TK