  • 1. Data: 2011-09-09 20:20:50
    Temat: Sadzonki jabloni
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    Chce posadzic w ogrodzie dwie jablonie - papierowke i jakas odmiane
    poznojesienna. Nie interesuja mnie brzydkie, karlowate drzewka - chce, zeby
    wyrosla mi ladna jablon, jak w starych sadach.

    Niestety wszedzie, gdzie szukam, w opisie sadzonek papierowki jest
    infromacja, ze "szczepiono na podkladce karlowej/polkarlowej"...

    Nie wiecie przypadkiem, gdzie mozna kupic sadzonki nieszczepione?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2011-09-11 17:55:57
    Temat: Re: Sadzonki jabloni
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > infromacja, ze "szczepiono na podkladce karlowej/polkarlowej"...
    >
    > Nie wiecie przypadkiem, gdzie mozna kupic sadzonki nieszczepione?

    Witam!
    Nie ma "nie szczepionych" szukaj szczepionych na Antonówce. Ale Papierówka
    nawet na antonówce nie jest jakimś super dużym drzewem. Czasem na allegro
    sprzedają "stare odmiany" i one są często szczepione na antonówce.
    Pozdrawiam - Waldek

  • 3. Data: 2011-09-12 07:44:02
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

> [...]
    > zeby
    > wyrosla mi ladna jablon, jak w starych sadach.

    Nie jest ładne, co jest ładne tylko to, co się komu podoba
    :-)

    > Niestety wszedzie, gdzie szukam, w opisie sadzonek papierowki jest
    > infromacja, ze "szczepiono na podkladce karlowej/polkarlowej"...
    >
    > Nie wiecie przypadkiem, gdzie mozna kupic sadzonki nieszczepione?

    Już sam fakt, że nie możesz znaleźć sadzonek
    nieszczepionych daje do myślenia.
    Niższe koszty uprawy, zbioru i pielęgnacji.
    Jest jednak wyjście dla Twojej zachcianki.
    Pobrać kilka gałązek z piętką z upatrzonej wielkiej jabłoni.
    Przetrzymać je w lodówce przez zimę a wiosną wysadzić
    w odpowiednio przygotowane warunki i powinno się udać.
    Jak się to robi tłumaczył parę razy Mirzan
    ostatnio kilka wątków wstecz też

    Pozdrawiam samodzielnie
    skryba.