    From: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Sadzonki jabloni
    Date: Mon, 12 Sep 2011 09:44:02 +0200

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1emkz6r4j0xy6$.101neq3kkhq5p.dlg@40tude.net...

    > Witajcie,
    >
    > Chce posadzic w ogrodzie dwie jablonie - papierowke i jakas odmiane
    > poznojesienna. Nie interesuja mnie brzydkie, karlowate drzewka - chce,
    > zeby
    > wyrosla mi ladna jablon, jak w starych sadach.

    Nie jest ładne, co jest ładne tylko to, co się komu podoba
    :-)

    > Niestety wszedzie, gdzie szukam, w opisie sadzonek papierowki jest
    > infromacja, ze "szczepiono na podkladce karlowej/polkarlowej"...
    >
    > Nie wiecie przypadkiem, gdzie mozna kupic sadzonki nieszczepione?

    Już sam fakt, że nie możesz znaleźć sadzonek
    nieszczepionych daje do myślenia.
    Niższe koszty uprawy, zbioru i pielęgnacji.
    Jest jednak wyjście dla Twojej zachcianki.
    Pobrać kilka gałązek z piętką z upatrzonej wielkiej jabłoni.
    Przetrzymać je w lodówce przez zimę a wiosną wysadzić
    w odpowiednio przygotowane warunki i powinno się udać.
    Jak się to robi tłumaczył parę razy Mirzan
    ostatnio kilka wątków wstecz też

    Pozdrawiam samodzielnie
    skryba.