-
21. Data: 2021-11-06 23:23:16
Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Sat, 6 Nov 2021 14:12:25 -0700 (PDT), w
<44211388-8709-4d52-8d85-ab137fbcc547n@googlegroups.
com>, a a
<m...@g...com> napisał(-a):
> Instalacja LPG nie stanowi akcesorium, gdyż modyfikuje fabryczna homologację
samochodu.
Czyli fabryczną homologację modyfikują również wahacze innej firmy, czy montaż
innych kół :D
-
22. Data: 2021-11-06 23:29:33
Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
Od: a a <m...@g...com>
On Saturday, 6 November 2021 at 23:24:50 UTC+1, r...@k...pl wrote:
> Sat, 6 Nov 2021 14:12:25 -0700 (PDT), w
> <4...@g...com>, a a
> <m...@g...com> napisał(-a):
> > Instalacja LPG nie stanowi akcesorium, gdyż modyfikuje fabryczna homologację
samochodu.
> Czyli fabryczną homologację modyfikują również wahacze innej firmy, czy montaż
> innych kół :D
Mimiec ma porządek
Homologacja z gory określa jaki rozmiar kół/ felg/ opon jest dopuszczalny i stacja
diagnostyczna jedynie to potwierdza w Fahrzeubriefie
-
23. Data: 2021-11-06 23:31:51
Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
Od: a a <m...@g...com>
On Saturday, 6 November 2021 at 23:25:03 UTC+1, r...@k...pl wrote:
> Sat, 6 Nov 2021 14:12:25 -0700 (PDT), w
> <4...@g...com>, a a
> <m...@g...com> napisał(-a):
> > tak jak zakazano wjazdu trujących dizli do centrów miast, tak jak Hameryka
zutylizowala 100.000 Wieśwagenów trujących spalinami w aferze Diesel Gate.
> Diesli zakazano ze względu na zatruwanie środowiska -- a akurat LPG jest
> czystsze od benzyny.
Ale tylko LPG fabryczne, bo nie są prowadzone testy eksploatacyjne doinstalowania LPG
w stodole
Nikt nie bada emisji tlenków azotu w eksploatacji pojazdu z doinstalowanym LPG na
drodze.
-
24. Data: 2021-11-07 11:23:13
Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
Od: WS <L...@c...pl>
sobota, 6 listopada 2021 o 23:16:20 UTC+1 mant... napisał(a):
Masakra jakaś, z fanatykiem trudno dyskutowac... ;)
> A czym diagnosta sprawdza szczelnośc instlacji gazowej LPG,
> jaki ma sprzęt, jakiego producenta i czy został on legalizowany przez producenta
samochodu objętego homologacją ?
Wszystko masz w przepisach!
linki do roznych dokumentow (dla diagnostow) np.
http://eurodiagnosta.pl/diagnostyk/filesarea/akty_ob
ow_0321/akty_obow_0321.html
np. w http://eurodiagnosta.pl/diagnostyk/filesarea/akty_ob
ow_0321/library/15_776_uj.pdf
masz tabelke jak przeprowadzać badania...
6.1.3. Zbiornik
paliwa i przewody
paliwowe (w tym
zbiorniki paliwa
służącego do celów
grzewczych)
Oględziny pojazdu na kanale
przeglądowym lub na dźwigniku;
w przypadku układów zasilania
gazem LPG/CNG/LNG należy
zastosować elektroniczny detektor
gazu do kontroli nieszczelności
instalacji gazowej.
i za co może nie podbic...
a) Niepewne mocowanie zbiornika paliwa lub przewodów paliwowych. X X
b) Wyciek paliwa, brak korka wlewu paliwa lub korek nieszczelny. X X
c) Uszkodzenie lub przetarcie przewodów. X X
d) Nieprawidłowe działanie zaworu odcinającego paliwa (jeżeli jest
wymagany).
X
e) Zagrożenie pożarowe z powodu:
- wycieku paliwa,
- niewłaściwego oddzielenia zbiornika paliwa od układu wydechowego,
- stanu komory silnika.
X X
f) Układ zasilania gazem LPG/CNG/LNG niezgodny z wymaganiami
rozporządzenia o warunkach technicznych.
X X
g) Nadmierna korozja zbiornika.
> Wydział komunikacji nie ma uprawnień do dokonywania wpisu o zmianie paliwa, ale
czyni to nieformalnie, na wniosek diagnosty
> A diagnosta nie ma uprawnien do zmian w homologacji pojazdu, gdyż po to jest
homologacja, aby pojazd był z nią zgodny, czyli bezpieczny w użytkowaniu i na drogach
i bezpieczny dla kierowcy.
nie zmienia homologacji ;)
> Jeżeli hak nie jest instalowany fabrycznie, bo i tak musi byc objety homologacją i
ta musi przewidywać eksploatację i testy uzytkowe pojazdu z hakiem i przyczepą, czyli
pojazd musi się nadawac i byćc konstrukcyjnie przystosowany do holowania przyczepy
w osobowych raczej nie jest instalowany fabrycznie...
> Nowe przepisy unijne wprowadzają fabryczne przystosowanie pojazdu do holowania
> i fabrycznie wbudowane gniazdo do wkręcenia haka do holowania na czas holowania
przyczepy i wykręcenia haka, gdy pojazd nie holuje przyczepy
> Jest zakaz jeżdżenia z hakiem, który stanowi zagrozenie dla innych pojazdów w
przypadku zderzenia
U nas jeszcze chyba nie, ale np. w D tak, sam mam zdejmowalny...
HAki (z atestami) produkuje sporo firm, dedykowane pod konkretne modele samochodow, u
mnie np. wykrecalo sie styropianowa (?) "belke" i w to miejsce wkręca kawał stali, do
której dopiero montuje się hak,
którego legalizacja określa max nacisk pionowy, ciężar przyczepy... i to ląduje w
dokumentach
> I to też kwestia 2-3 lat, że instalowanie stałego haka w stodole zostanie zakazane
haków też się w stodole nie montuje ;) tzn. można, ale atestowany wg instrukcji
producenta, co również diagnosta sprawdza...
> nie mówiąc o wożenie 2-3 roweró na dachu i 2-3 rowerów na przyczepce montowanej na
haku
> To sa wszystko patologie wynikające z leniwego państwa, które się niczym nie
interesuje
> a czy podczas zderzenia te rowery z dachu czy z przyczepki hakowej, będą latac po
autostradzie nad głowami kierowców, to nikogo nie interesuje
pojazdy służą też do przewozu towarów, zakażą? ;) bo jak 20 ton drewna spadnie.... ;)
> Ale tylko LPG fabryczne, bo nie są prowadzone testy eksploatacyjne doinstalowania
LPG w stodole
> Nikt nie bada emisji tlenków azotu w eksploatacji pojazdu z doinstalowanym LPG na
drodze.
Bada producent, nie pogooglowałeś za "Regulamin R115" ;)
BTW słyszałeś o wybuchu LPG w garażu podziemnym (takim normalnym, typu parking,
galeria...)?
Benzyna (pary) też wybuchaja i u "mietkow" się zdaża, np.
https://podkarpacka.policja.gov.pl/rze/komendy-polic
ji/kpp-jaroslaw/wydarzenia/14594,Wybuch-benzyny-w-ga
razu.html
Nawet stare beczki i zbiorniki, pordzewiałe potrafią wybuchać np. przy cięciu
kątówką, spawaniu...
No i nie boisz się jeździć? W supermarkecie LPG jeszcze nie wybuchł, ale nie chcesz
parkować... ;)
A rocznie ginie około 2.t tys ludzi u nas, ~25tys rannych whg
https://www.prawo-jazdy-360.pl/aktualnosci/wypadki-d
rogowe-w-polsce-w-2020-roku
-
25. Data: 2021-11-07 13:31:57
Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
Od: adam <a...@a...pl>
W dniu 2021-11-06 o 21:29, a a pisze:
> To zawsze jest instalacja warsztatowa a nie fabryczna i wystarczy przeczytać
homologację fabryczną samochodu, że nie przewiduje instalacji LPG.
>
> To że Zenki instaluja gaz LPG w samochodach, narusza fabryczną homologac ję
preoducenta samochodu, która określa rodzaj paliwa silnikowego: jako benzynę 95
>
> To że Zenki kombinują i modyfikują homologację fabryczną to nie znaczy, żę mają do
tego jakiekolwiek prawo i że jest to sytuacja trwała i nie ulegnie zmianie.
>
> Samochód na paliwo LPG to jedynie samochód z fabryczną instalacją LPG i objęty
homologacją.
Zajeżdżam do salonu i mówię, kupuję tę Dacię, ale tylko wtedy jeśli
będzie miała instalację LPG.
Sprzedawca mówi nie ma problemu.
Salon ładuje moją Dacię na lawetę i wysyła do fabryki w Rumunii.
Pracownicy w fabryce montują instalację LPG.
Panienka z biura bierze stos dokumentów i w międzyczasie załatwia
homologację na moje auto.
Po zakończeniu wszystkiego Dacia wraca do salonu w Pl.
Ja odbieram auto z LPG i z fabryczną homologacją.
Tak to wygląda?
Czy może tak, że salon wysyła auto do najbliższej stodoły, aby
zamontowali tam gaz?
-
26. Data: 2021-11-07 15:11:39
Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
sobota, 6 listopada 2021 o 23:24:51 UTC+1 r...@k...pl napisał(a):
> Sat, 6 Nov 2021 13:29:54 -0700 (PDT), w
> <6...@g...com>, a a
> <m...@g...com> napisał(-a):
>
> > On Saturday, 6 November 2021 at 19:59:45 UTC+1, r...@k...pl wrote:
> > > Sat, 6 Nov 2021 09:45:08 -0700 (PDT), w
> > > <0...@g...com>, a a
> > > <m...@g...com> napisał(-a):
> > > > gaz się pali raz
> > > > gdyby nie łunijni lobbysci, to by Europa nigdy nie dopuścila gazowników na
drogi
> > > > a stacje tankowania LPG byłyby 10 kilometrów od centrum miasta, na bezdrożach
> > > >
> > > > Samo przewożenie butli napełnionej trującym i palnym gazem LPG
> > > > \to jest wielka patologia, zakazan a wielu krajach i stronach świata.
> > > Ty zarabiasz na pisaniu debilizmów czy to tak z czystej pasji?
> > Samochody w których jest doinstalowywana instalacja LPG nie uzyskają na to
homologacji fabrycznej, zatem nie są dopuszczone do ruchu po drogach publicznych.
>
> Ty zarabiasz na pisaniu debilizmów czy to tak z czystej pasji?
>
> > To zawsze jest instalacja warsztatowa a nie fabryczna i wystarczy przeczytać
homologację fabryczną samochodu, że nie przewiduje instalacji LPG.
> Homologacja fabryczna nie przewiduje nawet doinstalowywania świateł dziennych.
> I co z tego?
> > To że Zenki instaluja gaz LPG w samochodach, narusza fabryczną homologac ję
preoducenta samochodu, która określa rodzaj paliwa silnikowego: jako benzynę 95
> > To że Zenki kombinują i modyfikują homologację fabryczną to nie znaczy, żę mają
do tego jakiekolwiek prawo i że jest to sytuacja trwała i nie ulegnie zmianie.
> > Samochód na paliwo LPG to jedynie samochód z fabryczną instalacją LPG i objęty
homologacją.
> Samochód z "fabryczną" instalacją LPG to samochód, który wyjechał z fabryki
> jako benzynowy i został następnie przerobiony na gaz u pana "Zenka".
> Może są jakieś wyjątki, ale tak to wygląda.
> > Wszystko inne to są modyfikacje w stodole, których homologacja nie przewiduje,
ani nie obejmuje i to jest stan prawny
> To, że całe twoje życie kręci się wokół stodoły, nie oznacza że inni nie poszli
> w rozwoju dalej.
> > Najwaniejszy będzie zakaz parkowania gazowników ze stodoły w podziemnych garażach
i taki zakaz obowiązuje na wszystkich kontynentach
> > Łónia to patologia technologiczna i inżynierska
> Tak ogólnie to ty jesteś jakąś patologią, a na pewno debilem.
On patologia czy debilem? Chyba ochujałes. To ty i inni co z nim gadacie, tłumaczycie
mu, chcecie przekonać itp jestescie debilami. Jeśli on jednak jest debilem to wy
jesteście mega debilami bo robi was w bambuko jak chce. Ja mam za to ubaw.
-
27. Data: 2021-11-07 16:11:42
Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Sat, 6 Nov 2021 15:16:19 -0700 (PDT), w
<f8af8fac-5f46-4994-8883-9dc1329a54b5n@googlegroups.
com>, a a
<m...@g...com> napisał(-a):
> A czym diagnosta sprawdza szczelnośc instlacji gazowej LPG,
Tym samym czym się sprawdza szczelność instalacji gazowej w mieszkaniu.
> jaki ma sprzęt, jakiego producenta i czy został on legalizowany przez producenta
samochodu objętego homologacją ?
Szczelność butli zmienia się w zależności czy od tego, czy ma legalizację
producenta samochodu? :D :D :D
-
28. Data: 2021-11-07 16:14:13
Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Sat, 6 Nov 2021 15:31:51 -0700 (PDT), w
<e683e8a4-fa94-42c0-b83f-dd71bb42fd94n@googlegroups.
com>, a a
<m...@g...com> napisał(-a):
> On Saturday, 6 November 2021 at 23:25:03 UTC+1, r...@k...pl wrote:
> > Sat, 6 Nov 2021 14:12:25 -0700 (PDT), w
> > <4...@g...com>, a a
> > <m...@g...com> napisał(-a):
> > > tak jak zakazano wjazdu trujących dizli do centrów miast, tak jak Hameryka
zutylizowala 100.000 Wieśwagenów trujących spalinami w aferze Diesel Gate.
> > Diesli zakazano ze względu na zatruwanie środowiska -- a akurat LPG jest
> > czystsze od benzyny.
> Ale tylko LPG fabryczne, bo nie są prowadzone testy eksploatacyjne doinstalowania
LPG w stodole
1) LPG jest z definicji czystsze -- tak samo jak tlen jest czystszy od
dwutlenku. I jest to bez znaczenia czy te substancje umieści się w szklance czy
pomiędzy twoimi uszami.
-
29. Data: 2021-11-07 16:14:53
Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Sat, 6 Nov 2021 15:29:33 -0700 (PDT), w
<0afded87-6cb2-4dfb-a9dd-0e6b7380830bn@googlegroups.
com>, a a
<m...@g...com> napisał(-a):
> On Saturday, 6 November 2021 at 23:24:50 UTC+1, r...@k...pl wrote:
> > Sat, 6 Nov 2021 14:12:25 -0700 (PDT), w
> > <4...@g...com>, a a
> > <m...@g...com> napisał(-a):
> > > Instalacja LPG nie stanowi akcesorium, gdyż modyfikuje fabryczna homologację
samochodu.
> > Czyli fabryczną homologację modyfikują również wahacze innej firmy, czy montaż
> > innych kół :D
> Mimiec ma porządek
> Homologacja z gory określa jaki rozmiar kół/ felg/ opon jest dopuszczalny i stacja
diagnostyczna jedynie to potwierdza w Fahrzeubriefie
Ale są różni producenci. Czy producent samochodu homologował ze felgami
wszystkich producentów. Przecież to kluczowe!
-
30. Data: 2021-11-07 17:57:17
Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
Od: a a <m...@g...com>
On Sunday, 7 November 2021 at 16:19:59 UTC+1, r...@k...pl wrote:
> Sat, 6 Nov 2021 15:29:33 -0700 (PDT), w
> <0...@g...com>, a a
> <m...@g...com> napisał(-a):
>
> > On Saturday, 6 November 2021 at 23:24:50 UTC+1, r...@k...pl wrote:
> > > Sat, 6 Nov 2021 14:12:25 -0700 (PDT), w
> > > <4...@g...com>, a a
> > > <m...@g...com> napisał(-a):
> > > > Instalacja LPG nie stanowi akcesorium, gdyż modyfikuje fabryczna homologację
samochodu.
> > > Czyli fabryczną homologację modyfikują również wahacze innej firmy, czy montaż
> > > innych kół :D
> > Mimiec ma porządek
> > Homologacja z gory określa jaki rozmiar kół/ felg/ opon jest dopuszczalny i
stacja diagnostyczna jedynie to potwierdza w Fahrzeubriefie
> Ale są różni producenci. Czy producent samochodu homologował ze felgami
> wszystkich producentów. Przecież to kluczowe!
Homologacja określa dopuszczalne rozmiary kół, felg, a nie producentów z nazwy
Ktoś powiedział, że diagnosta bada szczelnośc instalacji podobnie jak gazownik w
mieszkaniu.
No i byłem na takim badaniu, w mieszkaniu, gdzie zapalił się gaz i wyrwało drzwi
wejściowe
No i przyszedł gazownik na odbiór i dopuszczenie kuchenki gazowej
i użył narzędzia diagnostycznego, zwanego zapalniczką na gaz
i objechał zapaloną zapalniczką wszystkie połaczenia rurowe instalacji gazowej i
dopuścił kuchenke do użytkowania.
Wielu się burzy w tym wątku
a rzeczywistośc przemysl;u samochodowego jest naga.
Codziennie milion samochodów wyjeżdża na ulice z uszkodzonym oświetleniem (jedna
lampa z przodu lub z tylu nie świeci)
I tak codziennie i to w Polsce
i te samocchody z uszkodzonym oświetleniem to nie tylko stare, 20-letnie złomy pi
wypadkach, ale też kilkuletnie i wszystkie maja komputery, wypasioną elektronikę, OBD
II, podobno system diagnozowania błędó
ale codziennie tak wyjeżdżają
i jak mi się nudzi i stanę przy głównej trasie i zobaczę 10 samochodów z uszkodzonym
oświetleniem w krótkim czasie, może 20 minut
i każdy może to sam sprawdzić
A teraz powracając do instalacji gazowej.
Dlaczego czujniki gazu nie są wbudowane w instalację LPG w samochodzie ?
Różnica między instalacją gazową LPG a benzynową w samochodzie jest taka,
że instalacja gazowa jest pod cisnieniem a gaz w zbiorniku jest skroplony pod
cisnieniem
a instalacja benzynowa jest pod podcisnieniem i to pompa zasysa benzyne ze zbiornika
Gdy pompa paliwowa ulegnie uszkodzeniu, układ się rozszczelni, to benzyna nie wypływa
grawitacyjnie ze zbiornika
\
dokładnie odwrotnie niż w przypadku LPG
i dlatego czujniki gazu powinny być wbudowane w instalacje LPG
i nie 1 a kilka, bo jest to instalacja gazowa cisnieniowa w ruchu, podlegająca
wibracjom, przeciązeniom, ekspozycji na duże różnice temperatur
LPG jest tak bezpieczne jak elektryczna Tesla
Jak się zapali to albo się o tym dowiemy, albo informacja zostanie ukryta
\
a zapalić ma się co, bo aku umieszczone sa pod cała podłogą kabiny i na aku litowych
siedzi kierowca codziennie.
Z tego powodu nigdy nie kupię Tesli, bo jest wadliwa konstrukcyjnie.,
Ok, aku z tyłu, oddzielone od kabiny pasażerskiej kevlarem i w p0rzestrzeni
wentylowanej.
Zapalą się aku, to odpadną i się spala, ale kierowca i pasażerowie pod ochroną i
oddzieleni kevlarem od pożaru.