-
31. Data: 2021-11-07 18:56:14
Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 06.11.2021 o 21:29, a a pisze:
> Samochody w których jest doinstalowywana instalacja LPG nie uzyskają na to
homologacji fabrycznej, zatem nie są dopuszczone do ruchu po drogach publicznych.
Zgodnie z tą logiką człowiek rodzi się nagi i tak już musi chodzić do
końca życia.
Jacek
-
32. Data: 2021-11-07 21:51:33
Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
Od: a a <m...@g...com>
On Sunday, 7 November 2021 at 18:56:15 UTC+1, Jacek wrote:
> W dniu 06.11.2021 o 21:29, a a pisze:
> > Samochody w których jest doinstalowywana instalacja LPG nie uzyskają na to
homologacji fabrycznej, zatem nie są dopuszczone do ruchu po drogach publicznych.
> Zgodnie z tą logiką człowiek rodzi się nagi i tak już musi chodzić do
> końca życia.
>
> Jacek
dokładnie
gdyby Bóg chciał aby ludzie latali to by dał im skrzydła
Ale znalazłem analoga do pozafabrycznej instalacji LPG w samochodzie.
Jest nim niewątpliwie instalacja klimatyzacji w samochodzie.
Instalacja ciśnieniowa, sprężarkowa, instalowana fabrycznie, wykazuje standardową
wadę, polegającą na wycieku gazu i konieczności napełnienia instalacji klimy
I tak w przypadku klimy, jak i instalacji LPG, warunki eksploatacyjne są podobne ,
czyli w ruchu drogowym, a jednak gaz z klimy uchodzi, czyli instalacja fabryczna bywa
nieszczelna
i nie jest to nieszczelność sprężarki, wyrobionych tłoczków.
Zespoły projektowe od klimy samochodowej, reprezentują poziom wiedzy, techniki,
praktyki na poziomie zespołów projektowania instalacji LPG w samochodzie
a jednak klima bywa często nieszczelna i jest to wada dotkliwa, gdy latem klima
przestaje chłodzić.
Nie jest to technologia kosmiczna i można wykonać testy eksploatacyjne klimy na
stanowisku diagnostycznym, napędzając sprężarkę klimy silnikiem elektrycznym i
generując np. miesięczne użytkowanie oczujnikowanej klimy aby sprawdzić, gdzie
pojawią się nieszczelności, czyli wycieki gazu
I tak się testuje nieszczelną klimę, napelniająć gazem z dodatkiem barwnika,
świecącego w ultrafiolecie.
I przez analogie, do zbiornika LPG w samochodzie powinien być dodawany znacznik
chemiczny, który by umożliwiał łatwą weryfikację szczelności, nieszczelności
instalacji LPG, generując efekt fluorescencyjny po oświetleniu światłem UV
-
33. Data: 2021-11-07 21:55:56
Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
Od: Uzytkownik <a...@s...pl>
W dniu 2021-11-07 o 21:51, a a pisze:
> gdyby Bóg chciał aby ludzie latali to by dał im skrzydła
Ale jakby tego nie chciał to strącałby wszystkie samoloty z nieba, albo
wymyślił takie prawa fizyki, że nie dałoby się latać.
Wybacz, ale tych twoich pierdół nie da się już czytać.
-
34. Data: 2021-11-07 22:49:07
Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
niedziela, 7 listopada 2021 o 21:56:39 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
> W dniu 2021-11-07 o 21:51, a a pisze:
> > gdyby Bóg chciał aby ludzie latali to by dał im skrzydła
> Ale jakby tego nie chciał to strącałby wszystkie samoloty z nieba, albo
> wymyślił takie prawa fizyki, że nie dałoby się latać.
>
> Wybacz, ale tych twoich pierdół nie da się już czytać.
To nie czytaj. Ale nie rezygnuj z odpowiadania. Najlepiej jak najbardziej go
uświadamiaj o tym co porusza w kolejnych tematach. Bycie głupim to dla ciebie chleb
powszedni. Oczywiście wodny chleb powszedni.
-
35. Data: 2021-11-07 22:52:40
Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
niedziela, 7 listopada 2021 o 21:51:34 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
> On Sunday, 7 November 2021 at 18:56:15 UTC+1, Jacek wrote:
> > W dniu 06.11.2021 o 21:29, a a pisze:
> > > Samochody w których jest doinstalowywana instalacja LPG nie uzyskają na to
homologacji fabrycznej, zatem nie są dopuszczone do ruchu po drogach publicznych.
> > Zgodnie z tą logiką człowiek rodzi się nagi i tak już musi chodzić do
> > końca życia.
> >
> > Jacek
> dokładnie
> gdyby Bóg chciał aby ludzie latali to by dał im skrzydła
>
> Ale znalazłem analoga do pozafabrycznej instalacji LPG w samochodzie.
>
> Jest nim niewątpliwie instalacja klimatyzacji w samochodzie.
> Instalacja ciśnieniowa, sprężarkowa, instalowana fabrycznie, wykazuje standardową
wadę, polegającą na wycieku gazu i konieczności napełnienia instalacji klimy
>
> I tak w przypadku klimy, jak i instalacji LPG, warunki eksploatacyjne są podobne ,
czyli w ruchu drogowym, a jednak gaz z klimy uchodzi, czyli instalacja fabryczna bywa
nieszczelna
> i nie jest to nieszczelność sprężarki, wyrobionych tłoczków.
>
> Zespoły projektowe od klimy samochodowej, reprezentują poziom wiedzy, techniki,
praktyki na poziomie zespołów projektowania instalacji LPG w samochodzie
> a jednak klima bywa często nieszczelna i jest to wada dotkliwa, gdy latem klima
przestaje chłodzić.
>
> Nie jest to technologia kosmiczna i można wykonać testy eksploatacyjne klimy na
stanowisku diagnostycznym, napędzając sprężarkę klimy silnikiem elektrycznym i
generując np. miesięczne użytkowanie oczujnikowanej klimy aby sprawdzić, gdzie
pojawią się nieszczelności, czyli wycieki gazu
>
> I tak się testuje nieszczelną klimę, napelniająć gazem z dodatkiem barwnika,
świecącego w ultrafiolecie.
>
> I przez analogie, do zbiornika LPG w samochodzie powinien być dodawany znacznik
chemiczny, który by umożliwiał łatwą weryfikację szczelności, nieszczelności
instalacji LPG, generując efekt fluorescencyjny po oświetleniu światłem UV
I tutaj pojawiasz się ty ze swoim samochodowym klimatyzatorem zbudowanym na ogniwach
Peltiera. Napisał byś o jakiś osiągnięciach jakie niewątpliwie masz w pracach nad
takim klimatyzatorem.
-
36. Data: 2021-11-08 10:23:17
Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Sun, 7 Nov 2021 08:57:17 -0800 (PST), w
<d8ca7959-777f-4353-9463-de5a97112be4n@googlegroups.
com>, a a
<m...@g...com> napisał(-a):
> > > Homologacja z gory określa jaki rozmiar kół/ felg/ opon jest dopuszczalny i
stacja diagnostyczna jedynie to potwierdza w Fahrzeubriefie
> > Ale są różni producenci. Czy producent samochodu homologował ze felgami
> > wszystkich producentów. Przecież to kluczowe!
> Homologacja określa dopuszczalne rozmiary kół, felg, a nie producentów z nazwy
To bardzo niedobrze! A skąd wiadomo, że dana felga wytrzyma zakładane przez
producenta obciążenie skoro producent jej na oczy nie widział?
To skrajna nieodpowiedzialność!
-
37. Data: 2021-11-08 10:23:51
Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Sun, 7 Nov 2021 18:56:14 +0100, w <sm93vu$g3u$1$Jacek@news.chmurka.net>, Jacek
<k...@a...com> napisał(-a):
> W dniu 06.11.2021 o 21:29, a a pisze:
> > Samochody w których jest doinstalowywana instalacja LPG nie uzyskają na to
homologacji fabrycznej, zatem nie są dopuszczone do ruchu po drogach publicznych.
> Zgodnie z tą logiką człowiek rodzi się nagi i tak już musi chodzić do
> końca życia.
Być może niektórzy mają homologację od Boga na jakieś ciuchy...
-
38. Data: 2021-11-08 21:28:36
Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
Od: WS <L...@c...pl>
niedziela, 7 listopada 2021 o 21:51:34 UTC+1 mant... napisał(a):
> I tak się testuje nieszczelną klimę, napelniająć gazem z dodatkiem barwnika,
świecącego w ultrafiolecie.
> I przez analogie, do zbiornika LPG w samochodzie powinien być dodawany znacznik
chemiczny, który by umożliwiał łatwą weryfikację szczelności, nieszczelności
instalacji LPG, generując efekt fluorescencyjny po oświetleniu światłem UV
...bo czynnika chłodzącego (np. r134a) jest zazwyczaj ~0.5-1kg, jeśli ~połowa z tego
ucieka w ~pół roku to trochę trudno wykryć którędy...
Taki wyciek gazu można sobie spokojnie podarować, jeśli nie da się zmierzyć/zauważyć
zwykłym czujnikiem, to na 100% nie jest niebezpieczny.
>a zapalić ma się co, bo aku umieszczone sa pod cała podłogą kabiny i na aku litowych
siedzi kierowca codzienni.
>Z tego powodu nigdy nie kupię Tesli, bo jest wadliwa konstrukcyjnie.,
>Ok, aku z tyłu, oddzielone od kabiny pasażerskiej kevlarem i w p0rzestrzeni
wentylowanej.
>Zapalą się aku, to odpadną i się spala, ale kierowca i pasażerowie pod ochroną i
oddzieleni kevlarem od pożaru.
łatwo się mówi(pisze), w takiej Tesli 3 aku waży ~pół tony, najlepsze miejsce z
punktu widzenia trakcji to jak najniżej. Dodatkowo ładowanie/szybkie
rozładowanie(ostra jazda) generuje b. dużo ciepła, więc potrzebna duża powierzchnia
chłodzenia, dlatego wsadzili pod podłogę, a nie upchali do bagażnika, przy okazji
likwidując przestrzeń ładunkowa, coś za coś...
-
39. Data: 2021-11-08 23:01:20
Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
Od: a a <m...@g...com>
On Monday, 8 November 2021 at 21:28:37 UTC+1, WS wrote:
> niedziela, 7 listopada 2021 o 21:51:34 UTC+1 mant... napisał(a):
>
> > I tak się testuje nieszczelną klimę, napelniająć gazem z dodatkiem barwnika,
świecącego w ultrafiolecie.
> > I przez analogie, do zbiornika LPG w samochodzie powinien być dodawany znacznik
chemiczny, który by umożliwiał łatwą weryfikację szczelności, nieszczelności
instalacji LPG, generując efekt fluorescencyjny po oświetleniu światłem UV
> ...bo czynnika chłodzącego (np. r134a) jest zazwyczaj ~0.5-1kg, jeśli ~połowa z
tego ucieka w ~pół roku to trochę trudno wykryć którędy...
> Taki wyciek gazu można sobie spokojnie podarować, jeśli nie da się
zmierzyć/zauważyć zwykłym czujnikiem, to na 100% nie jest niebezpieczny.
>
> >a zapalić ma się co, bo aku umieszczone sa pod cała podłogą kabiny i na aku
litowych siedzi kierowca codzienni.
> >Z tego powodu nigdy nie kupię Tesli, bo jest wadliwa konstrukcyjnie.,
> >Ok, aku z tyłu, oddzielone od kabiny pasażerskiej kevlarem i w p0rzestrzeni
wentylowanej.
> >Zapalą się aku, to odpadną i się spala, ale kierowca i pasażerowie pod ochroną i
oddzieleni kevlarem od pożaru.
> łatwo się mówi(pisze), w takiej Tesli 3 aku waży ~pół tony, najlepsze miejsce z
punktu widzenia trakcji to jak najniżej. Dodatkowo ładowanie/szybkie
rozładowanie(ostra jazda) generuje b. dużo ciepła, więc potrzebna duża powierzchnia
chłodzenia, dlatego wsadzili pod podłogę, a nie upchali do bagażnika, przy okazji
likwidując przestrzeń ładunkowa, coś za coś...
Niech aku będzie na dodatkowej przyczepce, byle nie siedzieć na aku
i chronic doope i jajka przed ugotowaniem
Melonowi nie wolno wierzyć
Bo jak mało elektryków to mało wypadków
Jak dużo elektryków to będzie dużo wypadków, dużo spalonych kierowców, jak w
krematorium
Nowe aku może i bezpieczne ale po kilku latach bateria w smartfonie puchnie, to i
melonowe aku spuchną
A co do szczelności klimy w samochodzie, to jest nieszczelna
ale to wada fabryczna, wada technologiczna.
Ale ta sama jakość wykonania jak instalacji LPG
Czyli i to i to jest nieszczelne, ale producenci samochodów nic nie robią, gdyz
zrezygnowali z fabrycznej instalacji LPG aby nie płacić odszkodowań za wypadki,
pożary
==...bo czynnika chłodzącego (np. r134a) jest zazwyczaj ~0.5-1kg, jeśli ~połowa z
tego ucieka w ~pół roku to trochę trudno wykryć którędy...
Nie trudno, gdyż wykrywa się podczas napelniania i uszczelnia
ale to patologia, aby klima byla nieszczelna w 21 wieku.
==Taki wyciek gazu można sobie spokojnie podarować, jeśli nie da się
zmierzyć/zauważyć zwykłym czujnikiem, to na 100% nie jest niebezpieczny.
Da się wykryć nie czujnikiem a w UV i to się robi.
Czemu producent klimy jest takim dziadem , że nie potrafi wyprodukować szczelnej
klimy ?
Jak nie potrafi wyprodukować szczelnej klimy to i nie potrafi wyprodukować szczelnej
instalacji LPG i kierowca ryzykuje zatruciem albo ugotowaniem jajek w pożarze.
-
40. Data: 2021-11-10 22:49:32
Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
Od: a a <m...@g...com>
On Monday, 8 November 2021 at 23:01:36 UTC+1, a a wrote:
> On Monday, 8 November 2021 at 21:28:37 UTC+1, WS wrote:
> > niedziela, 7 listopada 2021 o 21:51:34 UTC+1 mant... napisał(a):
> >
> > > I tak się testuje nieszczelną klimę, napelniająć gazem z dodatkiem barwnika,
świecącego w ultrafiolecie.
> > > I przez analogie, do zbiornika LPG w samochodzie powinien być dodawany znacznik
chemiczny, który by umożliwiał łatwą weryfikację szczelności, nieszczelności
instalacji LPG, generując efekt fluorescencyjny po oświetleniu światłem UV
> > ...bo czynnika chłodzącego (np. r134a) jest zazwyczaj ~0.5-1kg, jeśli ~połowa z
tego ucieka w ~pół roku to trochę trudno wykryć którędy...
> > Taki wyciek gazu można sobie spokojnie podarować, jeśli nie da się
zmierzyć/zauważyć zwykłym czujnikiem, to na 100% nie jest niebezpieczny.
> >
> > >a zapalić ma się co, bo aku umieszczone sa pod cała podłogą kabiny i na aku
litowych siedzi kierowca codzienni.
> > >Z tego powodu nigdy nie kupię Tesli, bo jest wadliwa konstrukcyjnie.,
> > >Ok, aku z tyłu, oddzielone od kabiny pasażerskiej kevlarem i w p0rzestrzeni
wentylowanej.
> > >Zapalą się aku, to odpadną i się spala, ale kierowca i pasażerowie pod ochroną i
oddzieleni kevlarem od pożaru.
> > łatwo się mówi(pisze), w takiej Tesli 3 aku waży ~pół tony, najlepsze miejsce z
punktu widzenia trakcji to jak najniżej. Dodatkowo ładowanie/szybkie
rozładowanie(ostra jazda) generuje b. dużo ciepła, więc potrzebna duża powierzchnia
chłodzenia, dlatego wsadzili pod podłogę, a nie upchali do bagażnika, przy okazji
likwidując przestrzeń ładunkowa, coś za coś...
> Niech aku będzie na dodatkowej przyczepce, byle nie siedzieć na aku
> i chronic doope i jajka przed ugotowaniem
>
> Melonowi nie wolno wierzyć
> Bo jak mało elektryków to mało wypadków
> Jak dużo elektryków to będzie dużo wypadków, dużo spalonych kierowców, jak w
krematorium
>
> Nowe aku może i bezpieczne ale po kilku latach bateria w smartfonie puchnie, to i
melonowe aku spuchną
>
> A co do szczelności klimy w samochodzie, to jest nieszczelna
> ale to wada fabryczna, wada technologiczna.
>
> Ale ta sama jakość wykonania jak instalacji LPG
>
> Czyli i to i to jest nieszczelne, ale producenci samochodów nic nie robią, gdyz
zrezygnowali z fabrycznej instalacji LPG aby nie płacić odszkodowań za wypadki,
pożary
>
> ==...bo czynnika chłodzącego (np. r134a) jest zazwyczaj ~0.5-1kg, jeśli ~połowa z
tego ucieka w ~pół roku to trochę trudno wykryć którędy...
>
> Nie trudno, gdyż wykrywa się podczas napelniania i uszczelnia
> ale to patologia, aby klima byla nieszczelna w 21 wieku.
>
>
> ==Taki wyciek gazu można sobie spokojnie podarować, jeśli nie da się
zmierzyć/zauważyć zwykłym czujnikiem, to na 100% nie jest niebezpieczny.
>
> Da się wykryć nie czujnikiem a w UV i to się robi.
> Czemu producent klimy jest takim dziadem , że nie potrafi wyprodukować szczelnej
klimy ?
>
> Jak nie potrafi wyprodukować szczelnej klimy to i nie potrafi wyprodukować
szczelnej instalacji LPG i kierowca ryzykuje zatruciem albo ugotowaniem jajek w
pożarze.
gaz się pali raz
==Wybuch gazu w Opolskiem. Dwie osoby ranne
Do zdarzenia doszło w czasie prac instalatorskich w domu jednorodzinnym w
miejscowości Polska Nowa Wieś. Jak podaje straż pożarna, konstrukcja budynku uległa
poważnemu uszkodzeniu.
Dzisiaj, 19:09
Ten tekst przeczytasz w mniej niż minutę
https://www.onet.pl/informacje/onetopole/wybuch-gazu
-w-opolskiem-dwie-osoby-ranne-na-miejscu-dzialaja-sl
uzby/mbrwk76,79cfc278
Wybuch w kamienicy w Ścinawie. Zawaliła się część budynku
W środę wieczorem doszło do eksplozji w jednej z kamienic w Ścinawie (woj.
dolnośląskie). Część budynku się zawaliła - informuje TVN24.
Dzisiaj, 22:26 | aktualizacja Dzisiaj, 22:42
Ten tekst przeczytasz w mniej niż minutę
https://www.onet.pl/informacje/onetwroclaw/scinawa-w
ybuch-w-kamienicy-zawalila-sie-czesc-budynku/tcdf0mb
,79cfc278