  • 21. Data: 2016-03-12 01:17:38
    Temat: Re: Samozamykacz do furtki
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oryginalne prawdopodobnie nie wytrzymaja. Do budowy czegos tak prozaicznego jak
    domykacz uzywa sie normaliow. Czyli ze znajdzie sie na wymiane uszczelke odporna na
    plyn hamulcowy. Tam jest tylko jedna uszczelka typu O ring. Kosztowac bedzie ze dwa
    zlote. Jak ktos ma dwie lewe rece to mu wymienia i zaleja plynem w kazdym warsztacie
    naprawiajacym amortyzatory albo pompy hamulcowe. Moze byc warto bo plyn hamulcowy ma
    prawie jednakowe parametry w zakresie przekraczajacym zakres pracy domykacza. Na
    Syberi jezdza samochody i musza hamowac. Tani plyn poprzedniej generacji R3 o ile
    dobrze pamietam zamienial sie w galarete ponizej -40 stopni C.

  • 22. Data: 2016-03-12 01:28:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    U mnie na klatce jest taki co ma dwie srubki do regulacji. Oczywiscie jak zamontowali
    to nie chcialo albo nie potrafili wyregulowac. Jedna srubka reguluje sie czas
    zamykania. Druga na ile przed koncem zamykania ma isc na caly gwizdek. Wyregulowalem
    ze ruch z dlawieniem latem w upaly trwa z trzydziesci sekund. Zima wychodzi z tego
    minuta. Jak szpara ma z 10 centymetrow to bez dlawienia zima i latem domyka drzwi.

  • 23. Data: 2016-03-12 10:09:28
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

    ps.com...
    W dniu piątek, 11 marca 2016 10:07:10 UTC+1 użytkownik alberciq napisał:
    > a regulowałeś go? tam jest(powinna być) śrubka odpowiedzialna za
    > dociąganie przy końcu - może wystarczy ją podkręcić..
    Tak, oczywiście regulowałem. Ale jak jest chłodniej wyregulujesz że ładnie powoli
    zamyka, zrobi się cieplej i trzaska furtką. wyregulujesz jak jest ciepło, zrobi się
    zimniej i nie domyka. Tak zabawa;)

    =====================
    Długa dyskuzja się wywiązała z pobocznymi wątkami :)).
    Ale może spojrzeć z innej strony - nie zamyka nie dlatego, że samozamykacz, ale
    furtka jest wrażliwa na zmianę temperatury. Np. spasowane zawiasy.
    JK

  • 24. Data: 2016-03-12 21:39:12
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    ps.com...
    Do tej pory w furtce stosuję samozamykacz tego typu
    http://www.mas-met.pl/photos/ts1500.gif
    Latem nie ma problemów, zimą jednak pewnie z racji zimna olej w nim
    gęstnieje i często nie domyka do końca(aż za elektrozaczep) furtki.
    Poleci ktoś jakiś domykacz do furtki aby działał 4 pory roku.
    Wiem że są takie sprężynowe, coś w ten deseń
    http://salon-gerda.kqs.pl/galerie/068c3db93a67afa355
    a21439fc06a4e619423.jpg
    nie widziałem go w akcji ale podejrzewam że trzaska furtką jak zięć
    teściową.
    Jakieś inne sprawdzone rozwiązanie?

    Z tego co zaobserwowałem, to zamozamykacze GEZE TS zmieniają swoją
    charakterystykę dla dużych wahań temperatury. Ja je stosuję tylko w
    pomieszczeniach. Producent nigdzie niestety nie podaje zakresu ich
    temperatury pracy.

    Musisz szukać samozamykaczy przewidzianych do pracy na zewnątrz. Mają
    zaworki niwelujące skutki gęstniejącego oleju. Assa Abloy miała kiedyś w
    swojej ofercie samozamykacze do pracy w ujemnych temperaturach.

    Widziałem też kiedyś samozamykacz polskiej produkcji, tabliczka znamionowa
    (!)
    wskazywała na datę produkcji z przełomu lat 80/90. Był prawie cały przeżarty
    przez rdzę, ale nadal dobrze działał. Wyglądał prawie identycznie jak te:
    http://salon-gerda.kqs.pl/index.php?p988,samozamykac
    z-hydrauliczny-drzwiowy-brano-r-1214
    http://salon-gerda.kqs.pl/index.php?p989,samozamykac
    z-hydrauliczny-drzwiowy-szd-60-lob-olejowy
    http://e-klamki.pl/samozamykacz-sw01b4-p-161.html

    To są prawdopodobnie identyczne wyroby oparter na starej polskiej
    konstrukcji.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 25. Data: 2016-03-16 21:45:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 11 marca 2016 13:56:23 UTC+1 użytkownik r...@k...pl napisał:
    > Fri, 11 Mar 2016 04:33:52 -0800 (PST), w
    > <2...@g...c
    om>, "Adam Sz."

    > Fakt -- powinno się także z uszkodzonymi kierunkowskazami :)
    właśnie wróciłem z "trasy"- coś ponad 700km przejechanych dzisiaj. Coś w tym jest co
    piszesz. Wcześniej na to uwagi nie zwracałem ale dzisiaj w ramach walki z nudą temat
    obserwowałem;)

  • 26. Data: 2016-03-16 23:20:19
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-03-16 o 21:45, Kris pisze:
> [...]
    om>, "Adam Sz."

    > właśnie wróciłem z "trasy"- coś ponad 700km przejechanych dzisiaj

    Multipla?

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2016-03-17 07:00:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 16 marca 2016 23:20:19 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    om>, "Adam Sz."

    > Multipla?
    Jo

  • 28. Data: 2016-03-17 09:34:39
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-03-11 o 08:55, Kris pisze:
> [...]
    często nie domyka do końca(aż za elektrozaczep) furtki.
    > Poleci ktoś jakiś domykacz do furtki aby działał 4 pory roku.
    A jakby domontować coś takiego:
    http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6050016258&reco
    _id=cf0cdecd-ec1a-11e5-ac70-02e028c1d167&ars_rule_id
    =201
    Dociągnie furtkę do końca, nawet, jak samozamykacz nie da rady i chyb
    jest na sprężynę.
    Jacek

  • 29. Data: 2016-03-17 09:37:14
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Albo taka konstrukcja:
    https://www.youtube.com/watch?v=t0BR4braNgs
    Jacek

  • 30. Data: 2016-03-17 10:15:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 12 marca 2016 01:28:59 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > U mnie na klatce jest taki co ma dwie srubki do regulacji.
    Ten mój ma jedna
    >Jedna srubka reguluje sie czas zamykania.
    Tą mam. Ale przy zmianach temperarury trzeba regulować od nowa
    >Druga na ile przed koncem zamykania ma isc na caly gwizdek.
    Tej u mnie nie ma