  • 41. Data: 2010-03-27 21:33:35
    Temat: Re: Schody ktore obiecalem pokazac
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Mar 27, 9:05 pm, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Wybacz ale za 1500 to chyba tylko ktoś na paleciaku jeździ albo w kiosku
    > ogórki sprzedaje.

    > ale wiesz jak sie robi schody? jak są zbudowane trepy? że trzeba jednak mieć
    > wyposażony odpowiednio warsztat i jednak umieć drewno obrabiać?
    >
    > do układania płytek wystarczy w najlepszym przypadku solidna piła wodna z a
    > 3000 zł
    >
    > do produkcji schodów i innych meblowych bajerów, trzeba mieć lokal
    > (warsztat) z przestrzenią na składowanie drewna, stół pilarki frezarki i
    > inne narzęcia oraz przyżądy  imho wyposażenie stolarzą to jakieś 20 000

    Oczym ty mowisz. Myslisz ze w XVI wieku mieli frezarki do drewna. A
    meble,statki robili 100 razy lepsze niz obecnie. Stolarz teraz /mowie
    o mlodych/ to nawet hebla w reku nie miał. Tylko maszyny. A dłuto lub
    toporek do ciosania to w ksiazkach widzial. Ale kase to chce taka jak
    profesor. Sprzet to mozna nawet sobie kupic CNC na 5 osi ale obsluzyc
    to raczej tego nie obsluzy bo za cienki jest po zawodowce. Ale jakby
    pomyslal to ogniem, woda i maszynami prostymi tak drewno by obrobil
    ze
    kazdemu by szczeka opadla.
    Niektorzy stolarze to nawet po łuku nie tna bo maszyny nie maja,
    buahaha, z takich to raczej nic nie bedzie.
    A co tu mowic o gieciu, skrecaniu dech i innych sztukaterii. Np
    znajdz mi dobrego kołodzieja do bryczki ktora mam na oku. Bo ja
    takowego szukam i nikt nie jest mi w stanie kółek dorobic za w miare
    przyzwoita cene. Ale schody o trepach trapezowych lub prostokatnych
    juz kazdy potrafi a madrzy sie jakby super specjalista byl.

  • 42. Data: 2010-03-27 21:38:07
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    wiadomościnews:holqul$9k7$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Oni nie budują domów. NTG.

    Wlasnie, a powinni gdyz to oni niosa kaganek oswiaty. Poki co tak nie
    jest i bedzie jeszcze wiecej ulomnych w naszym kraju.

  • 43. Data: 2010-03-27 21:40:25
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Mar 27, 9:43 pm, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:c70772e0-cc24-4c9c-858e-13ac1c09fb77@
    15g2000yqi.googlegroups.com...

    > Ojej, wydaje Ci sie, ze chwalac sie ceramika na schodach "dreczysz amatorow
    > drewna na schodach" i dziwisz sie, ze onym amatorom nie skoro do wychwalnia
    > Twojego przedsiewzecia?

    Przeciez ja sie nie chwale tylko pokazuje ze mozna za 1500 PLN
    zbudowac cos w miare estetycznie i trwale.
    Pozatym chcialem udowodnic niedowiarkom ze schody z kafli wcale nie
    musza wygladac obrzydliwie.

  • 44. Data: 2010-03-27 21:44:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kudlaty wrote:

> [...]
    > to raczej tego nie obsluzy bo za cienki jest po zawodowce. Ale jakby
    > pomyslal to ogniem, woda i maszynami prostymi tak drewno by obrobil

    pi... wiesz o tym...

    Wkurzają mnie łosie którzy lubią zaglądać do kieszeni innym i pi... jak to
    oni dużo biorą.

    to zostań stolarzem droga wolna lekka praca i zarobisz majatek, kto ci
    broni, kupisz sobei laubzegę i toporek i będzie strzelał schody po 8000 co
    tydzień albo lepiej co 2 dni i za rok zarobisz na maserati i apartament w
    NYC.

> [...]
    > znajdz mi dobrego kołodzieja do bryczki ktora mam na oku. Bo ja
    > takowego szukam i nikt nie jest mi w stanie kółek dorobic za w miare

    no i właśnie znowu zaglądasz kołodziejowi do kieszeni, bo ci sie cena nei
    podoba. Widać jkesteś za cienki Bolek i cie nie stać.

    Wkurzyłem sie bo to typowo polska specjalność, brak szacunku dla ludzi
    pracujących rękami.

    A co do stolarzy to nawet dawno temu

  • 45. Data: 2010-03-27 21:51:53
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On Mar 27, 9:39 pm, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w
    > wiadomościnews:16d1b1f8-2b31-4502-8a60-3614f7bf38b5@
    n34g2000yqb.googlegroups.com...

    >o czym ty mowisz, mam kapital bo robie oszczednosci, ty nie robisz
    >oszczednosci i nie masz kapitalu.

    Jesli sadzisz, ze kapitalisci to kolesie zyjacy z oszczednosci na schodach,
    to moze sprawdz jednak.

  • 46. Data: 2010-03-27 21:52:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    wiadomości news:holt16$tr4$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Jak ktoś publikuje zdjęcia swoich osiągnięć to musi liczyć się z krytyką.
    > A jak się słabo znosi krytykę to się nie publikuje.

    Pomijam, ze jawnie prowokowal.

  • 47. Data: 2010-03-27 21:54:06
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    On Mar 27, 9:43 pm, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> [...]

    Fcale.

  • 48. Data: 2010-03-27 23:19:10
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > (warsztat) z przestrzenią na składowanie drewna, stół pilarki frezarki i
    > inne narzęcia oraz przyżądy imho wyposażenie stolarzą to jakieś 20 000

    tyle to kosztuje jedna piła...
    Stolarz który robił mi trepy pokazywał mi szlifierkę, którą niedawno kupił.
    Za 200 000zł. Używaną :)

    --
    Bartek

  • 49. Data: 2010-03-27 23:27:56
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kudlaty" <p...@g...com> wrote:
    > zdjecia tutaj
    > http://picasaweb.google.pl/pawel.prusinski/Schody?fe
    at=directlink

    > Przypominam dyskusje ktora toczylem o wykocznczenie schodow.
    > Wszyscy byli za drewnem ktore jest super ale cena mnie powalila.
    > Stolarz chcial z materialem okolo 8000 PLN.
    > Mnie wyszlo wszystko /farby, kleje, fugi, plytki, balustrada , slupek,
    > piwo, lstwy alu, silikony, gipsy, etc/ 1500 PLN moja robota /3
    > weekendy czyli jakies 9 dni roboczych z piwkem
    > Zastanawam sie dlaczego stolarz chce az 8kPLN, przeciez latwiej jest
    > trep polozyc i go przyciac nz plytke, a malowanie ?
    > Dobra nie bede juz dreczyl amatorow drewna na schodach.

    Bardzo ladne moim zdaniem. Efektowna klatka schodowa.
    Obawiam sie jednak, ze te listwy alu dosc szybko sie zniszcza (lepiej uzyc
    mosieznych).
    I nadal optuje za schodami drewnianymi, bo takie mam, równiez sam robilem
    :-P

    --
    Bartek

  • 50. Data: 2010-03-28 00:27:57
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-03-27 19:14, Kudlaty pisze:

    > Moj czas jest darmowy. Wole cos robic w domu niz lezec na tapczanie.

    Jeżeli robisz to w ramach relaksu i oderwania od pracy to OK. Ja ubię
    tapetować i to mnie uspokaja :-) i nie myślę wtedy o programowaniu...
    A to dla mnie ważne.
    A jak ktoś chce popier.. 24 na dobę w pracy, to jego sprawa. Ja już dwa
    razy przechodziłem przez wypał zawodowy i dlatego wolę wieczorami robić
    coś zupełnie innego.

    MAc
    PS u mnie w przychodni są brzydsze. ;-)
    Ważne, zeby nie były śliskie