  • 1. Data: 2013-10-13 20:23:57
    Temat: Sciany jednowarstwowe Termalica 48cm
    Od: paff <p...@w...pl.usun.to>

    Czytam o tej ścianie i czytam. I nie rozumiem, dlaczego niektórzy
    decydują się budować inaczej? :)

    Wg. zwolenników tej technologii - ściana taka ma bardzo dobre parametry
    cieplne, szybko się ją buduje, trudno jest w niej cokolwiek zepsuć
    (trzeba mieć talent, żeby powstały mostki techniczne), zatem można ją z
    powodzeniem stawiać samodzielnie, jest tańsza w budowie.

    No dobra - to dlaczego ludzie bawią się ze ścianami dwu lub
    trzywarstwowymi?

    Pozdrawiam
    Paweł Marek

  • 2. Data: 2013-10-13 20:45:11
    Temat: Re: Sciany jednowarstwowe Termalica 48cm
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 października 2013 20:23:57 UTC+2 użytkownik paff napisał:

    > Wg. zwolenników tej technologii - ściana taka ma bardzo dobre parametry
    > cieplne,

    U = 0,172

    Ale tyle ma sam bloczek ;) Dolicz mostki (zaprawa, otwory okienne, stropy)
    to wyjdzie ze 0,25-0,3 pewnie. Dla przykladu Ytong 25cm + 20cm styro
    daje U sciany 0,117 :)

    > szybko się ją buduje, trudno jest w niej cokolwiek zepsuć
    > (trzeba mieć talent, żeby powstały mostki techniczne), zatem można ją z

    Sama technologia 1W jest jednym wielkim mostkiem termicznym wiec w ogole
    nie trzeba sie starac - ona po prostu taka jest ;)

    > powodzeniem stawiać samodzielnie, jest tańsza w budowie.

    Czy tansza to kwestia przeliczenia. Nie sadze, choc ostatnio styro
    drogawy :)

    > No dobra - to dlaczego ludzie bawią się ze ścianami dwu lub
    > trzywarstwowymi?

    Bo sa cieplejsze (co wynika m.in. z tego ze nie ma w nich mostkow) :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-10-13 21:12:51
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "paff" <p...@w...pl.usun.to> napisał w wiadomości
> [...]
    > powodzeniem stawiać samodzielnie, jest tańsza w budowie.
    >
    > No dobra - to dlaczego ludzie bawią się ze ścianami dwu lub

    Jest szczytem osiągnięć marketingu przekonać człowieka zeby zamiast ocieplić
    ścianę czymś ciepłym ocielił go materiałem konstrukcyjnym :-)

    Betonu komórkowego potrzebujesz jakies 20cm aby budynek stał. I nic więcej.
    Zatem dlaczego do pełnej grubosci nie ocieplic go styropianem a znacznie
    gorszym betonem - pytałeś pana w sklepie?
    W ogóle coś liczyłeś? Policz parametry ściany 2W i 1W i ich ceny. Podaj tu,
    sprawdzimy i podyskutujemy :-)

    b.

  • 4. Data: 2013-10-13 21:17:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 października 2013 21:12:51 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > Jest szczytem osiągnięć marketingu przekonać człowieka zeby zamiast ocieplić
    >
    > ścianę czymś ciepłym ocielił go materiałem konstrukcyjnym :-)
    Podejrzewam że to taki spamik tej Termalicy czy jak to się nazywa.

  • 5. Data: 2013-10-13 21:38:13
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 13 października 2013 21:17:23 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Podejrzewam że to taki spamik tej Termalicy czy jak to się nazywa.

    Też tak to wygląda, ale myślisz że chciałoby się im tutaj zaglądać? Przeciętny
    marketoid nie ma pojęcia, że coś takiego jak usenet istnieje ;)

    L.

  • 6. Data: 2013-10-13 22:14:57
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > No dobra - to dlaczego ludzie bawią się ze ścianami dwu lub
    > trzywarstwowymi?

    Bo umieją myśleć i liczyć?
    Termalika u mnie przegrała cenowo z ytongiem zresztą :)

    Irek.N.

  • 7. Data: 2013-10-14 00:24:05
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    ps.com...
    napisał:

> [...]

    Też tak to wygląda, ale myślisz że chciałoby się im tutaj zaglądać?
    Przeciętny marketoid nie ma pojęcia, że coś takiego jak usenet istnieje ;)

    Tu chyba masz racje
    a biorac pod uwage poprzedniego posta paff
    chyba sie czlowiek szarpnal na budowe i czerpie wiedze z muratora i innych
    badziewi.

    Andrzej

    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 8. Data: 2013-10-14 00:26:27
    Temat: odnosnie wszystkich Twoich postow
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    paff Lepiej juz pisz i pytaj tutaj na grupie,
    tu przynajmniej masz ludzi ktorzy albo sie pobudowali
    i juz wiedza co by zrobili inaczej
    albo zawodowo siedza w temacie i rzetelnie doradza
    albo napisali epopeje jak nie budowac domu i placic "fachofcom" paragonami
    tu polecam elaborat kiki, poszukaj w starych postach to znajdziesz link.

    Andrzej

    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 9. Data: 2013-10-14 00:29:35
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > znacznie gorszym betonem - pytałeś pana w sklepie?
    > W ogóle coś liczyłeś? Policz parametry ściany 2W i 1W i ich ceny. Podaj

    BTW a tak z ciekawosci u Ciebie jaka wyszla w koncu sciana?
    liczyles?
    0,08 czy jeszcze mniej?

    Andrzej

    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 10. Data: 2013-10-14 07:52:14
    Od: paff <p...@w...pl.usun.to>

    W dniu 2013-10-14 00:24, HANA pisze:
    > U?ytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisa? w wiadomo?ci
    ps.com...
    > W dniu niedziela, 13 pa 1/4 dziernika 2013 21:17:23 UTC+2 u?ytkownik Kris
    > napisa?:

    > Te? tak to wygl?da, ale my?lisz ?e chcia?oby sie im tutaj zagl?daae?
    > Przecietny marketoid nie ma pojecia, ?e co? takiego jak usenet istnieje ;)
    >
    > L.
    >
    > Tu chyba masz racje
    > a biorac pod uwage poprzedniego posta paff
    > chyba sie czlowiek szarpnal na budowe i czerpie wiedze z muratora i innych
    > badziewi.

    Planuję budowę i czytam na razie co popadnie. A jak się czyta, to się
    jest tak właśnie wpuszczanym w maliny jak z tą ścianą 1W :) Dlatego
    pytam. Mam czas na zorientowanie się, będzie dobrze.

    Pozdrawiam
    Paweł