  • 1. Data: 2013-10-13 20:36:32
    Temat: sasiad mi miesza w głowie - rekuperator
    Od: r...@g...com

    witam

    dom 140 m2 bryla na "prawie" kwadracie 9x9m, dom jest dość wysoki

    http://www.konradmatuszewski.pl/projekty/2-projekty-
    gotowe-murowane/14-m-146

    komin około 10m jest centralnym miejscem domu i mam 7 kanałów, w momencie kiedy
    temperatura spada na zewnątrz niestety komin mi wyciąga ciepło z domu odkąd usunąłem
    gniazda kawek z niego :)
    w lecie na pietrze jest bardzo cieplo, mimo izolacji 20 + 5 wełny - dach jest czarny
    i chyba dlatego bywa tam ukrop, jest tam stelaz g-k wiec montaż przewodow byłby łatwy

    pierwsza kondygnacja jest dość wysoka i na strychu jest miejsce na sporo rzeczy

    czy jest sens zamontować rekuperator uzywajac przewodow kominowych? rekuperator bym
    kupil zabawe z instalacja zrobiłbym sam

    proszę o pomoc
    rt

  • 2. Data: 2013-10-13 21:21:53
    Temat: Re: sasiad mi miesza w głowie - rekuperator
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik <r...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >czy jest sens zamontować rekuperator uzywajac przewodow kominowych?
    >rekuperator bym kupil zabawe z instalacja zrobiłbym sam

    może i jest, moze nie. Ja nie o tym. Wentylacja grawitacyjna ma to do siebie
    ze w lecie również działa i to mniej więcej z wymaganymi parametrami. Zatem
    zimą, gdzie róznice temperatur są bardzo duże ona działa za dobrze. Po
    prostu na zimę ją przytkaj, zaproś te kawki z powrotem :-) Wyjdzie taniej
    niz rekuperator :-)))

    b.

  • 3. Data: 2013-10-13 21:36:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 13 października 2013 20:36:32 UTC+2 użytkownik r...@g...com
    napisał:

    > w lecie na pietrze jest bardzo cieplo, mimo izolacji 20 + 5 wełny -

    Nie "mimo", tylko "z powodu" :> 25 cm wełny to ledwo nieco ponad wymagania normy.

    L.

  • 4. Data: 2013-10-13 22:16:10
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-13 21:36, Lisciasty pisze:

    > Nie "mimo", tylko "z powodu" :> 25 cm wełny to ledwo nieco ponad wymagania normy.

    Noo ciekawa jaka welna?

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2013-10-13 22:46:36
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 października 2013 21:36:32 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Nie "mimo", tylko "z powodu" :> 25 cm wełny to ledwo nieco ponad wymagania normy.

    - Panie doktorze jest jakieś lekarstwo na zachłanność?
    - Podobno tak.
    - To niech Pan mi zapisze, tylko dużo, duuuużo.

    --
    ZZ@private

  • 6. Data: 2013-10-13 23:11:17
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik <r...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    A jest luka wentylacyjna pomiędzy warstwą wełny, a pokryciem dachowym, w
    której moga przepływać swobodnie duże ilości powietrza?

  • 7. Data: 2013-10-14 06:56:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 13 października 2013 22:16:10 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Noo ciekawa jaka welna?

    A co za różnica, jaka wełna? Pewnie 20cm międzykrokwiowo, a te 5cm jako jedna
    warstwa, jak się uwzględni te krokwie i ewentualne niedoróbki to może nawet norma nie
    wyjść :>

    L.

  • 8. Data: 2013-10-14 08:23:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Sunday, October 13, 2013 10:46:36 PM UTC+2, ZbyszekZ wrote:

    > - Panie doktorze jest jakieś lekarstwo na zachłanność?
    > - Podobno tak.
    > - To niech Pan mi zapisze, tylko dużo, duuuużo.

    Rozumiem, że lepiej nie być zachłannym, za to smażyć się na poddaszu latem? Ciekawa
    teoria, jednak do mnie nie przemawia :]

    L.

  • 9. Data: 2013-10-14 11:03:30
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-14 06:56, Lisciasty pisze:

    > A co za różnica, jaka wełna? Pewnie 20cm międzykrokwiowo, a te 5cm jako jedna
    warstwa, jak się uwzględni te krokwie i ewentualne niedoróbki to może nawet norma nie
    wyjść :>

    No nie rob sobie jaj z ta welna bez roznicy.
    Druga sprawa to wcale nie jestem pewny tych krokwii 20cm wysokich, bo to
    z lekka szalenstwo.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2013-10-14 11:57:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 października 2013 06:56:55 UTC+2 użytkownik Lisciasty
    napisał:

    > A co za różnica, jaka wełna? Pewnie 20cm międzykrokwiowo, a te 5cm jako jedna
    warstwa, jak się uwzględni te krokwie i ewentualne niedoróbki to może nawet norma nie
    wyjść :>

    Stawiam na 15+10 :)
    pozdr.

    --