  • 11. Data: 2010-12-07 23:49:24
    Temat: Re: Sezonowe zapotrzebowanie na cieplo jak liczycie?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 7 Gru, 23:39, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > No nie zupelnie.
    > Jak podzielisz dane z okresu grzewczego przez dwa razy wieksza liczbe dni to
    > wyniki beda zgola rozne.

    Ale czemu dzielisz na dni, skoro to jest wskaznik informujacy o
    zuzyciu na ROK, a nie na dni, czy miesiace :) A poniewaz sezon
    grzewczy w tym wypadku mozna porownac do roku (no bo poza sezonem
    grzewczym nie grzejesz) to oba sformuowania sa prawidlowe - wskaznik
    na rok czy wskaznik na sezon - bez znaczenia. Chodzi o to ile energii
    w tym czasie zuzyjesz na grzanie domu. W ciagu sezonu, a w ciagu roku
    - zuzyjesz tyle samo przeciez ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2010-12-08 07:32:58
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    > No w sumie racja.
    > Pomyslalem sobie, ze jak te 180 dni zuzycia podzielimy na 360 to wychodzi
    > dwa razy mniejsze zuzycie.

    To się nazywa kreatywna księgowość :) czyli to co obecni rządzący nam
    wciskają aby ciemna masa uwierzyła że Polska to zielona wyspa.

    Marek

  • 13. Data: 2010-12-08 18:39:03
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    q.googlegroups.com...

    > Ale czemu dzielisz na dni, skoro to jest wskaznik informujacy o
    > zuzyciu na ROK, a nie na dni, czy miesiace :)

    Bawilem sie srednia i stad to pytanie.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2010-12-08 18:53:07
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 7 Gru, 20:11, "tarnus" <t...@p...onet.pl> wrote:
    > Uzytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:6df51507-1712-4ec8-825e-bdb2e1f3b765@
    m7g2000vbn.googlegroups.com...

    > Mam kanal w nieogrzewanym garazu. Ostatnio demonstrowalem znajomemu jaka
    > panuje w nim temperatura. Na zewnatrz bylo -14 w garazu cos na plusie a po
    > odkryciu desek z kanalu jak wszedl to niedowierzal ze jest tak cieplo w
    > por wnaniu do srodka garazu.

    Odkryles ziemianke :)
    Albo powietrzna pompe ciepla ;)

  • 15. Data: 2010-12-08 21:18:40
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...

    > Odkryles ziemianke :)
    > Albo powietrzna pompe ciepla ;)

    Ja to napisalem gdyz Adam pisal o nieogrzewanych u siebie piwnicach które
    uwzglednia w rozliczeniu zuzycia. Piwnic mozna nie ogrzewac przy czym raczej
    ciepla z góry do piwnic niewiele dojdzie a prawie cale bedzie pochodzic z
    gruntu.

    Mare

  • 16. Data: 2010-12-09 08:46:55
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > Uszanowanie.
    >
    > Wskaznik E zapotrzebowania na cieplo podaje wartosc w kWh/m^2/rok. Jak to
    > liczycie znajac ile kWh zuzywacie w sezonie? Skoro na rok to np. 85kWh/dobe
    > srednio 85*180(sezon grzewczy)/360?

    Dobra...

    Teraz ja spytam ile wg Was i wg wszelkich norm powinien zużywać dom
    energii na ogrzanie w pierwszym sezonie grzewczym - nowy dom - i w
    sytuacji, kiedy ludzie jeszcze w nim nie mieszkają - penta się po nim
    jak smród po gaciach jedna osoba :-))). ???

    Mnie coś się jednak wydaje, że ciut za dużo mi idzie opału, a kiedy było
    przez pewien czas kilka osób w domu, to szło jakby mniej.

    Teraz grzeję, żeby mi nie pozamarzało, ale rodzina jeszcze się nie
    przeprowadziła i szukam gdzie mam te słynne mostki cieplne :-)))

    Wychodzi mi zużycie energii na poziomie ok 150 i więcej kWh na dobę
    kiedy są lekkie mrozy, a nawet i 180 jak mrozy były większe.

    Powierzchnia ogrzewana to ok 160 m2, ale garaż - nie grzeję w nim - i
    pom gospodarcze, gdzie też nie grzeję, są nie odizolowane od domu. Może
    to tamtędy ucieka to ciepło...?
    W tych pomieszczeniach temperatura utrzymuje się tylko o jakieś 2-3
    stopnie niższa, niż w reszcie domu, a są tam jedne drzwi wyjściowe i
    jedna brama garażowa. :-))).

    Cały dom ma ciut ponad 190 m2.

    pozdr
    robercik-us

  • 17. Data: 2010-12-09 09:00:25
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > W tych pomieszczeniach temperatura utrzymuje się tylko o jakieś 2-3
    > stopnie niższa, niż w reszcie domu, a są tam jedne drzwi wyjściowe i jedna

    Ogrzewasz stratami garaż i pomieszczenie gospodarcze. A w budynku murowanym
    kazda wewnętrzna ściana to mostek cieplny w dół. Szczyty można ocieplić, ale
    ścian wewnetrzych od dołu nie. Wobec tego - to musi kosztować :-)

    A teraz buduje kanadyjczyka wiec gruntu grzał nie bede - załozenie jest
    takie zeby, jak sie uda, było prawie pasywnie :-P

    Natomiast obecnie w domu o powierzchni ogrzewanej rzedu 130m2 zużywam
    przy -10stopniach około 15m3 gazu dziennie czyli jakies 150kwh i uważam ze
    to duzo.

    b.

  • 18. Data: 2010-12-09 10:51:01
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    > Powierzchnia ogrzewana to ok 160 m2, ale garaż - nie grzeję w nim - i pom
    > gospodarcze, gdzie też nie grzeję, są nie odizolowane od domu. Może to
    > tamtędy ucieka to ciepło...?

    Ja też garażu nie ogrzewam i w pomieszczeniach sąsiadujących z garażem było
    wyraźnie chłodniej i ściana była zimniejsza w dotyku. Dlatego w nastepnym
    sezonie wykleiłem całą ścianę od strony garazu 5cm styropianem i naciągnąłem
    siatkę na klej. Sufit garażu także jest odizolowany 5cm styropianem od
    pomieszczeń na górze.
    Teraz przy -20stC na zewnątrz w garazu mam około +7stC
    Dużo ciepła uciekało mi na początku przez nieocieplony fundament z jednej
    strony domu oraz gołe płyty balkonowe.
    Teraz cały fundament ocieplony i wokół domu ładnie chodniczek opaskowy z
    kostki szer 1,3m ułożony to i też grunt jest mniej wilgotny
    poniżejchodniczka. Balkony obłożone styropianiem i jest OK

    Marek

  • 19. Data: 2010-12-09 14:10:42
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-12-2010 o 09:46:55 robercik-us <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > W tych pomieszczeniach temperatura utrzymuje się tylko o jakieś 2-3
    > stopnie niższa, niż w reszcie domu, a są tam jedne drzwi wyjściowe i
    No i tu masz odpowiedź dlaczego ci tyle idzie, ja w garażu teraz mam 5st a
    jak był
    większy mróz to miałem nawet -2 :)
    Niestety garaż w bryle budynku jest doskonałym wychładzaczem, dlatego ja
    mam ocieploną
    ścianę na styku z domem (3W) strop ocieplony. Brakuje mi tylko ocieplić
    ścianę zewn od środka
    bo przez mur tworzy się mostek do pokoju na górze, i on ma gdzieś o 2 st
    mniej niż reszta,
    ale muszę garaż posprzątac aby to zrobić.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 20. Data: 2010-12-09 14:44:18
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:

> [...]
    > mniej niż reszta,
    > ale muszę garaż posprzątac aby to zrobić.

    Hmmm...
    No to się teraz zastanawiam, jak ugryźć temat skoro zaraz obok garażu
    jest kotłownia - między domem, a garażem - i czy ocieplenie przewidzieć
    na ścianę między garażem, a kotłownią, czy w kotłowni na ścianę między
    domem, a kotłownią?

    Myślę, żeby sufit wykleić styropianem nad całością przybudówki
    garażowej, bo nad nią są pomieszczenia - pracownia, a pod wylewką na
    stropie jest tylko 3-ka styropianu.

    Mam też w garażu grzejnik i... no żeby mi nie zamarzł :-))).

    pozdr
    robercik-us