  • 1. Data: 2009-07-07 06:35:40
    Temat: Śliwki.
    Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl>

    Witam.

    Jak mam chronić sliwki. W tym roku zgodnie z kalendarzem zwalczyłem
    owocówki i było OK. Wczoraj jednak zauważyłem, że z całkiem duże owoce
    mają po kilka dziurek i cieknie z nich guma. Co to za przypadłość i jak z
    tym walczyć (w przyszłym roku)?

    Pozdr.

    D.P.

  • 2. Data: 2009-07-07 18:53:48
    Temat: Re: Śliwki.
    Od: "skryba" <z...@o...pl>

> [...]
    > owocówki i było OK. Wczoraj jednak zauważyłem, że z całkiem duże owoce
    > mają po kilka dziurek i cieknie z nich guma. Co to za przypadłość i jak z

    Owocówka śliwkóweczka.
    Zwalczanie : wyłapywanie gąsienic na opaski z papieru falistego, które
    zakładamy na pniach od połowy sierpnia, zbieranie i niszczenie owoców z
    żerującymi gąsienicami zapobiegnie dalszemu rozwojowi szkodników, zwalczanie
    chemiczne w okresie intensywnego lotu i składania jaja (około połowy maja)
    preparatami Dimilin lub Nomolt, na początku okresu wylęgania się gąsienic -
    preparatami Owadofos i Trebon.

    Pozdrawiam popgodnie

  • 3. Data: 2009-07-07 18:59:53
    Od: "groman" <g...@o...eu>

    Użytkownik "skryba" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    Zobacz ten link http://www.piorin.gov.pl/sygn/start.php a bedziesz na
    bieżaco z zabiegami chemicznymi

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-07-07 18:59:55
    Od: "skryba" <z...@o...pl>

    Stosuję Calypso 480 SC i na razie śliwki bez dziurek:-)

    Pozdrawiam pogodnie

  • 5. Data: 2009-07-08 06:24:14
    Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl>

    Dziękuję Wam za pomoc. Strona pioru na pewno przyda sie w przyszłym roku.
    A i nowa chemia będzie na miejscu bo karate już wyszło.

    Na szczęście śliwki obrodziły w dużej ilości i chyba nie wszystkie są
    zniszczone. Podejrzewam, że pomogły mi deszcze. Najbardziej liczę na
    ulene, która ma prawie dziesięc lat i w tym roku swój debiut.

    Z ciekawostek dodam, że brzoskwinie też w tym roku zostały zaatakowane
    przez robaczyska.

    Pozdr.

    D.P.

  • 6. Data: 2009-07-08 10:45:31
    Od: "skryba" <z...@o...pl>

    > Z ciekawostek dodam, że brzoskwinie też w tym roku zostały zaatakowane
    > przez robaczyska.

    Jakie robaczyska. Jeśli mszyce to znaczy (na 90%), że masz pod brzoskwinią gniazdo
    mrówek.

    Pozdrawiam wiatrakowo

  • 7. Data: 2009-07-08 11:01:54
    Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl>

    On Wed, 8 Jul 2009, skryba wrote:

    > Jakie robaczyska. Jeśli mszyce to znaczy (na 90%), że masz pod brzoskwinią gniazdo
    > mrówek.
    >
    > Pozdrawiam wiatrakowo

    Niestety nie mszyce. To są jakieś robale penetrujace. Na niektórych
    owocach jest po 3 dziurki. Tego wcześniej nie było.

    D.P.

  • 8. Data: 2009-07-11 11:29:20
    Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl>

    Użytkownik "Darek Pakosz" <d...@d...abc.com.pl> napisał w wiadomości
    .pl...
    Witam.

    Jak mam chronić sliwki.

    Dorobiłeś sie juz winogron jak śliwki?? :-)
    Pozdrawiam
    Janusz

  • 9. Data: 2009-07-13 07:07:40
    Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl>

    On Sat, 11 Jul 2009, Janusz Czapski wrote:

> [...]
    > Witam.
    >
    > Jak mam chronić sliwki.
    >
    > Dorobiłeś sie juz winogron jak śliwki?? :-)

    Jak śliwki to były ja Ty tu byłeś Komendantem (Fetivee).
    Teraz to najwyżej jak wiśnie.

    Pozdr.

    D.P.

  • 10. Data: 2009-07-13 21:11:13
    Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl>

    Użytkownik "Darek Pakosz" <d...@d...abc.com.pl> napisał w wiadomości
    .pl...
> [...]

    > Pozdrawiam
    > Janusz

    Jak śliwki to były ja Ty tu byłeś Komendantem (Fetivee).

    A co? Był jakis zamach stanu?????
    Pozdrawiam
    Janusz