  • 1. Data: 2009-08-08 16:14:21
    Temat: Słychać ciamkanie z kompostownika...
    Od: Niewe <n...@b...pl>

    ... i wali na 10 metrów :/
    Smród nie do wytrzymania. Do tej pory tak nie miałem. Termokompostownik
    sobie stał i termokompostował po cichutku bez smrodzenia. Od wczoraj
    wali tak, że tylko czekam kiedy sąsiad przyjdzie z pretensją, a i mi
    zaczyna przeszkadzać. Jak się zajrzy do środka to widok jak horroru
    klasy B. Cała powierzchnia aż faluje i ciamka od miliarda białych robaków.
    Przez ostatnie parę dni miałem na działce robotników i podejrzewam, że
    któryś mógł wrzucić jakieś mięsne resztki.
    Co teraz? Wytłuc plugastwo wrzątkiem? Robaki oczywiście, nie robotników.
    Czy czekać aż się wyklują i pojedynczo wyłapać ;-)
    Jest jakiś patent na to żeby pozbyć się i robaków i smrodu?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-08-08 16:20:46
    Temat: Re: Słychać ciamkanie z kompostownika...
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Niewe" <n...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy czekać aż się wyklują i pojedynczo wyłapać ;-)
    > Jest jakiś patent na to żeby pozbyć się i robaków i smrodu?

    Garść wapna palonego.

  • 3. Data: 2009-08-09 00:38:22
    Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com>

    Panslavista wrote:

    > Garść wapna palonego.

    Potwierdzam. Wapno to tradycyjna metoda na robaki (zapewne larwy much)
    w sławojkach.

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 4. Data: 2009-08-09 04:56:59
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    com...

    > Potwierdzam. Wapno to tradycyjna metoda na robaki (zapewne larwy much)
    > w sławojkach.
    >
    > Pozdrowienia,
    > Michał

    Tradycyjnie to chlorek wapniowy, ale chlorkowe są toksyczne dla roślin...

  • 5. Data: 2009-08-09 04:59:19
    Od: Niewe <n...@b...pl>

    Panslavista pisze:
    > Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    com...

    > Tradycyjnie to chlorek wapniowy, ale chlorkowe są toksyczne dla roślin...

    Okej, to teraz tradycyjnie muszę to kupić i sypnąć :-)
    Dzięki.

  • 6. Data: 2009-08-09 08:17:58
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    com...

    > Okej, to teraz tradycyjnie muszę to kupić i sypnąć :-)
    > Dzięki.

    Może być zwykłe wapno budowlane - trzeba tylko trochę więcej sypnąć...