  • 1. Data: 2009-08-08 12:33:42
    Temat: KALKULATOR
    Od: Panslavista <p...@w...pl>

    Robiąc porządki natknąłem się na wydawnictwo z 1977 roku -
    Kalkulator do obliczania dawek nawozów NPK na uprawY, niestety tylko
    rolnicze. Kalkulator ten został opracowany przez dr. hab. H.Burczyka i
    opatentowany pod numerem P143866 i wydany przez Agrochem. Składa się z
    kartonowych okładek i kółka pomiędzy nimi, które obraca się na nicie
    rurkowym - takim jak stosuje się w butach do otwórów na sznurówkę. W
    okładkach są wycięte otwory, przez które można odczytać dane do
    obliczeń dla danej gleby, uprawy i zakładanego plonu. Prócz tego są
    tabeli pozwalające wyliczyć z dawki czystego składnika ilość
    składnika w postaci handlowej.
    Ogólnie nie jest to głupie rozwiązanie, przydałoby się
    nowocześniejsze w postaci elektronicznego kalkulatora dla rolników,
    sadowników czy ogrodników. Oczywiście można w komputerze utworzyć
    bazę danych i arkusz kalkulacyjny, ale nie każdy ma komputer, a jeszcze
    mniej osób umie sie nim posłużyć, takie rozwiązanie w postaci
    kalkulatora byłoby wygodne - na zakupach czy w szopie z nawozami...

  • 2. Data: 2009-08-08 13:27:42
    Temat: Re: KALKULATOR
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-08-08 14:33:42 +0200, Panslavista <p...@w...pl> said:

> [...]
    > mniej osób umie sie nim posłużyć, takie rozwiązanie w postaci
    > kalkulatora byłoby wygodne - na zakupach czy w szopie z nawozami...

    Np jako program na jakiegoś Palma, lub PocketPC.
    Tylko teraz pytanie - ile osób kupujących nawozy używa takich sprzętów?
    Zapewne pomysł jest przedni. Jednakże... Nie możesz swego "kołowrotka"
    na nicie rurkowym, powielić. W postaci fizycznej, czy elektronicznej.
    Bo go chroni patent, i prawa intelektualne. No chyba że jest starszy
    niż 20 lat?

    --
    DJ

  • 3. Data: 2009-08-08 14:17:10
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > --
    > DJ
    >
    > PS. przy odpisywaniu na priv usun antyspamowy wpis z adresu

    Czytaj ze zrozumieniem - wydany w 1977. Czy ja muszę powielać cudze pomysły
    i patenty?
    Podobnie byla kiedyś tabela naświetlań - doskonała rzecz na aparaty
    fotograficzne bez elektroniki........ albo gdy żywcem baterii nie można było
    kupić...