  • 41. Data: 2013-10-02 00:23:46
    Temat: Re: Śmieci cd.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Ale my już od 1996 roku sortujemy śmieci. Mało tego, w tym temacie
    > nic się nie zmieniło odnośnie samej metody. Tzn. dołożyli tylko te
    > durne naklejki z kodem kreskowym które identyfikują "nadawcę" śmieci
    > a które obowiązkowo trzeba naklejać na worki. Naklejki skanują przed
    > domem przed wrzuceniem worka na samochód i jak nie ma naklejki to nie
    > zabierają worka i traktują cię karniakiem w postaci pełnej opłaty jak
    > za śmieci niesegregowane.

    jak sobie chcesz wywieźć do skupu to musisz sam posortować dokładnie, każdy
    metal oddzielnie każde tworzywo oddzilenie każdy rodzaj szkła oddzielnie
    makulatura wg gatunku...

    w tym przypadku te operację musi przpeorwadzić firma która zbiera śmeici
    albo ich odbioroca.

    TO KOSZTUJE. Co zabawniejsze jak sie ustali bardziej szegółowe sortowanie
    śmieci w miejscu zbiórki to koszty wzrosną bo trzeba będzie każdą frakcję i
    tak przesortować.

  • 42. Data: 2013-10-02 00:26:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > złotych dopłaty że niby nowocześniejszy piec zamontujesz. Wypiąstkują
    > Cie w przedbiegach. A ktoś pójdzie i oczywiście bez żadnych
    > znajomości wynajmie od gminy ładny kawałek terenu na sortownie. Od
    > razu z jakimiś budynkami oczywiście. Jego projekt dostanie najwięcej
    > plusów dodatnich i załapie się na kilka milionów złotych bezzwrotnej
    > pomocy z pieniędzy UE. Trzeba przyznać ze tym pociotom też się
    > spierdoliło życie. Były czasy że kupowali fabryki za równowartość
    > tego co fabryka w dniu sprzedaży miała w kasie i na koncie. I w

    ale pierdolisz kogutek...

    takie typowe gadanie frustrata co mu nic w życiu nie wyszło i szuka winnych
    wszędzie.

  • 43. Data: 2013-10-02 00:28:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4cx1000 wrote:
> [...]
    > pierdół, od krasnali po krawężniki. Robi się na potęge polary i inne
    > syntetyczne ubranka. Kiedyś oglądałem program na ZDF to praktycznie z
    > tego surowca nawet słupki ogrodzeniowe albo przydrożne się produkuje.

    > Nie prawda. Te tankowce do Chin puste nie muszą wracać, bo jak wiesz
    > Cały świat do Chin to tylko gotówke eskportuje lub surowce. A gdy w
    > Europie to wszędzie blisko i a i tez TIRy nie wracają puste.

    > Nie prawda. Za kilo nakrętek w skupie dostanę 70gr. Skup z zarobkiem
    > zawiezie do producenta po 1,40 za kilo. Wychodzi tona 1400zł, drożej

    no to już na co czekasz rób biznes, będziesz bogaty... :)

    jaką objętość ma tona zakrętek i ile tych zkrętek trzeba na tonę uzbierać.

  • 44. Data: 2013-10-02 08:32:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 października 2013 00:28:15 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > 4cx1000 wrote:

    > jaką objętość ma tona zakrętek i ile tych zkrętek trzeba na tonę uzbierać.
    Podpowiem:
    Ok 1 miliona sztuk.

  • 45. Data: 2013-10-02 08:37:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 października 2013 00:28:15 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > jaką objętość ma tona zakrętek
    Podobno ok 10m3

  • 46. Data: 2013-10-02 08:38:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.10.2013 00:26, Marek Dyjor pisze:

    > ale pierdolisz kogutek...
    >
    > takie typowe gadanie frustrata co mu nic w życiu nie wyszło i szuka
    > winnych wszędzie.

    Cóż, on stanowi dyżurny elektorat wszelkich oszołomów z naziolskim
    zacięciem - Hitler też wygrał wybory bo takim tłumokom dał prostą i
    wygodną odpowiedź, kto jest winien problemom.

    "Oni winni!"
    "Dajcie mi!"

    Taka mantra ciemnej masy...

  • 47. Data: 2013-10-02 10:07:16
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-01 15:29, Kris pisze:

    > Pisze to osoba używająca rdzennie polskiego imienia Megi;)

    hihihi
    ale jaja

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2013-10-02 13:22:30
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 października 2013 15:26:17 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Praktycznie wszędzie po wprowadzeniu nowej ustawy ilość śmieci drastycznie wzrosła.

    Dokladnie tak tez jest u nas. Szczegolnie segregowanych.

    > Poczytaj np posty Plumpiego/użytkownika- sam przyznaje że ma śmieci nagromadzone na
    posesji od dłuzszego czasu pewnie i chce się ich pozbyc

    Uzytkwnik to plumpi !? :D

    > Wokół mnie jest sporo tzw nieużytków i dotychczas np skoszoną trawe z trawnika
    okoliczni mieszkańcy wysypywali na te porośniete chwastami pola(nic w tym złego w
    sumie) Jednak już w lipcu i sierpniu widziałem że większośc tej trawy stoi karnie w
    workach foliowych przeznaczonych do wywózki. Moja siostra w okolicznej

    Dokladnie tak -> moj sasiad zawsze kompostowal ta trawe a teraz mu sie nie
    chce (lub miejsca brakuje) i pakuje w wory - a z jednego koszenia czasem
    jest kilka workow, a kosi sie raz na tydzien... :) W tej kategorii smieci
    chyba jest najwyzszy wzrost ilosci wyrzucanego materialu :)

    > To samo z plastykami- nagle ich sie wiecej pojawiło stad te błedne planowane ilości
    wywózek- nie spodziewali się ze plastyków objetościowo będzie wiecej jak niesortu i w
    większościo miast poplanowali dwie wywózki na miesiąc niesortu a jedną sortu. A
    powinno być odwrotnie.

    U mnie tak jest i tez wszyscy zauwazaja, ze to glupota. Moze sie cos w tej
    kwestii zmieni - zobaczymy :) Mamy na facebooku biuro prezydenta miasta
    ktore dziala calkiem sprawnie wiec nawet sie nie trzeba fatygowac osobiscie,
    ani nekac telefonicznie - taki publiczny post potrafi zdzialac znacznie
    wiecej :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2013-10-02 13:40:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 października 2013 08:32:30 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Podpowiem:
    > Ok 1 miliona sztuk.

    Z ciekawosci zwazylem standardowa zakretke z coca-coli 1-2l i wazy 2g.
    Na kilo wychodzi 500 szt. Na tone 500 tys sztuk.

    Zona zbiera dla kuzynki (bo tez maja jakastam akcje zbierania w szkole) i mam
    w worku 65 zakretek - 128g. Wychodzi prawie identycznie 507 szt. na kg.

    Worek zajmuje na oko 8x8x8cm = 500cm3, tj. 1kg = 3900cm3, a 1t = blisko
    4mln cm3, czyli 4 m3 :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 50. Data: 2013-10-02 13:43:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.10.2013 13:40, Adam pisze:

    > Z ciekawosci zwazylem standardowa zakretke z coca-coli 1-2l i wazy 2g.
    > Na kilo wychodzi 500 szt. Na tone 500 tys sztuk.

    Kilo to tysiąc.

    Może masz na myli kilogramy?