  • 1. Data: 2013-09-29 22:11:22
    Temat: Bednarka w okół budynku
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Tak się zastanawiam.
    Przy okazji kładzenia kostki i podbudowy pod nią odkryłem, że mam
    bednarkę w peszlu puszczoną. Po jaką cholerę tak to zrobiono? Ma ktoś
    jakiś pomysł?
    Mnie się wydawało, że im więcej i "mokrzej" zakopane, tym lepiej
    (mniejsza rezystancja uziomu wychodzi).
    Mogę jeszcze zrozumieć bednarkę pomiędzy trafem a szafą-przyłączem
    (korozyjne tematy?), ale dalej w okół budynku, nic nie wymyślę.

    Sieć TN-C.

    Irek.N.

  • 2. Data: 2013-09-29 22:43:07
    Temat: Re: Bednarka w okół budynku
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    >Mnie się wydawało, że im więcej i "mokrzej" zakopane, tym lepiej (mniejsza
    >rezystancja uziomu wychodzi).

    słusznie ci sie wydawało - zrób pomiary uziemienia tak na wszelki wypadek.

    b.

  • 3. Data: 2013-09-29 23:05:40
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > słusznie ci sie wydawało - zrób pomiary uziemienia tak na wszelki wypadek.

    No tak. Instalację robił energetyk z dużym bagażem doświadczenia, więc
    szukam czego nie wiem, bo w taki błąd tak łatwo nie uwierzę.
    A pomiary, jak tylko szafę zakończymy podłączać. Strasznie rozbudowała
    się w międzyczasie.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2013-09-30 05:50:07
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > mam bednarkę w peszlu puszczoną. Po jaką cholerę tak to zrobiono?

    Odgromowka. A jak piorun przy*, to ten peszel w niczym nie przeszkodzi.
    Ale po co ktos sie tak napracowal? Pewnie po cholere;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2013-09-30 07:13:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Irek N. wrote:
> [...]
    > Mogę jeszcze zrozumieć bednarkę pomiędzy trafem a szafą-przyłączem
    > (korozyjne tematy?), ale dalej w okół budynku, nic nie wymyślę.

    ty lepiej sprawdź czy ci zbrojenia w peszlach nie dali :)

  • 6. Data: 2013-09-30 22:40:18
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > ty lepiej sprawdź czy ci zbrojenia w peszlach nie dali :)

    Nie dali, sam tymi rękoma beton filmowałem :)
    Ale też nie pospawali zbrojeń razem, nie dali bednarki w środek... mało
    elektryczni byli, a ja jak widać przy nich :( Teraz trzeba na około
    ganiać z "drutem".

    Miłego.
    Irek.N.

  • 7. Data: 2013-10-01 09:07:50
    Temat: Odp: Bednarka w okół budynku
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    >Ale też nie pospawali zbrojeń razem, nie dali bednarki w środek... mało
    Aby pospawać, to i tak trzeba najpierw związać,
    więc to dodatkowa robota.
    Na budowie nikt nie robi sobie dodatkowej roboty za darmo.
    Bednarkę, to jeszcze "wrzucą", bo to z godzina roboty.
    Jednak spawanie zbrojenia, to ze 2-3 dni,
    tyle co skręcanie, a do tego sprzęt, odpowiedni personel itp.
    Z moich obserwacji wynika, że beton wszystko przykryje,
    więc większość ludzi nie stara się zrobić starannie zbrojenia.
    Stąd też jest powiedzenie: wrzucić pręty w beton.
    Nieodzowna jest też wspólna praca i kontrola, gdyż przy tak wysokim stopniu
    nieuczciwości,
    może się okazać, że zamówiona usługa spawania odbyła się tylko w wyobraźni
    i przy rozliczeniu.

    S.

  • 8. Data: 2013-10-01 09:40:17
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Bednarkę, to jeszcze "wrzucą", bo to z godzina roboty.
    > Jednak spawanie zbrojenia, to ze 2-3 dni,

    Przecież nie spawasz całości - jeśli to ma być w celu uzyskania uziomu
    fundamentowego, tylko jeden z prętów. I bednarki kłaść nie trzeba :)
    U mnie to trwało z godzinę, właściwie to zdecydowałem sie na to w trakcie
    oczekiwania na betoniarkę, zdążyłem pospawać zanim przyjechała.

    b.

  • 9. Data: 2013-10-01 10:31:32
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > U mnie to trwało z godzinę, właściwie to zdecydowałem sie na to w trakcie
    > oczekiwania na betoniarkę, zdążyłem pospawać zanim przyjechała.
    Można różnie zrobić.
    Irek napisał:
> [...]
    Odniosłem się do tego.
    Chociaż ja uważam, że aby zbrojenie było dobre,
    to przed zalaniem musi być sztywne.
    W związku z powyższym, jeśli już wchodzi w grę spawanie,
    to można to zrobić na wiele sposobów:
    a) zadbać o dobry uziom
    b) zadbać o dobrze wykonane zbrojenie mechaniczne
    c) a+b
    Czyli może i dobrze by było pospawać całość, ale to dużo roboty.
    S.

  • 10. Data: 2013-10-01 14:04:41
    Temat: Re: Odp: Bednarka w okół budynku
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > c) a+b
    > Czyli może i dobrze by było pospawać całość, ale to dużo roboty.

    Ależ nikt nie myślał chyba o spawaniu strzemionczek?
    Pręt, może dwa w okół obiektu i tyle, powinno wystarczyć jak mi się wydaje.
    Co innego przemysłówka/hurt. Wtedy może się okazać, że
    zgrzewanie/spawanie tańsze niż krępowanie. "Elektryka" wtedy niejako
    przy okazji jest.

    Miłego.
    Irek.N.