  • 61. Data: 2014-02-24 14:12:28
    Temat: Re: Śmieci cd
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 14:05:07 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Znalazlem:
    > http://stacje.katowice.pios.gov.pl/monitoring/

    Oooo przy okazji cos dla Manka - podaja calkowite promieniowanie sloneczne
    w W/m2 :D Srednia dla 2013 wyniosla u mnie 90W/m2, czyli 1m2 solara w ciagu
    roku u mnie jest w stanie zebrac (nie liczac strat) maksimum 788 kWh, czyli
    dwa plaskie 1,8m2 netto kazdy dadza max 2800kWh. Cena zestawu z allegro
    9k pln, 2800kWh moja pompka generuje przy COP3 za ok. 300 pln. Zwrot po
    30 latach. Odliczajac prad do pompek i sterownika, sprawnosc zestawu oraz
    momenty kiedy uzyskanej energii nie da sie wyciagnac dalej podtrzymuje
    decyzje ze solary poki co sa dla mnie nieoplacalne :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 62. Data: 2014-02-24 14:25:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 24 Feb 2014 04:23:34 -0800 (PST), Adam

    > A tak z czystej ciekawosci - ktos sie orientuje czy/gdzie jest jakas strona
    > gdzie moznaby porownac wartosci tych wszystkich pylkow, zawiesin i innych
    > zanieczyszczen w powietrzu w tym roku i zeszlych latach? Ciekawy jestem
    > czy w praktyce to widac w tych danych :)

    Raczej upierdliwego smrodu jako takiego to nie ujmują. Choć niewątpliwie
    jest to powiązane z konkretnymi związkami w powietrzu. Pytanie tylko,
    którymi konkretnie i czy jest to akurat monitorowane.

    Inna sprawa, że ja poprzednie lata mocno smrodziłem/kopciłem (paląc tylko
    węglem i drewnem, bez "dodatków"), a w tym roku palę takimi samymmi
    paliwami, ale już nie smrodzę/kopcę zupełnie. Walka zajęła 3 miesiące, ale
    udało się dojść do spalania drewna/węgla bez dymu i... typowego smrodu.

    Teraz emituję z komina tylko CO2 (choć ze względu na zakupiony
    wysokokaloryczny węgiel i badziewiasty piec w skrajnie niekorzystnych
    sytuacjach poleci jakiś cienki dymek -- ale to rzadkość).

    Mnie boli, że nikt z wyższych sfer (UMa/Sejm) jako kraj oparty na węglu nie
    uczy/promuje czystego palenia w piecach. :/

    --
    Pozdor Myjk

  • 63. Data: 2014-02-24 15:16:22
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-24 14:12, Adam pisze:

> [...]
    > momenty kiedy uzyskanej energii nie da sie wyciagnac dalej podtrzymuje
    > decyzje ze solary poki co sa dla mnie nieoplacalne :D

    No przeciez nikt Cie nie przekonuje, ze jest oplacalne. Troche jednak
    uscisle zalozenia:

    http://allegro.pl/zestaw-solarny-hewalex-2-tlpam-200
    -fvat23-nowosc-i3964234614.html

    http://allegro.pl/zestaw-solarny-hewalex-3-tlpam-300
    -fvat23-nowosc-i3964335369.html

    Z tym, ze... te zestawy a wlasciwie kolektory sa z aluminium. Nie mam
    pojecia jak to podlaczyc z baniakiem, tj. przy pomocy jakiej rury zeby
    to sie nie gryzlo. No trzebaby sie zastanowic acz mnie nie przekonuje.
    No i sprawa bardziej tradycyjna:
    http://allegro.pl/hewalex-zestaw-solarny-2tlp-200w-k
    rakow-i3968532128.html

    http://allegro.pl/zestaw-solarny-hewalex-3-tlpkompak
    t-300hb-i3975535172.html

    Wiec dla dwoch kolektorow cena bedzie ok. 7 tysi. Nie jest tak lekko
    niestety, bo do tego trzeba dokupic jakies uchwyty i takie tam. Koszt
    pewnie miedzy 300 a 500 zyla. Samemu tez trudno to na dach wsadzic.
    Teraz zalezy dla jakiego zrodla bedziemy to liczyc. Dla gazu to jakies
    600 - 700 zyla, dla pradu prawie 2 tyski, a dla wegla wylacznie komfort.
    Lepszy stosunek ceny do uzyskow bedzie mial zestaw z trzema kolektorami,
    ale tez te wode trzeba zuzywac a nie tylko produkowac. Obiektywnie rzecz
    ujmujac zestaw zwroci sie po ok. 10 latach. Czy to duzo czy malo to
    kazdy sobie musi odpowiedziec sam. Jak dla mnie argumenty w stylu
    koniecznych napraw po tym okresie to o kand d. mozna sobie. A nawet
    jesli przyjdzie wymienic pompke po tym okresie to co to jest skoro te
    2800 kWh pozniej mamy niemal za darmo (pomijam niuanse typu lokata
    bankowa, inflacja, czy wzrost cen pradu).

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 64. Data: 2014-02-24 15:18:59
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-24 14:05, Adam pisze:
> [...]
    pamiętam więc nie przeglądaj danych bo się wystraszysz i wyprowadzisz;)

    > Znalazlem:
    >
    > http://stacje.katowice.pios.gov.pl/monitoring/
    >
    > Trzeba kliknac w pomiary automatyczne - stacje - Wodzislaw, potem wybrac rok
    > i raport roczny.
    >
    > Co widze (grudzien-styczen-luty):
    >
    > - 2011: pyl zawieszony: 87 / 128 / 113
    > - 2012: pyl zawieszony: 78 / 61 / 172
    > - 2013: pyl zawieszony: 132 / 89 / 92
    > - 2014: pyl zawieszony: 60 / 76 / 91
    >
    > Ciezko wywnioskowac czy poprawa jest wynikiem dzialania ustawy smieciowej
    > czy po prostu zime mamy ciepla i ludzie ogolnie pala mniej :)

    Moim zdaniem rok 2013 wskazuje raczej na wplyw w najwiekszym stopniu
    pogody. Moze nie chodzi tu tyle o temperature co o dlugosc okresu
    grzewczego.

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 65. Data: 2014-02-24 21:45:50
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-02-24 09:09, Kris pisze:

    > Am po kiego dyskutujesz z firmą wywozowa.

    To naprawdę nie ma sensu, bo ja swoje, a Ty swoje.
    Wskaż mi miejsce, w którym napisałem, ze dyskutowałem z firmą wywozową.
    Proszę, najpierw przeczytaj moją wypowiedź, za nim cokolwiek będziesz
    chciał komentować.
    Piszę już po raz ostatnie, bo dalsza dyskusja, w której muszę pisać to
    samo i tłumaczyć, że źle zrozumiałeś to co napisałem wcześniej, jest po
    prostu bezsensowna.
    Nie rozmawiałem ani z pracownikami, ani z kimkolwiek z firmy wywozowej.
    Ja tylko i wyłącznie rozmawiałem z urzędniczką z gminy.
    To moja sąsiadka dyskutowała z pracownikami firmy wywozowej, a nie ja.
    To jej nie chcieli opróżnić dodatkowego pojemnika.

    > Płacisz gminie i od nich wymagaj.

    Przecież wyraźnie pisałem, że domagałem się od urzędników w gminie,
    którzy się zajmują śmieciami.

    > To głupota lokalnych urzędników ale nawet jak są naklejki to MUSZĄ odebrać
    wszystkie śmieci.

    To jest tylko twoje zadanie i twoje pobożne życzenie..
    Jeżeli uważasz inaczej to wskaż zapis prawny, który nakazuje zabranie
    wszystkich śmieci.

  • 66. Data: 2014-02-24 22:17:04
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-02-24 09:59, Myjk pisze:
    > Fri, 21 Feb 2014 18:03:58 +0100, uzytkownik

    > Ustalmy coś. Nie "teraz", tylko akurat Tobie i Tobie podobnym.

    Co znaczy "Tobie i Tobie podobnym"?
    Mógłbyś przestać "jeździć po mnie jak po świni" i prowadzić dyskusję bez
    epitetów osobowych pod moim adresem?

    > Czyli masz pretensje, że produkujesz śmieci na potęgę więc i musisz za to
    > odpowiednio więcej zapłacić.

    A czy mógłbyś byś łaskawy przeczytać co napisałem i nie wypisywać
    kolejnych bzdur?
    Po pierwsze ja nie produkuję na potęgę, lecz sprzątam kupioną posesję po
    poprzednich właścicielach, którzy wszystko chomikowali i mieli do tego
    bardzo specyficzne poczucie estetyki, np. upiększanie ogródka oponami
    wkopywanymi w ziemię, czy też stawianie ogromnej masy plastikowych,
    dużych wazonów oraz kwietników, które po kilku latach stania na słońcu
    zaczęły się kruszyć i rozpadać.
    Po drugie płaciłem i chcę płacić odpowiednio więcej, ale po wejściu
    ustawy nie mam takiej możliwości. Pisałem, że przed wejściem
    popierniczonej ustawy co miesiąc firma śmieciarska opróżniała mi
    kontener o pojemności 1100 litrów za 50zł i to było uczciwe. Mogłem
    przecież dzierżawić pojemnik 120 litrów i płacić kilkanaście złotych,
    ale ze względu na ilość śmieci z posesji, dzierżawiłem pojemnik 1100 litrów.
    Po wejściu ustawy firma wywozowa nie chce opróżniać dodatkowych
    pojemników, a z workami są problemy, bo nie ma ich gdzie składować i
    trudno jest je także transportować, aby
    się nie potargały. Na podwórku także trudno je przechowywać, bo w nocy
    dobierają się do tych worków koty i psy i przez to muszę je składować w
    kotłownio-pralnio-suszarni, gdzie obrzydliwie śmierdzą. A jak są
    wystawiane na dwór i do odbioru w plastikowych pojemnikach, które
    mieszkańcy sami zakupili to firma wywozowa nie chce ich odebrać.

    > Czy to nie wydaje się logiczne, że więcej
    > śmieci to większa stawka za utylizację tych śmieci?

    Nie wydaje mi się, ja to wiem, że więcej śmieci to wyższa stawka, ale
    nie mam obecnie możliwości prawnych podpisać z jakąkolwiek firmą
    wywozową, drugiej umowy na wywóz śmieci z prywatnej posesji, a to na co
    się zgadza gmina jest dla mnie złe.
    Kiedy wyczyszczę posesję i pozbędę się wszystkich śmieci po starych
    właścicielach to to co daje mi obecnie gmina będzie prawie
    wystarczające, poza okresem zimowym, kiedy jest sporo popiołu po węglu.

    > Czy nie jest logiczne,
    > że posortowane śmieci mniej kosztują niż nieposortowane? Już o tym kiedyś
    > dyskutowaliśmy:

    > produkuj mniej śmieci i segreguj -- to jest możliwe --
    > będziesz odpowiednio mniej płacić. Jak Ci się nie chce, to płać -- bo kto
    > bogatemu zabroni.Tylko nie marudź, że w końcu jest sprawiedliwie i płacisz
    > za tyle ile produkujesz. I nie, nie przekonuje mnie w najmniejszym stopniu,
    > że poprzedni właściciel Twojej działki był syfiarzem.

    Czy naprawdę masz problem ze zrozumieniem tego, co napisałem?
    Ja swoje, a ty swoje.

    > Ja widzę, poza dotychczasowymi zgrzytami z wyborem odbiorcy (Wawa) i
    > problemem z pojemnikami, same zalety. Obecnie dostawili mi w końcu kosze,
    > co, prędzej czy później, nastąpić musiało

    A u mnie nie chcą opróżniać tych, które ludzie sami pokupowali i
    dostawili, bo w zimie pojemnik 240 czy 120 litrów jest za mały na popiół
    z całego miesiąca.

  • 67. Data: 2014-02-25 07:42:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 24 Feb 2014 22:17:04 +0100, uzytkownik

    > Po pierwsze ja nie produkuję na potęgę, lecz sprzątam kupioną posesję po
    > poprzednich właścicielach, którzy wszystko chomikowali i mieli do tego
    > bardzo specyficzne poczucie estetyki,

    Tak, czytałem tę bajkę jakiś czas temu. W takim razie jednym zdaniem:
    zapłać, wywieź, będziesz na bieżąco i będziesz mieć problem z głowy.

    Póki co robisz najgłupszą rzecz jaką można robić -- generalizujesz. Bo
    zrzucanie swoich problemów, a odziedziczonych po poprzednich właścicielach,
    na garb jakieś tam ustawy, jest skrajnie bezsensowne. Fakt jest taki, że
    ustawa wykonała swoją pracę i dużo więcej jest z tego korzyści niż można
    naliczyć wad.

    --
    Pozdor Myjk

  • 68. Data: 2014-02-25 07:51:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 22:17:04 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:

    > A u mnie nie chcą opróżniać tych, które ludzie sami pokupowali i
    > dostawili, bo w zimie pojemnik 240 czy 120 litrów jest za mały na popiół
    > z całego miesiąca.
    Napisz w końcu jaka gmina.
    Nie wierzę że pracownicy firmy wywozowej tak wybrzydzają.
    U nas to nie do pomyślenia.
    A z drugiej strony jak masz tony śmieci po poprzednim właścicelu to nie domagaj sie
    od gminy żeby to zabrali w ramach umowy tylko zamów dodatkowy pojemnik, zapłać i
    wywiozą.

  • 69. Data: 2014-02-25 15:09:24
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-02-25 07:42, Myjk pisze:
> [...]
    > na garb jakieś tam ustawy, jest skrajnie bezsensowne. Fakt jest taki, że
    > ustawa wykonała swoją pracę i dużo więcej jest z tego korzyści niż można

    No tak. To nie mieści się w twoich rameczkach niebieskich okularków,
    dlatego innych uważasz za bajkopisarzy.
    Zarzucasz mi generalizowania, a dokładnie sam to robisz.twierdząc, że
    ustawa jest dobra i wszędzie jest dobrze, bo u ciebie jest dobrze.
    Piszesz ustawa "ustawa wykonała swoją pracę". Tak, masz rację wykonała
    pracę polegającą na narzuceniu norm ile komu wolno wygenerować i pozbyć
    się śmieci.
    Masz szczęście, że ty akurat mieścisz się w tych widełkach. Szkoda
    tylko, że nie dostrzegasz problemów tych, którzy się w nich nie mieszczą.
    Dalsza nasza dyskusja jest bezsensowna, bo ty uważasz, że wiesz lepiej.

  • 70. Data: 2014-02-25 15:47:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 lutego 2014 15:09:24 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Dalsza nasza dyskusja jest bezsensowna, bo ty uważasz, że wiesz lepiej.

    "Czy możesz podesłać link do uchwały o utrzymaniu czystości i porządku w
    Wasze gminie?"