  • 81. Data: 2012-05-02 23:44:51
    Temat: Re: Solar po roku 3235kWh
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > jaką powierzchnię domu zmarnowałeś na ktotłownei i skałd opału?

    8 m2

  • 82. Data: 2012-05-02 23:50:32
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 2 May 2012 15:35:10 +0200, 4CX250 napisał(a):

    > Rekreacyjnie. Spaliłem raptem 3 kubiki drewna.

    Ladna mi rekreacja :) Ja tej zimy grzalem kominkiem 3 miesiace i spalilem
    moze ze 2 kubiki....

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 83. Data: 2012-05-03 08:39:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 maja 2012 23:28:29 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > przelicz ile kosztowało jej zbudowanie. To są realne pieniądze kóre
    > wywaliłeś na etapie budowania

    Zauwaz ze rozmawiamy tu o solarach i CWU. Nawet gdyby Robert zdecydował sie na solary
    to kotlownie i tak musiał wybudować.
    Same solary chaty mu nie ogrzeją

  • 84. Data: 2012-05-03 10:17:24
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >kowalski. Kowalskiego solar będzie kosztował nawet przy uwzględnieniu tych
    >szumnie nazwanych 'dotacji', jakieś 6-8 tys, zatem koszt się podwaja, albo
    >wydłuża o kolejne 5 lat.

    A ja ponownie pytam o jakie dotacje chodzi ?

    Bo jeśli te "dotacje" gdzie trzeba brać kredyt w pewnym banku to okazuje się
    że tak naprawdę tą "dotację" niemalże zjada bank , odsetki i inne opłaty ..

    Sąsiad dom obok się orientował bo sam zakładał solary i jak sie dowiedział o
    tym dofinansowaniu i tych "kokosach" to machnął reką i sam kupił ..

    Więc jesli mówimy o tym "dofinansowaniu" to to zwykła ściema ...

    No chyba że coś się zmieniło i można sobie kupić za gotówkę solary i
    otrzymać jakąś refundację ...

    Bo jeśli nie można to gadanie o tej refundacji jest chyba dobre tylko dla
    sprzedawców którzy wciskają ludziom kity ..

  • 85. Data: 2012-05-03 10:27:42
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Dwa kolektory 2600,-
    >Zestaw pompowy ze sterownikiem 1000,-
    >3600,-. W czym masz problem?

    Dobra , daje 4000zł i mi wszystko montujesz i instalujesz i podłączasz ?

    Bo sąsiad dom na przeciwko ma solary. Montował rok temu , dokładnie szukał
    gdzie najtaniej i itd i płacił coś chyba około 10tys zł i montował mu to
    lokalny hydraulik a nie jakaś specjalistyczna firma ...

    Jakoś szukałem (na Allegro) i nie znalazłem zadnej oferty tańszej niż
    8000-9000zł z montażem , oczywiście nie mówię o podanych "pseudo cenach"
    które zawierają "dofinansowanie" , które jest dofinansowaniem banku a klient
    tego dofinansowania nie widzi na oczy ...

  • 86. Data: 2012-05-03 10:32:55
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >znaczy zbudowało sie za darmo?

    >jaką powierzchnię domu zmarnowałeś na ktotłownei i skałd opału?

    U mnie gazu nie ma ...

    U mnie kotłownia jest spiżarnią , pralnią i suszarnią.
    Z tego powodu muszę zachować czystość , bo dodatkowo jest położona pomiędzy
    kuchnią a garażem.
    Opał mam w workach , które sam pakuję.

    Po załadunku zawsze myję podłogę , tak samo po czyszczeniu pieca (mój piec
    ma kanały poziome , więc czyszczenie jest proste i ... czyste) , jak i po
    wybieraniu popiołu.

    Opał trzymam w garażu (21m2). W garażu jest też samochód i inne pierdoły.
    Poprzedni sezon (październik-maj) zamknąłem w około 2,2tonie opału za 740zł.
    (pierwszy sezon).
    Zostało mi jeszcze trochę opału z 3 zamówionych ton.

    Oczywiscie opał trochę zajmuje , ale jak się mądrze go umieści to można go
    optymalnie umieścić.

  • 87. Data: 2012-05-03 10:35:11
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Ladna mi rekreacja :) Ja tej zimy grzalem kominkiem 3 miesiace i spalilem
    >moze ze 2 kubiki....

    Ja rekreacyjnie spaliłem w kominku może kilka sztuk drewna ...

    A jak ktoś pali powyżej 1 kubika to nijak ma się to z rekreacyjnym paleniem

    Bo wygląda że ja też rekreacyjnie palę piecem i co około 10-11dni dosypuje
    rekreacyjnie oczywiście po 3 worki opału ;-)

  • 88. Data: 2012-05-03 10:56:20
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > Bo jeśli nie można to gadanie o tej refundacji jest chyba dobre tylko
    > dla sprzedawców którzy wciskają ludziom kity ..

    Dokładnie tak samo uważam...
    'ekolobbyści' górą i tyle.

    Powtarzam po raz n-ty jak mantrę:

    Jak koszt takiej instalacji spadnie poniżej 3 tys zł to zacznę się tym w
    ogóle interesować. W przeciwnym wypadku nie ma to sensu ekonomicznego.
    Wydawać teraz grubą kasę i nabijać kabzę całej masie cwaniaczków, żeby
    niby potem mieć coś, co ma się i teraz, tylko uzyskane innym sposobem i
    w rozsądnych pieniądzach...

    hahaha.

    Zakrakać może i mnie możecie - czego próby już tu widzę - ale
    przekonać... niestety, liczby do mnie bardziej przemawiają niż ideologia
    :-)))

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 89. Data: 2012-05-03 14:50:58
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Wed, 02 May 2012 14:58:58 +0100, Kris <k...@g...com> wrote:

    > Troche to naciagane. Inwestowac kupe kasy teraz dla hipotetycznych
    > korzyści POTEM.

    Juz pisalem - jesli dla kogos perspektywa 10 lat (a pewnie polowa tego) to
    strasznie dlugo to ja nie mam pytan.
    A nie, mam jedno ;) Na emeryture tez nie odkladasz kasy "bo to dopiero za
    40 lat" (zakladajac, ze zaczales pracowac po studiach)? ;)

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 90. Data: 2012-05-03 14:53:45
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Thu, 03 May 2012 09:56:20 +0100, Robert G <r...@g...pl> wrote:

    > Zakrakać może i mnie możecie - czego próby już tu widzę - ale
    > przekonać... niestety, liczby do mnie bardziej przemawiają niż ideologia
    > :-)))

    Tyle, ze te liczby mowia cos dokladnie odwrotngo niz Ty starasz sie
    uzasadnic.
    Zeby nie ucieklo to powtorze - inwesujesz 5 tys zl a po max 10 latach
    (bardzo pesymistycznie liczac) "zarabiasz" 500 zl rocznie (bardzo
    optymistycznie liczac, ze ceny mediow nie wzrosna).

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com