  • 31. Data: 2012-04-12 12:08:59
    Temat: Re: Solar-przekroczone 3000kWh
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > ROTFL

    > Powiedzmy, że ten twój solar zacząłby stale produkować 20kW energii - na
    > co niby byś ją wykorzystał? ;->

    głupie pytanie... naprawdę nie wiesz na co?!

    na odparowanie czynnika roboczego !!!

    ;-)

  • 32. Data: 2012-04-12 12:28:02
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    n-forums@ynma1...
    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2012 10:56:24 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    >Tu zgoda. Ale Marek Dyjor zarzucił mi że 200litrów CWU dziennie to
    >bredzenie więc staram się ustalić jak jest faktycznie a dane >szacunkowe
    >potwierdzają to co napisałem.

    Ja obserwuje takie zjawisko, ze woda jak ma te 48C wieczorem, bo mniej
    wiecej do tylu jest grzana solarem, to rano kapal bym sie w wodzie ok. 30C
    po wieczornej kapieli pieciu osob. Do mycia porannego wiecej jak 30C nie
    trzeba, ale do kapieli to tak sobie. Nie wiem tez ile tej wody w baniaku
    dokladnie jest, w kazdym razie termometr na gorze sie "macza". Na dole jest
    8-10C. Mniej wiecej te 300 litrow wody na moja rodzine nie wydaje sie byc za
    duzo. W tym sa straty cyrkulacji i baniaka.

    [...]
    >Zgoda
    >Ale licznik solara będzie nabijał kolejne kWh. A będzie to energia
    >niewykorzystana- np straty dobowe baniaka.

    Nie bedzie, bo liczone kWh to dokladnie tyle ile trafia do baniaka. Straty
    to oddzielny temat i nie zwiazany z produkcja solara, bo wystepuja zawsze.

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2012-04-12 12:29:52
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > zakładasz jakies wielkosci akumulatora ciepła i powierzchni solarów.
    > Napisz wyraźnie ze u ciebie zjawisko nadwyżek nie występuje. Ale nadwyżki
    > teoretycznie wystąpić mogą. A im wieksze solary dedykowane w strone
    > wspomagania CO tym wieksze szanse ze latem energii bedzie za dużo.

    Ja sie zajmuje konkretnym przykladem, a nie pisaniem doktoratu z instalacji
    solarnych.

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2012-04-12 12:46:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.04.2012 12:29, Maniek4 pisze:

    > Ja sie zajmuje konkretnym przykladem, a nie pisaniem doktoratu z instalacji
    > solarnych.

    Ale oczywiście swoim zwyczajem nie byłeś w stanie normalnie napisać, że
    w twojej instalacji nigdy nie wyprodukowałeś dość energii, żeby coś się
    mogło zmarnować.

  • 35. Data: 2012-04-12 14:56:56
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 11 Kwi, 20:39, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > ROTFL
    >
    > Powiedzmy, że ten twój solar zacząłby stale produkować 20kW energii - na
    > co niby byś ją wykorzystał? ;->

    Troche Mańka4 obronie.
    Jesli on odczytal ze sterownika te kWh a ten sterownik obliczal te
    energie z roznicy temperatur miedzy wejsciem i wyjsciem do bufora i
    przeplywu to w sytuacji kiedy solar i bufor sa w rownowadze to
    sterownik nic nie zliczy. W praktyce w sytuacji kiedy bufor bedzie
    nagrzany to roznica temeratur bedzie niewielka i energia oddana bedzie
    tak samo niewielka.

    Dlatego ja bym mu w te 3000kWh uwierzył. Po prostu sie chlopak duzo
    kąpie albo myje auto w cieplej wodzie...
    Lepsze byly by rezultaty podane w podziale na miesiace albo wrecz
    uzyski codzienne. Wtedy mozna by sobie pofilozofowac ile on tej
    energii potrzebuje i zuzywa.

    W praktyce moze sie okazac ze zainstalowanie solarow nie powoduje
    zmniejszenia oplat za energie tylko powoduje ze sie nie szczypiemy z
    uzywaniem cieplej wody i za to nie placimy dodatkowo. Ale to juz inny
    temat.

  • 36. Data: 2012-04-12 15:34:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Tu zgoda. Ale Marek Dyjor zarzucił mi że 200litrów CWU dziennie to
    > bredzenie więc staram się ustalić jak jest faktycznie a dane
    > szacunkowe potwierdzają to co napisałem.

    bo mam rodzinę i wiem ile wody ciepłej zużywam...

  • 37. Data: 2012-04-12 15:47:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2012 15:34:58 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > bo mam rodzinę i wiem ile wody ciepłej zużywam...

    Bo sam powołałes się na "normy" A normy mówia tyle ile napisałem;)

    Masz wodomierz na CWU?
    Jeśli masz 4 osobowa rodzine to zapewne wody zuzywasz ok 16m3 miesięcznie czyli ok
    500litrów dziennie.
    Ile z tego szcujesz jest CWU?

  • 38. Data: 2012-04-12 15:54:08
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >sterownik nic nie zliczy. W praktyce w sytuacji kiedy bufor bedzie
    >nagrzany to roznica temeratur bedzie niewielka i energia oddana bedzie

    Dokladnie tak wlasnie jest.

> [...]
    >Lepsze byly by rezultaty podane w podziale na miesiace albo wrecz
    >uzyski codzienne. Wtedy mozna by sobie pofilozofowac ile on tej

    Sterownik zlicza to kazdego dnia. Zainteresowanym moge podac kazdy dzien z
    osobna, tyle, ze to niewiele wnosci moim zdaniem.

> [...]
    >zmniejszenia oplat za energie tylko powoduje ze sie nie szczypiemy z
    >uzywaniem cieplej wody i za to nie placimy dodatkowo. Ale to juz inny

    To nie tak. Energia pozyskana obniza koszty gazu u mnie. Jak by nie bylo to
    ten sam baniak. Nie ma innej mozliwosci niz obnizenie rachunkow za gaz.

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2012-04-12 17:09:48
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 12 Kwi, 15:54, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    > Dokladnie tak wlasnie jest.

    > Sterownik zlicza to kazdego dnia. Zainteresowanym moge podac kazdy dzien z
    > osobna, tyle, ze to niewiele wnosci moim zdaniem.

    Podrzuc. Od przybytku glowa nie boli.
    Interesujace bedzie np. Jak wyglada roznica miedzy srednim dniem w
    lato a maksymalnym w zime...

  • 40. Data: 2012-04-12 18:04:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
    > Czyli pewnie wyjdzie około 4 tys/sezon. Cudów nie ma.

    > Skoro tak twierdzisz to znaczy ze TOBIE sie opłacają.
    > Ja np uważam że 12tys(tyle kosztował Ciebie solar) starczyłoby na
    > grzanie ciepłej wody gazem przez 100-120 miesięcy, czyli zwrot
    > solarów to oszczędnie licząc(zakłądam że 8 miesięcy w roku zapewnia
    > 100% CWU) 10-15lat.
    > Tobie się opłaca , wg mnie nie bardzo.

    czyli realnie po odliczeniu dotacji zapłącił jakieś 7000