  • 11. Data: 2016-04-02 13:29:38
    Temat: Re: Solary do basenu
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chlor zapewia przejrzysty blekit wody w basenach plus filtrowanie. Skad wiem?. Mialem
    maszyne chlodzona woda. Byl bufor 500 litrow. Plastikowy pojemnik. W pewnym momencie
    ozyl. W ramach eksperymentu dolalem wybielinki. Bardzo malo. Po kilku dniach woda
    zrobila sie czysta, przejrzysta. Pozniej dolewalem na ponad tysiac litrow wody dwie
    zakretki wybielinki co dwa tygodnie. I to wystarczylo zeby woda nie podlegala
    ozywianiu byla czysta i nie smierdziala.

  • 12. Data: 2016-04-02 20:26:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-04-02 09:10, gizmacz wrote:
    > A wymiennik jaki/z czego?

    A taki zwykły do CO. Czekam kiedy go szlag trafi, ale jakoś nie trafia.

  • 13. Data: 2016-04-02 20:37:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-04-02 12:31, Myjk wrote:
    > Do usuwania glonów jest inna chemia niż do usuwania zmętnienia.
    > Patrz koagulant.

    Używałem *wszystkiego* co się dało na przestrzeni kilku lat. Pomaga
    tylko stosowanie naprawdę silnej chemii. Nie chce jej stosować. Woda
    smierdzi intensywnie chlorem i ch... wie jeszcze czym i dopiero wtedy
    jest w miarę czysta i bez osadów. Więc wylewam co pi x drzwi 1.5tyg, ale
    basen to dmuchany rant 3m średnicy wiec niewiele tego jest. Natomiast na
    osady w rurach nie pomaga najsilniejszy chlor czy tlen, puszczalem
    kilkanascie godzin w obiegu zamkniętym i nic. Matowieją od środka. Widać
    ślicznie na przezroczystych przewodach od pompek basenowych. Jak mówie
    takie osady wypłukałem dopiero NaOH, w tym kilka ktore wyglądaly jak
    siedliska glonów ("płatki") mimo ze w obiegu lata woda basenowa z
    chemią. Najwyraźniej chlorożerne :/

    > Łomatko. :P

    Sprawdza się *znakomicie*. Wegiel tani jest a i tak pracuje latem
    grzejąc cwu. U mnie zarastanie glonami jest spowodowane głównie faktem
    że mam wodę 35+ stopnia w ciągu dnia.