  • 161. Data: 2015-09-09 09:20:43
    Temat: Re: Sposob na sk***syna z kosa spaliowa
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    et...

    > A Ty dalej mylisz wolność z prawem do robienia co się komu żywnie podoba.

    Ale on nie "robi co się komu żywnie podoba" on robi powszechną rzecz jaką
    jest koszenie własnego trawnika co więcej robi to w takich godzinach by być
    jak najmniej uciążliwym dla otoczenia.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 162. Data: 2015-09-09 09:35:29
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Popatrz na to inaczej: kupujesz sobie kawałek ziemi w cichej i spokojnej
    > okolicy, umawiacie się z sąsiadami, że wszystkie głośne prace wykonujecie
    > na przykład w sobotę przed południem.

    Niezła bajka...

    I przychodzi kowalski ni nie może domu postawić bo betoniarka może pracować
    tylko w sobotę rano.
    Albo w mieszkaniu remontu nie możesz zrobić.

    Znam z autopsji przykład takich sąsiadów co im się wydawało że ich sąsiad
    nie może w nocy motorem jeździć w skrócie sąd ich wyśmiał. Powołano biegłego
    sprawdził że tłumik jest, norma hałasu nie przekroczona więc może jeździć po
    drogach publicznych kiedy chce - bo to jego własność i jego prawo i
    jakiekolwiek jego ograniczenie wymaga _ustawy_ nie wystarczy regulamin
    wspólnoty czy uchwała gminy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 163. Data: 2015-09-09 09:41:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Jeśli przez swoją działalność oddziaływuje na sąsiednie działki (a tego na
    > ogół nie da się uniknąć) to ma to robić nie "ponad miarę". Kropka.

    No i nie robi!

    Nie ściągnął tłumika, nie wchodzi na wysokie obroty machając kosa w
    powietrzy nie kosi już skoszonego itd.

    Podaj w końcu jakikolwiek argument na ponad miarowość. Bo że działka większa
    i koszenie zajmuje więcej czasu to oczywistość.

    4 godziny na 500 m2 odpowiada 40 godzinom na 5000 m2 itd, ale to jest
    proporcja _wedle_ miary a nie _nadmiarowość_.

    > I zauważ, że nie chodzi tu o zakaz oddziaływania tylko o zakaz
    > oddziaływania "ponad miarę".

    Której w tym wypadku nie ma!

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 164. Data: 2015-09-09 09:45:26
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-09-09 09:35, Ergie wrote:
    > Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Niezła bajka...

    Może jednak przeczytaj ze zrozumieniem artykuł 144 KC i ewentualnie
    komentarze do niego i wtedy podyskutujemy.

    Bo jak na razie to jest dyskusja "jak ze ślepym o kolorach".

> [...]
    > jego własność i jego prawo i jakiekolwiek jego ograniczenie wymaga
    > _ustawy_ nie wystarczy regulamin wspólnoty czy uchwała gminy.

    Jak wyżej. Już nie mówiąc o tym, że jeżdżenie po drodze publicznej
    istotnie trudno uznać za podpadające pod art. 144 KC.

    Piotrek

  • 165. Data: 2015-09-09 09:50:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    et...

    > Wez miernik i sprawdz. Jezeli wg Ciebie zwykla kosiarka ogrodowa jest
    > glosniesjza niz kosa spalinowa, to polecam laryngologa.

    Nie znasz innych "narzędzi" niż kosa i kosiarka?

    > Poslugujesz sie tak demagogiczna i naciagana argumentacja, ze nie masz
    > prawa oceniac innych, bo od prawdy i rzetelnosci tej dyskusji jestes dosc
    > daleko.

    To Ty już w pierwszym poście zwyzywałeś innego człowieka więc nie pisz innym
    by nie oceniali bo w Twoich ustach to brzmi to żałośnie to raz.
    Po drugie fakty są takie że akurat w tej dyskusji to ja jestem daleki od
    oceniania. Ciągle piszę np. że nie ma dowodów na jego złośliwość. Ale kilku
    innych już wydało pochopny osąd to dwa.

    Przyszedłeś tu po radę jak dowalić innemu człowiekowi. Rady nie uzyskałeś
    tylko z kilku stron zachętę byś się ogarnął bo to Ty masz problem a nie on.
    Zamiast to przemyśleć dalej wylewasz na grupie swoje frustracje, zamiast
    przeprosić tego którego zwyzywałeś dlatego żegnam.

    PLONK

  • 166. Data: 2015-09-09 09:55:29
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-09-09 09:41, Ergie wrote:

> [...]
    >
    > 4 godziny na 500 m2 odpowiada 40 godzinom na 5000 m2 itd, ale to jest
    > proporcja _wedle_ miary a nie _nadmiarowość_.

    A jakby z areału działki i długości okresu wegetacyjnego wyszło, że musi
    kosić 24/7/365 to też byłaby oczywistość?

    No litości - jak już dajesz jakieś argumenty to przynajmniej je sobie
    przemyśl.

    > Której w tym wypadku nie ma!

    To jest Twoja opinia.

    Życie w społeczności wymaga generalnie dostosowania się do pewnych
    reguł. A jak ktoś nie potrafi to po to jest prawo, żeby mu "pomóc".

    I tak jest rola między innymi art. 144 KC

    Piotrek

  • 167. Data: 2015-09-09 09:58:31
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Może jednak przeczytaj ze zrozumieniem artykuł 144 KC i ewentualnie
    > komentarze do niego i wtedy podyskutujemy.

    > Bo jak na razie to jest dyskusja "jak ze ślepym o kolorach".

    "ponad przeciętną miarę"!
    "ponad przeciętną miarę"!
    "ponad przeciętną miarę"!
    "ponad przeciętną miarę"!
    "ponad przeciętną miarę"!
    "ponad przeciętną miarę"!
    "ponad przeciętną miarę"!
    "ponad przeciętną miarę"!
    "ponad przeciętną miarę"!
    "ponad przeciętną miarę"!

    Dotarło?

    > Jak wyżej. Już nie mówiąc o tym, że jeżdżenie po drodze publicznej
    > istotnie trudno uznać za podpadające pod art. 144 KC.

    Ale zaczyna się od odpalenia silnika na "własnej nieruchomości" i stąd jakiś
    idiota myślał że może się sądzić bo w nocy silnika odpalać nie wolno bo
    hałasuje. Dokładnie tak jak ty uporczywie pomijał "ponad przeciętną miarę".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 168. Data: 2015-09-09 10:02:19
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-09-09 09:58, Ergie wrote:
    > "ponad przeciętną miarę"!
    > "ponad przeciętną miarę"!
    > "ponad przeciętną miarę"!
    > "ponad przeciętną miarę"!
    > "ponad przeciętną miarę"!
    > "ponad przeciętną miarę"!
    > "ponad przeciętną miarę"!
    > "ponad przeciętną miarę"!
    > "ponad przeciętną miarę"!
    > "ponad przeciętną miarę"!

    Brawo! I teraz krok dalej. Co to jest przeciętna miara?

    Bo na pewno nie zależy ona dla tego przykładu od areału działki (jak
    sugerowałeś w sąsiednim poście).

    Piotrek

  • 169. Data: 2015-09-09 11:02:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Brawo! I teraz krok dalej. Co to jest przeciętna miara?

    > Bo na pewno nie zależy ona dla tego przykładu od areału działki (jak
    > sugerowałeś w sąsiednim poście).

    Zadam Ci proste pytanie czy jak ktoś ma 5000m2 działki ale chce skosić tylko
    50m2 ma prawo użyć kosy spalinowej? Czy Twoim zdaniem musi wołać traktor?

    No to kolejne pytanie czy jak w innym dniu znowu zechce skosić 50m2 to ma
    prawo użyć kosy czy musi wołać traktor?

    I tak dalej...

    Dotarło? W danym czasie on kosi dany kawałek ni mniej ni więcej i w stosunku
    do tego kawałka jest tak samo uciążliwy jak każdy inny który kosi swój mały
    kawałek. On kosząc swoje 50m2 jest dokładnie tak samo uciążliwy jak każdy
    inny koszący swoje 50m2. Nijak nie da się obronić tezy o tym że on jest
    uciążliwy ponad przeciętnie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 170. Data: 2015-09-09 11:06:34
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    >a konkretnie?

    Np. jak się już trawa nie kosi bo już krótko ścięta, to raczej należałoby
    zaprzestać koszenia. Nie wiesz co to zdrowy rozsądek?